Eli kyseessä ko. auto:
Touran 2.0 TDI DSG -04, 140hp (tietääkseni täysin vakio)
Lyhyt taudinkuva ja tehdyt toimet:
- Savutus + moottorin varoitusvalo syttyi n. 1 viikko sitten
- Käytetty huollossa näytillä --> diagnoosi = viallinen MAF
- Mielestäni tavallista suurempi suhina kuuluu kiihdytyksessä auton ulkopuolella, kun pitää esim. ikkunaa auki
- MAF vaihdettu + vikakoodit nollattu
- 4 päivää eteenpäin --> varoitusvalo tauluun
Tyrkkäsin nyt itse VAG-COM:n auton kiinni ja tuloksena ao. vikakoodi:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 000 - -
Tämähän kai suoraan viittaisi yhä vialliseen MAF:iin? Kuitenkin foorumien lukemisen jälkeen, moinen näkyisi VAG-COM:lla Group003:ta logittaessa niin, että todelliset arvot olisivat alle pyydetyn (max. 850), kun täyskaasulla kiihdytetään isolla vaihteella. Oma vehje käyttäytyy juuri päinvastaisella tavalla. Arvot huitaisee hetkessä yli 1000 lukemia.
Liittelen tähän mittauksesta käppyrää vielä hetken päästä.
Hyviä neuvoja kaivataan, imupuolen ilmavuoto jostain kohtaa?
EDIT: 15.15.2009 23:41- Kuva lisätty
Kuva VAG-COM:n logista
EDIT: 16.5.2009 17:39 - Kuva lisätty, VAG-COM Group 011 logitus
Kävin vielä hurauttamassa logit tuosta group 011:n ulosannista samaan tyyliin kuin eilisetkin, eli on 3:lla 1500rpm huitteilta läppä tiskiin manuaalimoodissa.
Harmi ettei ole logia toimivasta laitteesta, että kuuluisiko noiden käyrien heittää tuolla tavalla? Ikäänkuin ei ahda tarpeeksi? Eli vahvistaisi sitä ahtovuotoepäilystä? Seuraavaksi pitänee työntää päätä konehuoneeseen ja alkaa ihmettelemään mistä se voisi falskata, apuja moisen vuodon etsintään?
Kuva logista (Group 011)
EDIT: 23.5.2009 19:32 - Kuvat vuotokohdasta
Sattuipas, että itseäkin piti operoida edellistä postausta seuraavana päivänä, ja vietin muutaman päivän sairaalassa. Tässä nämä kuvat vuotokohdasta, jos jollekin sattuu vastaavaa eteen. Eli kuulerilta tuleva eka mutka ja sitä seuraavan letkun liitos ilmeisesti kyseessä.
Putki Irvistää
Yleiskuva mistä löytyy
2.0TDI: savuttaa, MAF vaihdettu, suhisee-KORJATTU
Valvoja: ffp jäsenet
2.0TDI: savuttaa, MAF vaihdettu, suhisee-KORJATTU
Viimeksi muokannut vphartik, 23.5.2009 19:35. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ihan ok tuntuis maf piikkaavan sen reilun 1200^, eikä toi ahtokäyräkään omaan amatöörin silmään hälyttävältä näytä...
Testaappa ne ahtovuodot esimerkiks jollain Razurin testerin tapaisella-->
http://razur.pp.fi/S4/vuototesteri.jpg --> Tuolla kun baarin tökkää ja jos korvat toimii niin rupeaa löytymään, jos on löydettävää...=)
Mites vnt:n tanko liikkuu?
Testaappa ne ahtovuodot esimerkiks jollain Razurin testerin tapaisella-->
http://razur.pp.fi/S4/vuototesteri.jpg --> Tuolla kun baarin tökkää ja jos korvat toimii niin rupeaa löytymään, jos on löydettävää...=)
Mites vnt:n tanko liikkuu?
vika näillä näkymin korjattu
Eli vika löytyi kun löytyikin ahtopuolelta. Coolerilta lähtevä mutka ja sitä seuraavan letkun välinen liitos irvisti. Eli : sokka irti, putket kiinni, sokka takaisin :)
Eipä tuntunut suhisevan ja paineetkin näyttivät olevan nyt kohdillaan. Postaan vielä valokuvan, kunhan puran sen kamerasta...
Tässä vag-comin otos korjauksen jälkeen paineista:
Kuva
Kiitokset kaikille vinkeistä ja vahvistuksista omille epäilyille, taas jatkuu Tyräänin taival!
Eipä tuntunut suhisevan ja paineetkin näyttivät olevan nyt kohdillaan. Postaan vielä valokuvan, kunhan puran sen kamerasta...
Tässä vag-comin otos korjauksen jälkeen paineista:
Kuva
Kiitokset kaikille vinkeistä ja vahvistuksista omille epäilyille, taas jatkuu Tyräänin taival!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa