1.6 D vent.varren kumien vaihto ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

1.6 D vent.varren kumien vaihto ?

ViestiKirjoittaja erajorma » 7.4.2009 15:00

Öljynkulutus tolkuton muuten toimii ok.Miten varren kumit vaihdetaan selostaisiko joku operaation? Kansi pois vai ei?

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 7.4.2009 15:29

Ei tarvi kantta irroittaa välttämättä. Nokka-akseli pois ja sit paininkupit. Muistaakseni ainakin biltemasta saa semmosta venttiilijousipuristinta jolla tuo jousen irroitus onnistuu kansi paikallaan.

Muistaa vaan pyöräyttää aina sen männän ylös mihin kumeja vaihtaa ettei tipu venttiili sylinteriin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.4.2009 21:15

Sit tekee vanhasta hehkutulpasta adapterin millä saa paineen pyttyyn. Bensakoneeseen tosin vain tullut kokeiltua tätä onnistuneesti.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 7.4.2009 21:44

Mikä aiheuttaa vapari dieseliin imun venttiilinvarren ja kumin väliin, imukanavahan on auki ulos asti kokoajan. Olisko sittenkin harva alakerta ja voimakas huohotus öljynkulutuksen syy ?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 8.4.2009 18:31

Kyllä huohotuksen huomaa, tulee vähän joka tiivisteestä ja reiästä ulos öljyä ja puhaltaa täyttökorkista kanssa avatessa, on väljiä koneita nähty.

erajorma
-
Viestit: 86
Liittynyt: 29.9.2003 18:01

ViestiKirjoittaja erajorma » 9.4.2009 7:34

Siihenkin on varauduttu että syynä alakerta.Alotetaan kuitenkin kumeista ne on halvat ja suht helpot kai ? Öljynsyönti alkoi melko yhtäkkiä pohjosen reissun jälkeen.Huomaako katkennutta männänrengasta miten helposti?

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 9.4.2009 8:30

käytä ohivuotomittauksessa niin siellä selviää sylinterin tiiviys.ei sitä renkaan katkeamista heti huomaa, mutta mitä pidempään ajelee sitä enemmän se tekee tuhoa. mulla tosta cordoban räppänästä oli keskkimäinen rengas mennyt poikki ja omistaja oli suhannut sillä x km. rengas oli jo noussut urassa pystyyn ja syönyt sylinterin seinään syvän orkosen.
lohko meni vaihtoon.sylinterin tiiviys oli5% luokka ja huohotus oli helvetin moista ja samoin öljyn kulutus.
passatissa oli ylin rengas kolmessa osassa ja silläkin oli ajeltu aika paljon renkaan katkeamisen jälkeen kun ne palaset oli menneet jo päällekkäin urassa.2,5cm matkalla ei ollut männärengasta lainkaan.kone huohotti melkosesti ja öljyä paloi kohtuullisen paljon


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa