Golf 4 1.9tdi ARL

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

Golf 4 1.9tdi ARL

ViestiKirjoittaja nipa`` » 19.4.2009 11:43

kulutus on noussut liian suureksi. viime kesänä sain parhaimmillaan 5.1l/100km nykyään pyörii 7l/100km vaikka kuinka yrittäs pintakaasulla ajella.

tuntuu et ainakin ahtovuotoa olisi ku suhisee kiihdyttäessä niin pirusti. ja vetoja ei ois enää niin paljoo ku ennen. noita vuotoja löytää varmaan helposti ku toinen painaa hytissä kaasua ja toinen tonkii ahtoputkia?

jäähdytysnesteitten lämpömittari tippuu ajossa aina välillä pois pelistä ja palaa takaisin ku käyttää virrat pois. ja tippuu taas vähän ajan päästä pois. voi olla kyl pitkiäkin taukoja että pysyy mittari mukana.

ikinä en oo vac-comia käyttänyt nii toivoisin neuvoa sen käytön kanssa. ?

kaikki neuvot ois tervetulleita.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 19.4.2009 12:38

No vaiha ny hyvä mies se lämpöanturi ainaski että kone toimii oikein. Ei ole kuitenkaan ku 20-30e osa. Samassa möykyssä on sekä mittarille että boksille tuleva anturi - yleensä kun toinen oireilee niin toinenki puoli saa mitä sattuu arvoja.

204
-
Viestit: 210
Liittynyt: 19.4.2009 7:43

ViestiKirjoittaja 204 » 19.4.2009 13:21

Miten termostaatti vaikuttaa kulutukseen?
Onko niin, jos lämmöt alhaalla, niin vaikuttaa kulutukseen ja karstoittaa konetta?

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 19.4.2009 14:11

mistä löydän ton anturin? sori tietämättömyyteni :(

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 19.4.2009 14:16

Ylävesiletkussa, kannen päässä. Sellaisella sokalla kiinni (vedetään sivulle ja anturi irtoaa kolostaan).

Käy ostamassa uusi anturi ja pari litraa punaista jäähdytysnestettä. Sitten kun auto on kylmä niin avaat korkin jäähdytysnestesäiliöstä, irrotat anturin sokan, vedät anturin ulos kolostaan ja irrotat sähköjohdon anturista (painat johtoa kiinnipäin anturiin, painat lukitussalpaa kynnellä ja anturi irtoaa - laturin kulmassa on samanlaine liitin jolla saa harjoteltua). Seuraavana katsot kun nesteet huljahtaa maahan, sitten kaivat sormella vanhan o-renkaan sieltä anturin kolosta jos se ei tullut mukana ulos. Anturin asentaminen paikalleen menee käänteisessä järjestyksessä :). Jäähdytysnestettä meni muistaakseni 1.5l ja saman verran vettä lisäksi - eli melko tyhjäksi menee systeemi.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 19.4.2009 15:25

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,22,35,46,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 038 906 019 HH
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1491
Coding: 00002
Shop #: WSC 01271
WVWZZZ1JZ3W048357 VWZ6Z0B0074609
No fault code found.

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 907 379 M
Component: ESP FRONT MK60 0102
Coding: 0019970
Shop #: WSC 01271
No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 3B1 907 044 C
Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
Coding: 01000
Shop #: WSC 43834
1 Fault Found:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-10 - Faulty - Intermittent

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 920 826 C
Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB8 V21
Coding: 05114
Shop #: WSC 00000
WVWZZZ1JZ3W048357 VWZ6Z0B0074609
2 Faults Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 01271
1 Fault Found:
01304 - Radio
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 46 -------------------------------------------------------
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 1E Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00065
Shop #: WSC 01271
2 Faults Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
37-00 - Faulty
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

tommosta se vac-com mulle lykkäs.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 20.4.2009 0:10

huomasin tossa et ku nollasin ton lämpötila-anturi virheen niin sen jälkeen vaikka toi mun golffin mittariston mittari on tippunu monta kertaa nollaan nii ei oo enää antanu sitä vikakoodia?

vieläkö kannattas vaihtaa se anturi?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 20.4.2009 9:35

Missäs kunnossa MAF? Se ainakin tuon aiheuttaa, ettei tahdo kulkea ja kuluttaa enemmän. Measure blocksista vaan kurkkaa, paljonko antaa arvoa täyskaasu kiihdytyksessä. Ehjä näyttää 1000-1200 arvoja, huono on 800-1000, ja rikki on jos ei saa edes 800 piikittämään.

Oman perstuntuman mukaan nuo arvot, mutta lähelle totuutta. Alta 800 on kuitenkin ehdottomasti vaihtokunnossa.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 20.4.2009 10:57

joo kiihdyttäessä kolmosvaihteella menee piikkinä yli 1000 mut, vaikka ku ajaa pedaali pohjassa rajotintavasten nii ei oo ku sen 700.

Heikki J.
admin
Viestit: 8315
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 20.4.2009 12:28

Se rajoitinta vasten ajaminen ei vaadi niin paljoa tehoa kuin kiihdyttäminen esim. kolmosella. Eli vain sillä kiihdytyksen arvolla on merkitystä tässä testissä.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 20.4.2009 13:20

Eli paljon MAF näyttää 3000 ja 4000 rpm kohdalla? Kiihdytys kannattaa aloittaa alle 2000:sta että paineet ehtii tasoittua.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 20.4.2009 13:39

siinä se vähän päälle tonnin käy. ihan tarkkaa en ehtiny kattomaan.

mutta sen huomasin et vaikka toi lämpötilamittari tipahtaa nollaan nii vag-comi näyttää kummiski lämpötilan? onko tossa koneessa sit kaks lämpötila-anturia vai ?

kannattaako se anturi nyt vaihtaa vaikka ei enää vikatilan nollauksen jälkee oo uusinu sitä vikatilaa?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 20.4.2009 14:24

Taitaa anturilta tulla kaksi eri tietoa, mittarille sekä moottorinohjaukselle. Samasta anturista molemmat. Kannattaahan se vaihtaa, jos kerran mittaristolle tuleva tieto pätkii. Mutta se, mitä vag comi näkee, on sama minkä moottorinohjaus saa. Ellen ihan väärin muista.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 20.4.2009 21:17

Vag-comilla näkee molempien antureiden arvot (mitkä ovat siinä samassa murikassa), eli siellä moottorin kontrollerin puolella on se sen puolen arvo ja mittariston kontrollerin puolella on se lämpötila. Kannattaa sitten huomioida että mittaristossa on ohjelmallinen korjaus ja neula pysyy keskellä vaikka lämpö heittelee kymmeniä asteita oikeasti.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 22.4.2009 9:22

anturi tuli vaihdettua nii ei tuu vikakoodia enää.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 2.5.2009 16:30

mutta edelleen kulutus mielestäni liian korkea! täys kiihdytyksessä hetkellinen kulutus näyttää 46l/100km. viime kesänä näytti muistaakseen parhaimmillaan hetkellistä kulutusta ~30l/100km.

ahtovuotoja yritin ettiä sillälailla et kaveri paineli kaasua ja ite tutkin ahtoputkia mutta en mitään kyllä huomannu! oisko jotakin parempaa neuvoa ahtovuotojen etsimiseen?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 2.5.2009 21:40

Maffin pitäisi olla hana auki yli 1100 ylös asti, jotta se on kunnossa tuolla koneella.

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 3.5.2009 21:23

Just loggailin viikonloppuna omaa ARL koneista golfkärryä niin näytti maffi piikittelevän kolmosella täydelläkaasulla tonne 1295mg/R lukemiin...

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 3.5.2009 22:53

nipa, ahtovuotojen testailuun on olemassa ihan "työkalu".

Tuossa oma malli testeristä, viemärin päätytulppa jossa tubeless venttiili. Se vain maffilta lähtevään letkuun ja maltilla painetta, suhinat kyllä kuulee jos vuotoja on. Ei ole moottorin ääni häiritsemässä suhinoita.

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 5.5.2009 0:06

paljonha uus maffianturi maksaa tiskillä?

ikkuna auki kun kiihdyttää nii kuulee sen suhinan ja kuulee sen kyllä hyttiinkin ku rupee kerää ahtoja! nii aattelin et voiskohan tässä olla joku ahtovuoto kyseessä.

miten tuo sun "testeri" auttaa löytämään ne vuotokohdat käytännössä?

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 5.5.2009 5:58

Kun vuotaa jostain, kuuluu sieltä suhinaa, varsin selkeästi. Sen jälkeen vain paikallistaa, missä se suhina on, äänen ja tunteen perusteella (kädellä testailee, mistä puhaltaa).

Orig maffi vaihto-osana marmorilla ~140e, motonetista ilman vaihto-osaa 77e. Kokeilee jos uskaltaa, joillain toiminu toisilla ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa