Olen tässä nyt koittanut selvittää tuota jakopään remontti asiaa, mutta muutamaan juttuun tarvitsisi lisää valaistusta.
Onko syytä välttää tarvikeosia? Osaako raati sanoa mitkä merkit ovat laadukkaita?
Gatesin remmit? Skf:n rullat? Nuo merkit ainakin löytyvät motonetin hihna+rullat sarjasta.
Mitä tuohon pitää vaihtaa remmisarjan (remmi+2rullaa) ja vesipumpun lisäksi? Kiristin kaiketi, mutta kun tuo motonet ei mitään kiristintä jakopäähän kauppaa tai sitten olen puusilmä? Ja onko tässä mekaaninen vai hydraulinen kiristin ja tarviiko edes vaihtaa muutakuin rullat jos on tuo mekaaninen?
Tulipas paljon tekstiä vähästä asiasta. Toivottavasti jotain selkoa saa.
3bg -04 tdi passatin jakopää asiaa...
Valvoja: ffp jäsenet
Ei ole valittamista ainakaan Gates remmeistä ja skf:n rullista. Ite pistin kesällä vastaavan pakein omaan avb passattiin ja hyvin tuntuu toimivan. Käytetty samoja tavaroita muissakin merkeissä jo useampia vuosia, eikä ole susia tullut vastaan.
Ainakin tässä mun omassa avb koneessan (-01) on hydraulinen kiristin. Tuo valmis paketti sisälsi uuden rullan tähän ja lisäksi yhden pienen ohjarirullan myös. En ainakaan itse näe syytä vaihtaa itse kiristäjää uuteen, eikä kyllä varaosaliikekään maininnut ainakaan mitään, että sitä tarvitsisi vaihtaa uuteen.
Lisäksi kannattaa tietysti laittaa se vesipumppu, koska tuossa purkamisessa sen verran kova homma, että ei kannata pilata sillä että jättää pumpun vaihtamatta. Hintaa pumpullakin kuitenkin vain jotain 40€ paikkeilla muistaakseni.
Lisäksi ite hommasin molemmat moniurahihnat, koska ne oli otettava kuitenkin paikaltaan tuossa hihnanvaihdon yhteydessä, eikä ollut tietoa koska vaihdettu viimeksi. Tulivatpa vaihdettua nekin samalla, kun hintaa niilläkin kuitenkin yhteensä vain jotain alle 30€.
Ainakin tässä mun omassa avb koneessan (-01) on hydraulinen kiristin. Tuo valmis paketti sisälsi uuden rullan tähän ja lisäksi yhden pienen ohjarirullan myös. En ainakaan itse näe syytä vaihtaa itse kiristäjää uuteen, eikä kyllä varaosaliikekään maininnut ainakaan mitään, että sitä tarvitsisi vaihtaa uuteen.
Lisäksi kannattaa tietysti laittaa se vesipumppu, koska tuossa purkamisessa sen verran kova homma, että ei kannata pilata sillä että jättää pumpun vaihtamatta. Hintaa pumpullakin kuitenkin vain jotain 40€ paikkeilla muistaakseni.
Lisäksi ite hommasin molemmat moniurahihnat, koska ne oli otettava kuitenkin paikaltaan tuossa hihnanvaihdon yhteydessä, eikä ollut tietoa koska vaihdettu viimeksi. Tulivatpa vaihdettua nekin samalla, kun hintaa niilläkin kuitenkin yhteensä vain jotain alle 30€.
Melkein kaikki suuret varaosavalmistajat on toimittajina autotehtaille, eipä ne autonvalmistajat niitä osia itse tee. Tällöin laatuun voi kyllä luottaa. Asennusvirheet sitten erikseen.
Gates/SKF.llä on sarja tähän autoon hydraulikiristimen kanssa ja ilman. Vaihda se hydraulikiristinkin samalla, säästät väärässä paikassa...
Gates/SKF.llä on sarja tähän autoon hydraulikiristimen kanssa ja ilman. Vaihda se hydraulikiristinkin samalla, säästät väärässä paikassa...
Minkäköhän takia marmori tiskillä eivät löytäneet tietoa, että onko hydraulinen kiristäjä?
Jotain mutisivat, että on saattanut vaihtua loppupään avb:ssä mekaaniseksi...
Että olisko jollakin 100% varmaa tietoa -04 avb:n kiristin tyypistä?
Lähden tästä nyt käymään paikallisessa varaosapuljussa. Katsotaan, mitä sieltä sanotaan...
Jotain mutisivat, että on saattanut vaihtua loppupään avb:ssä mekaaniseksi...
Että olisko jollakin 100% varmaa tietoa -04 avb:n kiristin tyypistä?
Lähden tästä nyt käymään paikallisessa varaosapuljussa. Katsotaan, mitä sieltä sanotaan...
Noniin elikkäs äskeinen reissu tuotti tulosta. Myös varaosa puljun kone kertoi samaa, kuin marmoritiskin kone. Tuo kiristin on muuttunut ainakin avb:n osalta toisenlaiseksi -03 alkuvuodesta joten omaan -04 avb:hen uskalsi ostaa tuon uudempaan tarkoitetun jakopää setin.
Gatesin remmi + 2kpl rullia = 145€
Vesipumppu = 44€
Ilmastoinnin ja laturin moniuraremmit = 30€
Gatesin remmi + 2kpl rullia = 145€
Vesipumppu = 44€
Ilmastoinnin ja laturin moniuraremmit = 30€
Noniin. Nostetaan vanha topic ylös.
Oon nyt kuitenkin tekemässä tuota vaihtoa itse ja sen tiedän että nokan saa lukittua 6mm tapilla, mutta kampuraan tarvitaan se VW T10050 erikoistyökalu. Kysymys kuuluukin, että onko se välttämätön jos merkkaa kampuran asennon ja pitää huolta, että se on kohdallaan remmin vaihdon jälkeenkin? Kyllähän sen nyt huomaa, jos kampura yhden hampaan verran kääntyy...
Saako noita erikois työkaluja marmoritiskiltä?
Oon nyt kuitenkin tekemässä tuota vaihtoa itse ja sen tiedän että nokan saa lukittua 6mm tapilla, mutta kampuraan tarvitaan se VW T10050 erikoistyökalu. Kysymys kuuluukin, että onko se välttämätön jos merkkaa kampuran asennon ja pitää huolta, että se on kohdallaan remmin vaihdon jälkeenkin? Kyllähän sen nyt huomaa, jos kampura yhden hampaan verran kääntyy...
Saako noita erikois työkaluja marmoritiskiltä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa