66kw agr golffi savuttaa aikalailla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

66kw agr golffi savuttaa aikalailla

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.10.2009 20:26

emännällä ollut otsikon mukainen auto n.2,5v ja moni on sanonut että se savuuttaa normaalia enemmän ja itsekkin sitä miettiny. ostaessa oli 180tkm ja nyt on 270tkm ja koko omistus ajan on savuuttanut samalla lailla. 1 vaihteella ottaa täys lähdön, niin tiehen jää reiluhko nokiviiva ja melko reilu pilvi jää leijumaankin, 2 vaihteella vähän savuutus vähenee, tai sekoontuu ilmaan vaan paremmin, niin ei peilistä huomaa 3 vaihteella rupeaa pöllyyttämään vasta lähellä punarajaa.

kulutus on ollu 18" palloilla 85% matka-ajolla 5.7l/100km ja vakio renkailla talvella siellä 5 nurkilla. savutus, K-arvo viime katsastuksessa 1,72 ja sai kenkää ennen sitä, tai oikeestaan saa aina, että 66kw liikuttaa koppia. edellises katsastukses savutus arvo oli n.1,9.

muuten auto pelaa mainiosti, mitä nyt joskus meinas ahdot ylittyä ja pukkas vikatilaan, mutta ei ole ainakaan puoleen vuoteen sitä tehny. varmaan noet poistunut juuttuvasiipisestä??? ahto mittaria ei ole, niin niistä en tiiä

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.10.2009 20:32

Ei ole ainakaan vakiona AGR koneessa muuttuvasiipistä ahdinta.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.10.2009 20:43

Joku ohjelma, boxi tai isommat suuttimet sieltä todennäköisesti löytyy.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.10.2009 21:40

Ei ole ainakaan vakiona AGR koneessa muuttuvasiipistä ahdinta.

juu no sit muistin väärin. hyvä vaan jos ei olekkaan.

EDIT: normi hukkis turbohan siellä olikin, ku tarkistin.

Joku ohjelma, boxi tai isommat suuttimet sieltä todennäköisesti löytyy.

no ei sillä ainakaan mitään muuta, ku savua ole saavutettu, jos siellä jotain on vaihettu... täytyy tutkia joku päivä oikein huolella ja se ahto mittari pitäs jostain lainata. eiköhän se paljasta jos on on lastua. yms.
Viimeksi muokannut tero_v, 6.10.2009 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 6.10.2009 21:47

Teoriassa voisi savuttaa myös tukkeutuneen imusarjan, vuotavan egr:n, rikkoutuneen turbon tai jonkun muun syyn takia. Kannattaisi lainata vag-com ja katsoa sillä auto tarkkaan läpi.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.10.2009 21:51

just luin tuosta imusarjan karstoittumisesta. auto kyllä puutuu jo kauan enne punaraja kierroksia, tiedä sit kuuluuko tuon siellä enää vetääkkään. täytyy katsoa tuo imusarja. mites se egr eliminoidaan? ei ole vikamuististakaan mitään löytynyt.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.10.2009 22:40

Motonetin maf-anturi jos on niin voipi tuprutella iloisesti.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.10.2009 23:01

Motonetin maf-anturi jos on niin voipi tuprutella iloisesti.


täytyy tarkistaa tuokin. meidän käytös (90tkm) ei ole menny ky pari hehkua ja jakoremppa tehty. muuta ei ole tekniikalle tarvinnu tehdä, mut nyt vaan oon ruvennu miettimään, ku kaverin samanlainen ei tupruttele noin läheskään. et jotain mätää on vaikka muuten pelaakin. ahtovuodotkin oon varalta testannu, paineistamalla, mut ei ollu suhinoita.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 6.10.2009 23:14

niin voiko sen egr putken vaan tukkia ja eliminoida venttiilin ohjauksen, vai seuraako siitä jotain herjauksia.

Kuva

tuollanen pitäs tehä

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.10.2009 23:37

Investoi 10€ ja osta uusi ilmansuodatin. Vaihdon tarpeessa varmaan jokatapauksessa, vaikkei tukossa olisikaan.

EGR ei anna vikakoodeja ainakaan, kun pitää vaan johdon kiinni säätöventtiilissä.

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 7.10.2009 9:12

Kannattaa se imusarja irrottaa ja sit höyrypesurilla paskat pois. Muutamalla ruuvilla kiinni, hae tätä ennen uus tiiviste.
160tkm ajettu agr näytti tältä:
http://tos.pp.fi/koukku/DSC00033.JPG

Ja tuo on vielä aika puhdas heh, pahempiakin nähty.

EGR:n minimoin vag-comilla aikanaan.

edit: Niin löytyy sieltä putsarikotelosta lokasuojaan johtavassa putkessa snowscreen.
http://tos.pp.fi/koukku/DSC09979.JPG tuo kuva tais olla 150tkm ajettuna.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 7.10.2009 16:18

Investoi 10€ ja osta uusi ilmansuodatin. Vaihdon tarpeessa varmaan jokatapauksessa, vaikkei tukossa olisikaan.


ei vaikuta tähän savuutus ongelmaan se ainakaan, huollot kyllä on tehty ajallaan.

pitäs joku päivä ottaa se käsittelyyn, ei vaan meinaa kiinnostaa rassata tuota emännän työjuhtaa.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 7.10.2009 17:11

Ei mitään vag-com:lla minimointeja kun kerralla vaan EGR:n ohjausletku tukkoon!

tnpe
-
Viestit: 50
Liittynyt: 4.11.2006 11:51

ViestiKirjoittaja tnpe » 7.10.2009 18:42

Keväällä alko tuo omakin (myös agr) enemmälti tuprutella savua, sittemmin savutus hävisi. Asiaan vaikutti jollain tapaa kaksi n. 1000 km lomareissua, sen jälkeen kun ei savua enää paljoa tule vaikka kiihdyttäisi reilumminkin. Ilmeisesti oli/on karstaa/öljyä imusarjassa. Mielessä on ollu tuo imusarjan irrotus ja putsaus vaan eipä ole saanu aikaseks. Niin ja öljymerkki vaihtu myös kesällä teboilista castrolliin, sillä ei kuitenkaan liene yhteyttä tuohon savutuksen loppumiseen.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 26.10.2009 15:16

savutus lakannu melkein kokonaan, ku eliminoin tuon egr:n ja sen jälkeen ajettu n.500km. imusarja varmaan putsaantunu.

AhdettuSiitin
-
Viestit: 357
Liittynyt: 27.5.2006 18:13

ViestiKirjoittaja AhdettuSiitin » 26.10.2009 18:18

epäilen kyllä tuota, sen verran tiukassa on toi paska.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 28.10.2009 21:40

epäilen kyllä tuota, sen verran tiukassa on toi paska.


no ainakin osa on lähteny, ku savutus on loppunut

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 30.10.2009 2:15

Myös kylmä keli vähentää savuutusta hyvinkin paljon.

tero_v
-
Viestit: 396
Liittynyt: 14.2.2005 14:50

ViestiKirjoittaja tero_v » 30.10.2009 17:41

Myös kylmä keli vähentää savuutusta hyvinkin paljon.


juu, mutta viimetalvena ei savutus loppunu vaikka ajeli -20 pakkasella. 1 ja 2 vaihteella täys lähdös piirsi nokiviivaa jäähän :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa