Auttakaa miestä mäessä.T4 2,5TDI ei lähe käyntiin. "kor

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

Auttakaa miestä mäessä.T4 2,5TDI ei lähe käyntiin. "kor

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 30.8.2009 2:28

Elikkäs ko. portteri ei suostu käymään. Mitään varotuksia ei auto antanut vaan sammu yht´äkkiä ja sen jälkeen todella vaivalloisesti käymään ni oli vika tila päällä (ei ottanu kierroksia). Sitten kun auto ehti jäähtyä ni ei lähde enää ollenkaan käymään.

Vikakoodeina antaa:

imuilman lämpötilatunnistin....

fuel shut off valve. elikkäs toi polttoaineen katkaisu venttiili/solenoidi.

Start blocked by immobiliser. Jos oikein ymmärsin ni tarkottaa että käynnistys estetty ajonestolla.

Huomenna voin laittaa noi oikeat koodit ni ammattilaisetkin ymmärtää...ne on otettu ross-techillä.

Otan hyviä vinkkejä vastaan....?
Viimeksi muokannut SK-T4, 6.11.2009 17:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 30.8.2009 22:22

Ennenkin T4:ssä ollut virtakatkosta tuolle katkaisusolenoidille, tarkista se ensin.

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 8.9.2009 14:31

Joo elikkäs kun virrat käänsi päälle niin solenoidi naksahti. Sitten koitin antaa ns. pakkovirran solenoidille kun starttasin. Ei muutosta.

Nykyään se pitkällä vieterillä "lähtee käyntiin" elikkäs vähän lupaa, vaan heti kun sen pitäs käydä omin avuin ni sammuu.

Alkaa loppumaan tieto/arvaukset ja hermotkin.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 8.9.2009 19:31

Kaukaa haettu mutta koita toisella avaimella

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 8.9.2009 20:37

Valaise taskulampulla pa suotimella olevat kirkkaat pa putket ja katso kuinka paljon virtaa ilmaa putkissa ,pallukoita n 5mm menee harvakseltaan normaalisti kun auto käy.
ei yhdessä pötkössä.
Pyydä kaveri käynnistämään ja katso.
kerran oli mi nulla tankissa imuputki yläreunasta halki.Muovi kutistunut niin paljon että halkein tullut.,
Toimiiko se auto normaalisti lämpimänä ja ajossa.Vaikuttaako täysi/tyhjä tankki.

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 8.9.2009 21:20

Niin siis autohan ei lähde käyntiin ollenkaan, sen toiminta loppu kun seinään. Joten noi lämpötilat ja löpömäärät tuskin vaikuttaa.

Pitänee huomen koittaa viel toista avainta.

DOC
-
Viestit: 300
Liittynyt: 29.3.2006 22:54

ViestiKirjoittaja DOC » 13.9.2009 22:01

Start blocked by immobiliser.

heti kun sen pitäs käydä omin avuin ni sammuu.


Onko syy kuitenkin ajonestossa?

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 13.9.2009 23:26

Tosiaan toi muuttu vähän, kun aikaisemmin ei edes luvannut. Elikkäs nyt olen ton ajoneston kannalla.

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 18.9.2009 3:14

Juu toi ajonesto on nyt se paras veikkaus/ajatus....ni kuinkas tästä sit edetään? Onko se ny vietävä sit laakkoselle (Pirkanmaan vw maahantuoja)?

Mites jos ite puran sen magneettiventtilin syöttöpumpun kyljestä missä se ajonesto on, ni kuinka saan purettua sen ajoneston? Ja mitä sieltä pitää ottaa pois?

Asia mikä häiritsee ni jokuhan sen ajoneston laittaa päälle, eli vaikka eliminoin sen ajoneston ni jostain syystähän se on päälle menny? Eikö vaan?
Eli ei voi kovin pitkiä ajokilometrejä odottaa tolla "kepulikonstilla"?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.9.2009 8:53

eikös sen pitäs ihan komeesti käyntiin lähtee ja käydä noin sekka ja sitte sammua jos ajonestosta kiinni olis...

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 18.9.2009 9:30

ot
laakkoselle (Pirkanmaan vw maahantuoja)?

Pirkanmaalla oma VW maahantuoja?
/ot

vitsivitsi

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.9.2009 9:32

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=84 ... =ajoneston

Jos mahdollista niin ohita ajonesto, mitä vanhempi auto sitä enemmän siitä harmia syntyy (liittimet hapettuu, kosteus, rele-ecu viat ym.).

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.9.2009 10:04

meillä luonaa ajoneston poisto... tosin tilalle tarvis tietty joku muu ajonesto laittaa lain mukaan ;)
jos ajonesto temppuilee niin ei vaikuta sen sammutinsolenoidin sisuskalujen poisto...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 18.9.2009 10:16

Mikä viranomainen valvoo ja miten? Miten nuo häiriöt/viat parhaiten poistetaan/ohitetaan suomen olosuhteissa? Niin silloin muutkin täällä kävijät/lukijat tietäisi.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.9.2009 13:27

ei kukaan ja mitenkään mutta ei saa yllyttää rikokseen ;) ecusta ajonesto otetaan pois... ei kotikonstein ilman laitteita onnistu

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 18.9.2009 14:20

Joo, vaatii tinailua ja ohjelmointia ei onnistu ihan hyppypiuhoilla niinkuin vanhemmissa joissa erillinen ajonesto.

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 14.10.2009 17:03

Missäköhän/kuka pystyy testaamaan ton pumpun "ohjainkortin"?

SK-T4
-
Viestit: 137
Liittynyt: 27.8.2008 19:16

ViestiKirjoittaja SK-T4 » 6.11.2009 17:26

Elikkäs auto taas kunnossa...vika oli yhtä mystinen kuin korjaus, elikkä auto päätti reilu 2kk:n pähkäilyn jälkeen lähteä yhtäkkiä käyntiin.
Kaikkea tuli maan ja taivaan väliltä koitettua, mutta nyt harmittaa kun ei tiedä mikä vika siellä oli, jos se uusiutuu tai jollain muulla on vastaavaa vikaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa