Akun varauksesta passatissa
Valvoja: ffp jäsenet
Akun varauksesta passatissa
Elikkästä kyse 1997 3B passatista, joka tuskin vaikuttaa asiaan.?
Auto on nyt seissyt toista vuotta niin jot viikottain pyritään lämpöseks asti moottoria ja korin sisustaa käyttään. Nyt kuitenkin on kyse akusta. Monissa viesteissä kerrotaan kuinka mikäkin voi viedä virtaa ja minne, ja jotka olen nyt mittaillut täällä esiin tulleista mahdollisuuksista virranpurkuun olevan kunnossa. Auto vaan ei starttaa viikon hiljaisuuden jälkeen.
Kertokaahan nyt onko mahdollista jot akku pitää varauksen mut amppeerit katoaa?
Auto on nyt seissyt toista vuotta niin jot viikottain pyritään lämpöseks asti moottoria ja korin sisustaa käyttään. Nyt kuitenkin on kyse akusta. Monissa viesteissä kerrotaan kuinka mikäkin voi viedä virtaa ja minne, ja jotka olen nyt mittaillut täällä esiin tulleista mahdollisuuksista virranpurkuun olevan kunnossa. Auto vaan ei starttaa viikon hiljaisuuden jälkeen.
Kertokaahan nyt onko mahdollista jot akku pitää varauksen mut amppeerit katoaa?
Auto käy tarpeeksi, välillä renkaatkin kuluu, eli avaan holysmoke -kanavia. Laturi puskee yli 15V, ei siellä mitään ongelmaa ole. Auton akku näyttää ihan niinku pitääkin ylijännitettä 12,5-12,9V vaiheilla. Viikon seistyä auto ei starttaa. 12,5-12,8V aukulta mitattuna tällöin. Koetat startata dieseliä, tuumaa jot 'möö'.
Sitten ajan hurjan superhyperturbonissanin viereen, kaapelit kiinni ja passattiki nuortuu.
Passatissa on 70ah akku, rimerassa varmaan 10v vanha 55ah akku.
Kuinka mittaan kulutuksen. auto 'nolla' -tilaan ja virtamittari väliin. Kyllähän sieltä näkyy pientä virtaa kulkevan minkä käsittääkseni jo mittaristokin vaatii. Mankka, ym. ei kuluta mitään.
*edit* joo, en pysty mittaan mitä antaa akku pihalle. <br><P> Niin ja mittailen ihan yleismittarilla. Virtoja mittailen laittamalla sulakkeettoman virranmittauksen yleismittarista plus -navan väliin.
Sitten ajan hurjan superhyperturbonissanin viereen, kaapelit kiinni ja passattiki nuortuu.
Passatissa on 70ah akku, rimerassa varmaan 10v vanha 55ah akku.
Kuinka mittaan kulutuksen. auto 'nolla' -tilaan ja virtamittari väliin. Kyllähän sieltä näkyy pientä virtaa kulkevan minkä käsittääkseni jo mittaristokin vaatii. Mankka, ym. ei kuluta mitään.
*edit* joo, en pysty mittaan mitä antaa akku pihalle. <br><P> Niin ja mittailen ihan yleismittarilla. Virtoja mittailen laittamalla sulakkeettoman virranmittauksen yleismittarista plus -navan väliin.
Viimeksi muokannut Bob, 14.10.2009 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MikaJ:lle: Kuormatta otettu lukema, ei kuormalla varmaan 14v pääse.
sa:lle: Liitännät ovat olleet puhtaat ja kunnolla kiinni.
Rane_69. Älä nyt hulluja puhu, seisovaan autoon nyt kannata akkua ostaa. Kattelin profiiliasi ja ammattisisi tai jotai(englantia puhu) on surkea. Mä olen vielä surkeampi. Otahan akkurahoilla karhun pitkiä parit minunkin puolesta, elämä hymyilee vaikka akusta varaukset katoaisivatkin.
Itte uskon jot viikon seisonnan jälkeen kuitenni kyseinen akku pitää reilun 12V ylijännitteen, vaan amppeerit tipahtaa jonnekki. Pitää varmaan viedä testille kuormitukseen akku jonnekki, tulisi mahdollisesti tällänenkin hölmö juttu mahollisesti todistettua.
Huumoria pitää olla, täällä hulluudessa muuten selviä.
sa:lle: Liitännät ovat olleet puhtaat ja kunnolla kiinni.
Rane_69. Älä nyt hulluja puhu, seisovaan autoon nyt kannata akkua ostaa. Kattelin profiiliasi ja ammattisisi tai jotai(englantia puhu) on surkea. Mä olen vielä surkeampi. Otahan akkurahoilla karhun pitkiä parit minunkin puolesta, elämä hymyilee vaikka akusta varaukset katoaisivatkin.
Itte uskon jot viikon seisonnan jälkeen kuitenni kyseinen akku pitää reilun 12V ylijännitteen, vaan amppeerit tipahtaa jonnekki. Pitää varmaan viedä testille kuormitukseen akku jonnekki, tulisi mahdollisesti tällänenkin hölmö juttu mahollisesti todistettua.
Huumoria pitää olla, täällä hulluudessa muuten selviä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Auton laturi ei missään tilanteessa saa antaa jännitettä 15 V luokkaa. Sitä varten se säädin siellä on. Tässä tapauksessa se on rikki jos noin suuri jännite tulee. Joku 14,6 on ehdoton maksimi koska sen jälkeen vesi alkaa hajoamaan vedyksi ja hapeksi.
Ylijännite on voinut saada akusta veden hajoamaan pois jolloin siitä ei saa virtaa tarpeeksi vaikka jännite näyttäisi hyvältä.
Ylijännite on voinut saada akusta veden hajoamaan pois jolloin siitä ei saa virtaa tarpeeksi vaikka jännite näyttäisi hyvältä.
No tässä järviseudulla yritän asustaa(seinäjoelta about 80km). Kettuilua pitää olla, tyylillä mennään.
Puhuit vaunusta, onko nää passatit yleensäkki tämmösiä panssarivaunuja, et ollut nimittäin ensimmäinen joka vaunusta puhu. Olen uusi passatin omistaja kuitenkin, saatika volkkaria koskaan ennen ole irti saanut.
Itte kuitenni olen huomannut tosta 81KW passatista sen, jotta tehoa ainakin saa lisättyä jo pelkästään jakajapumpun viivästyttämisellä, dieseliä männille siis enemmän. Siihen ku kehtaa laittaa isommat suuttimet vielä ja johan liikahtaa.
Itellä pitäs saada toi muuttuvasiipinen turbo irti ja kateltua tilanne. Vikatiloja lyö päälle välil, aika vitun vaarallinen mielestäni esim. ohituksessa.
Puhuit vaunusta, onko nää passatit yleensäkki tämmösiä panssarivaunuja, et ollut nimittäin ensimmäinen joka vaunusta puhu. Olen uusi passatin omistaja kuitenkin, saatika volkkaria koskaan ennen ole irti saanut.
Itte kuitenni olen huomannut tosta 81KW passatista sen, jotta tehoa ainakin saa lisättyä jo pelkästään jakajapumpun viivästyttämisellä, dieseliä männille siis enemmän. Siihen ku kehtaa laittaa isommat suuttimet vielä ja johan liikahtaa.
Itellä pitäs saada toi muuttuvasiipinen turbo irti ja kateltua tilanne. Vikatiloja lyö päälle välil, aika vitun vaarallinen mielestäni esim. ohituksessa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa