Käytin hakua, mutta eipä tullut selkeää vastausta. AAZ:n vaihdettu jakohihna, mutta ilmeisesti nokan ajoitusmerkit meni pieleen. Ainoa merkki mikä löytyi, oli ulkokehällä erittäin pieni viiva, jonka oletettiin olevan jakomerkki. Mihin tuo pitäisi kohdistaa? Taustalevyyn oli piirretty valkoinen merkki, mutta tuota nokkapyörän merkkiä ei saanut siihen kohtaan ollenkaan.
Nyt ns. päätelty asento taisi olla väärä, koska 1500rpm jälkeen alkaa kone kilkattamaan. Vai voiko olla, että nokkapyörä on oikeassa asennossa, mutta tehty kokeilu selkeästi väärässä asennossa teki osumaa venttiileihin ja siksi kilkatus kuuluu. Auto toimii ok, mutta kun ei uskalla kierrättää juurikaan yli 2000rpm koska nakutus kasvaa liian suureksi.
Kysymys: Mihin nokkapyörän pieni viiva pitää kohdistaa? Vai onko sisäkehällä toinen merkki? Jos on, mihin kohdistetaan?
AAZ nokan ajoitusmerkki
Valvoja: ffp jäsenet
Otat venttiilikoppan pois niin näet nokka-akselin vaihdelaatikon puoleisessa päässä koneistetun ajoitusuran. Sen kun kääntelet kannen yläpinnan kanssa samaan tasoon, ja lukitset sen esmes lattaraudalla. Olikohan 4-5mm ura. Jokatapauksessa nokkaa ei kyllä pitisi väärin saada laitettua mikäli tietää mitä tekee. :) Lattarauta passaa uraan vain nokan ollessa tietyssä asennossa.
Ulkopuolella, nokkapyörässä yms, ei pitäisi olla mitään merkkejä. Itsetehtyihinkään ei kannata aina luottaa. Varsinkaan jos ei itse niitä ole tehnyt.
Ulkopuolella, nokkapyörässä yms, ei pitäisi olla mitään merkkejä. Itsetehtyihinkään ei kannata aina luottaa. Varsinkaan jos ei itse niitä ole tehnyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa