Passat V6 tdi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nikopi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2003 9:46

Passat V6 tdi

ViestiKirjoittaja nikopi » 16.4.2009 22:03

Tuli vaihdettua taikaisin VAGin kulkineisiin parin saab harhailun jälkeen ja heti pitää olla kysymässä kun etsimällä ei löydä. Eli auto on Passat V6 tdi vm.2004. Koneesta on hieman huonosti saatavilla tietoa, mutta defan sivuilta päättelin moottori tyypin olevan BAU. Koskeeko ko. moottoria nokka / kansi ongelmat, vai onko tämä jo jonkinlainen kehitysversio? Teho on 120kw ja vääntö on...? Dieseliin ei niin liittyvä asia on se, että auto on mukavempi ajaa kuin 9-5 Aero, vielä kun olisi automaatti.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 17.4.2009 8:38

Onnittelut, vaikka on pakko sanoa, että lentokoneautossa on kyllä hyvä viimeistely. Ehkä jopa niin hyvä ettei niitä kohta enää tehdä..

2003+ vuosimalleissa ei ole ollut nokkaongelmia, enää koska niissä on rullaseuraajat.
Myös pitkäikäisyyden kannalta olet tehnyt oikean valinnan ja otit manuaalin. Tuo tomaatti kun ei oikein tuppaa kestämään edes vakiossa.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 17.4.2009 21:08

Muistaakseni omassa A4:ssä on tuo BAU moottori ja siinä on 132kw. Tuo moottorikoodi löytyy siitä huoltokirjan ensimmäisellä sivulla olevasta "varustetarrasta".

nikopi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2003 9:46

ViestiKirjoittaja nikopi » 17.4.2009 23:52

Olen huomannut kans, että Audin vastaavissa malleissa teho on 132kw, mutta VW:n rekisteriotteessa lukee, että 120kw niin en paremmasta tiedä. Pitää koittaa tavata tuota ohjekirjaa vielä, jos löytäisi oikean moottorityypin.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 18.4.2009 17:59

Kone taitaa olla BDG, jossa todellakin on 120kW ja 350nm.
Toinen volkkareissa käytetty on BDH, josta sitten löytyy 132kW ja 370nm.

E: On sitä BAU konettakin näemmä volkkareissa. Kuten todettu, niin sekin on 132kW.

nikopi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2003 9:46

ViestiKirjoittaja nikopi » 19.4.2009 0:09

Joo nyt kun selaa ohjekirjaa niin siinä on merkintä BDG. Onkohan tuo hyvä vai huono asia? Tai siis onko kone ok, jos sen vain huoltaa? Edelliseen saappiin nähden on vähemmän tehoa ja vääntöä, mutta täytyy sanoa, että on kyllä uskomattoman hiljainen koppero. Moottori näyttää lämpiävän melko hitaasti, mutta onneksi on kesä tulossa. Onkohan jollaki joku linkki, jolla voisin hieman selvittää auton värikoodia. Punainen se on, mutta...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.4.2009 0:18

Onkohan jollaki joku linkki, jolla voisin hieman selvittää auton värikoodia. Punainen se on, mutta...
Huoltokirjan sisäkansi?

Menee vähän arvailun puolelle mutta näyttää että kyseisen koneen nokka-akseleita myydään vielä alkuperäisellä osanumerolla, joten jatkoarvaus olisi että niihin ei ole tullut uutta korvaavaa parempaa osaa huonojen alkuperäisten tilalle?

nikopi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2003 9:46

ViestiKirjoittaja nikopi » 19.4.2009 0:30

Kyllä vain huoltokirjan sisäkansi on auki, mutta ei välttämättä paljon aukea, jos ei tiedä mikä noista on värikoodi.. Lisäksi kirja on saksaksi ja siinä ei selityksissä suoraan sanota missä väri on. Ehkä tämä tästä avautuu kun etsii. Pelkkää hyvää kuitenkin, jos kone on edes jossain määrin hyvä. Pessimisti ei pety, mutta voi positiivisesti yllättyä. Tämä on kyllä diesel tekniikan sivusta.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.4.2009 0:39

Tuossa kuvassa väri taitaa olla L041 nelosrivillä. Kato mitä siinä sulla lukee...

Väri on saksaksi farbe jos sellaista tekstiä jostain selitteestä löytyy.

Pekka
ffp jäsen
Viestit: 2188
Liittynyt: 16.7.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Pekka » 19.4.2009 10:54

Tosiaan siinä moottorikoodin alla. Alkaa L-kirjaimella. LY3D?? :) Tuossa phaetonin värikoodin perässä on vielä tuo FL1, eli tuo värihän on perus musta johon saa erikseen tilattua tuon "flyygeli"värin...

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.4.2009 12:02

Joo nyt kun selaa ohjekirjaa niin siinä on merkintä BDG. Onkohan tuo hyvä vai huono asia?

Rullanokilla tuokin on, joten nokkaongelmia ei tarvinne pelätä.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 19.4.2009 12:10

Tuossa on yksi useista sivuista, joista voi hakea noita valmistetarran koodeja.

nikopi
-
Viestit: 63
Liittynyt: 22.9.2003 9:46

ViestiKirjoittaja nikopi » 19.4.2009 16:25

Joo tuossa kohdassa on tosiaan tuo LY3D-------- GT merkintä. Ihme kyllä saksan kielisessä versiossa ei mainita väriä lainkaa selitteissä. No nytpä tiedän senkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 27 vierailijaa