ASV:hen uusi laatikko

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Keppis-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.4.2008 0:21

ASV:hen uusi laatikko

ViestiKirjoittaja Keppis- » 24.11.2009 19:56

Nyt sitte pääs käymään näin että laatikko otti ja hajosi. Tai ei se vielä ole totaalisesti hajonnut, mutta väljä se on, vuotaa öljyt pihalle sekä ääntää.

Mahtaakohan tuohon ASV:n perään sopia mikään 6v-laatikko suoraan?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.11.2009 23:03

Touranin ns. pikkukutonen voisi mennä aika pienellä vaivalla, ainakin se on samalla pikkukytkimellä.
Golf IV-sukuisten autojen iso kutonen vaatii aika monen osan vaihtoa samalla. TDIclubilta löytyy ainakin osalista kun malttaa hakea.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 25.11.2009 17:24

Saako kysyä minkälaisella virityksellä ja millä kilometreillä tämmöinen lopputulos alkuperäiselle laatikolle on saatu aikaan?

Keppis-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.4.2008 0:21

ViestiKirjoittaja Keppis- » 25.11.2009 18:48

Mittarissa nyt 199tkm, ja autoa ei tosiaan ole viritetty koskaan :D

Lisäyksenä vielä että vetoakselit heiluvat n. 3-5mm siitä kohdasta missä ne kiinnittyvät laatikkoon.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 26.11.2009 17:56

Octavia millä oli ajettu parisataa tuhatta niin oli mennyt laatikko myös. Töissä laakeroitiin. Kuulemma todella harvinaista kun ei meinannut edes osia löytyä. ASV kone myös.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 27.11.2009 21:22

No perhana. Nyt alko pelottaan :) onneks tuli vaihdatettua öljyt tuohon omaan asv kulkineeseen tossa, redlinen mt-90 sisään, kun kovin kehuttua on. Sanoi huollossa, että vanhat oli tallella ja aikas hyvän näköistä öljyä vieläpä ulos tuli. Toiveita siis on, että on aikaisemminkin vaihdettu. Kilometrejähän on päältä 300tkm joista viimeset 35tkm väännätetty evryn saattelemana...

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 28.11.2009 19:43

EI noi laatikot hajoile kunhan ölpät vaihtaa. Yksittäistapauksia toki on. Itellä 370tuhatta ajettu eikä mitään vikaa.

Keppis-
-
Viestit: 7
Liittynyt: 5.4.2008 0:21

ViestiKirjoittaja Keppis- » 30.11.2009 21:24

No nyt on "uusi" laatikko alustavasti ostettu.

Mutta asiasta moottorisahaan, meneekö tuohon ASV:hen ALH:n kytkin? Onko noissa moottoreissa mitä eroja kun olisi tarkoitus muitakin ALH:n osia tilata (lähinnä turbo).

Laitetaan sitten rahaa palamaan :D

ps. eihän kukaan sattuisi tietämään mitään hyvää, lähinnä näihin tdi-koneisiin erikoistunutta verkkokauppaa? ;)

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 1.12.2009 21:58

ALH ja ASV kytkimet käy täysin ristiin,kuten myös kaikki muukin.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 2.12.2009 2:53

MJ:lle: Siihen Sokotan lootaan on vaihdettu öljyt 60tkm:n välein. Kuuluu huolto-ohjelmaan. Sinänänsä erikoista että muissa vaggineissa ei vaihteistoöljyjä tarvitse vaihtaa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 3.12.2009 8:25

Joo, niihän minä vähän epäilinkin, että huollot on tehty :) Ei vaan ole tullut tuota huoltokirjaa luettua niin tarkasti. Sehän sattuikin sopivasti tuohon 300tkm kantturoille tuo öljynvaihto, kun on siinä 60tkm syklissä tuo.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa