1Z TDI Passat sekoilee
Valvoja: ffp jäsenet
1Z TDI Passat sekoilee
Eli tämmönen 'vika'.
Eli auto on VW Passat Variant vuosimallia -96 ja on 1z koneella (1.9TDI)
Toisinaan jos vaikkapa vahingossa antaa moottorille kierroksia, 4000-4300 kierroksen jälkeen tuntuu kuin yks pytty lähtis pois pelistä ja alkaa lykätä sinistä ja vaikka minkäväristä savua ja tärisyttää aivan mahdottomasti. Tuntuu ettei hampaat pysy suussa ja sitten sammuu, ja kun auton antaa olla omassa rauhassa jonkin aikaa ja käynnistää niin toimii taas ihan moitteettomasti. Eli jos jollakin on kokemuksia kyseisestä viasta niin olis kiva tietää mistä tämmönen johtuu?
-Kiitoksia kovasti etukäteen!
Eli auto on VW Passat Variant vuosimallia -96 ja on 1z koneella (1.9TDI)
Toisinaan jos vaikkapa vahingossa antaa moottorille kierroksia, 4000-4300 kierroksen jälkeen tuntuu kuin yks pytty lähtis pois pelistä ja alkaa lykätä sinistä ja vaikka minkäväristä savua ja tärisyttää aivan mahdottomasti. Tuntuu ettei hampaat pysy suussa ja sitten sammuu, ja kun auton antaa olla omassa rauhassa jonkin aikaa ja käynnistää niin toimii taas ihan moitteettomasti. Eli jos jollakin on kokemuksia kyseisestä viasta niin olis kiva tietää mistä tämmönen johtuu?
-Kiitoksia kovasti etukäteen!
Sama vika itella kyseisessä kulkineessa. Korjaantui joksikin aikaa itsestään, juuri sopivasti päästöjen mittaukseen. Ensi vuonna tulee sitten ongelmia, jos ei vika ala korjaantumaan (löytymään). Meinaan, että ei paljon päästöjä otella, kun ei anna täysi kaasulla käyttää.
Minuakin kiinnostaisi, mikä tämän vian aiheuttaa ? Kerrotko, mitä näkyi, kun venttiilin nostajia tutkit, Tuomas.H .
Minuakin kiinnostaisi, mikä tämän vian aiheuttaa ? Kerrotko, mitä näkyi, kun venttiilin nostajia tutkit, Tuomas.H .
Mulle on kertaalleen käynyt samantyylinen ilmiö, eli isoilta kierroksilta röpeltämään savupilven saatteelemana. Käytin virrat pois ja sen jälkeen toimi normaalisti, joten luulin sen menneen vikatilaan. (Olin hetki aiemmin vaihtanut isommat suuttimet ja ajattelin että paineet karkas)
Tarkottiko Putkonen, että vanhat ja koko elämänsä alle 3000kierroksilla käyneet painimet on kuluneet ja ei ehdi isommille kierroksille mukaan?
Tarkottiko Putkonen, että vanhat ja koko elämänsä alle 3000kierroksilla käyneet painimet on kuluneet ja ei ehdi isommille kierroksille mukaan?
Mulla kanssa 1Z tehnyt samaa kahdesti vuoden sisään. Molemmilla kerroilla kylmällä koneella (ulkona +5-+10 C) lähtenyt kotoa ja minuutin jälkeen lämä pohjaan, jolloin kamala savu perästä ja kone käy kolmella eikä ota kierroksia. Ei minkäänlaista vikakoodia jäänyt kummallakaan kertaa.
Olisko öljyn laadulla/jäykkyydellä (=paineella tai siis sen vähyydellä) osaa tuohon kun ei lämpimällä koneella tuota ole tehnyt?
Olisko öljyn laadulla/jäykkyydellä (=paineella tai siis sen vähyydellä) osaa tuohon kun ei lämpimällä koneella tuota ole tehnyt?
Se on muuten jännä, että jos ottaa kunnon kiihdytyksen, ja kiekat nousee n. 4000 kierrokseen, niin ei ole mitään ongelmaa. Mutta jos esimerkiksi märällä asfaltilla sattuu sutasemaan auto kunnon lähdössä, niin silloin esiintyy tämä kyseinen ilmiö ( Eli kierrokset nousevat todella nopeasti sinne n. 4000 rpm, ja auto alkaa käymään hetken kolmella ja työntää monessa eri värisävyssä savua putkesta )
1. Vika poistuu mun passatissa sammuttamalla auto, ja käynnistämällä uudelleen n. minuutin kuluttua. Joskus (Usein talvisin), jos yrittää aikaisemmin käyntiin, niin ei lähde. Saa sahata, mutta ei starttaa.
2. Vika saattaa poistua myös kaasulla, eli polkee jonkun verran kaasua, niin palautuu kone "viasta" ( Tämä toimii yleensä vain kesällä, talvella joutuu tekemään kohdan yksi mukaan )
1. Vika poistuu mun passatissa sammuttamalla auto, ja käynnistämällä uudelleen n. minuutin kuluttua. Joskus (Usein talvisin), jos yrittää aikaisemmin käyntiin, niin ei lähde. Saa sahata, mutta ei starttaa.
2. Vika saattaa poistua myös kaasulla, eli polkee jonkun verran kaasua, niin palautuu kone "viasta" ( Tämä toimii yleensä vain kesällä, talvella joutuu tekemään kohdan yksi mukaan )
Pistetäänpä nyt tänne kun tuntuu kohtuu läheltä liippaavan nuo cordobani oireet. Aikaisemmin tuota ei tullut paljon kierräteltyä ja kun kone sitten tuppasi menemään vika tilaan on tuolle tullut annettua kenkää siinä toivossa että turbosta saisi karstat vähemmäksi. Edellisen vian syyksi selvisikin viallinen maffi. Nyt tuohon on tullut uusi vika kun kylmällä koneella ei passaa ottaa kierroksi tai antaa ahtojen nousta ollenkaan tai kone pätkäsee kerrasta kierrokset alas ja sammuu röpeltäen. Tuota kun koittaa käynnistää niin aluksi ei starttaa ollenkaan ja pikku hiljaa alkaa yrittämään kauhean savupilven saattelemana ropottäen käyntiin karmean tärinän kans. Onkohan tuossa nuo venttiilinnostajat tiensä päässä vai voiko kenties viallinen map anturi aiheuttaa tuollaisia oireita?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa