olipa taas pakokaasutesti..(sivuääni koneeseen)
Valvoja: ffp jäsenet
olipa taas pakokaasutesti..(sivuääni koneeseen)
olin ehtoolla ryntimässä 1,6 td caddyä pajalla ja tapojen mukaan sanoin että anna mennä vaikkia pahaa teki. ensiksi savuarvot vaivaset 5.2 kierrokset n 5400 sitten veto ja 2.4 kolmannella 2.1 kierrokset huusivat 5400-5500. sitten loppui kantti käskin sammuttaa vehkeet ja rajotettiin mutterilla kierrokset 5100rmp ja ekayrittämällä savuarvoksi 1,74 ja iloinen ruksutus koneessa kun lappu tuli ulos:) auto siis vm-83.
kotiin ajellessa koneesta mun mielestä kuului outoja ääniä ja tankilla käydessäkin se piti jotain. mielestäni kierroksetkin viipyivät risteyksissä välillä. varmaan mun päässä(toivottavasti) nuo äänet. tuntui kun rätinä olisi normaalia kovempi siis nakun ruksutus kun painaa kaasua?? ehkä se tärisikin tyhjäkäynnillä enämmän ku ennen..
vissiin psykolokikin vois auttaa...
kotiin ajellessa koneesta mun mielestä kuului outoja ääniä ja tankilla käydessäkin se piti jotain. mielestäni kierroksetkin viipyivät risteyksissä välillä. varmaan mun päässä(toivottavasti) nuo äänet. tuntui kun rätinä olisi normaalia kovempi siis nakun ruksutus kun painaa kaasua?? ehkä se tärisikin tyhjäkäynnillä enämmän ku ennen..
vissiin psykolokikin vois auttaa...
dodii
nyt sitten töisäkäydessä huomasin.. kone kylmänä pätköttää kun viimestä päivää ei käy mitenkään hyvin vaan put put rauhottui kun veti sen n.s ryypyn ylös. lämpöisenä toimii paremmin mutta putkuttaa silti vieläkin hieman. ei siis ole tehnyt ennen. vaihdoin eilen termarinkin toimivaan mutta se ei selitä kyllä uskoakseni mitään. tuntui kuin olisi ahtoja ollut enemmän maantienopeuksissa kuin ennen? järkihän tässä menee. dsl 100 tankkiin jos se olisi kosteutta mutta eppäillä soppii
Ei nuissa 1.6:ssa ole se kampuranpyörä niin herkkä kuin esim tuossa surullisenkuuluisassa AAZ 1.9TD:ssä. Sehän se on se ainut ja oikea kunkkupultti-ongelmallinen.
Mutta kyllä tuo vika jakopäässä on. Katsoppa kampuran ja nokan ajoitusmerkit kohdilleen. Sitte katot missä pumpun merkki on. Kohallaan vai ei. Sitte vielä lie hyvä tarkistaa ettei pumppu ole kääntynyt vedoissa. Eli ennakot muuttuneet.
Omassa AAZ-vainaassa alko pikkuhiljaa pätkimään aikoinaan tyhjäkäynnillä. Pätkiminen loppui kun tein täydellisen jakopääremontin. Kunkkupultteja myöte.
Toivotaan ettei mitään suurta ole. :)
Mutta kyllä tuo vika jakopäässä on. Katsoppa kampuran ja nokan ajoitusmerkit kohdilleen. Sitte katot missä pumpun merkki on. Kohallaan vai ei. Sitte vielä lie hyvä tarkistaa ettei pumppu ole kääntynyt vedoissa. Eli ennakot muuttuneet.
Omassa AAZ-vainaassa alko pikkuhiljaa pätkimään aikoinaan tyhjäkäynnillä. Pätkiminen loppui kun tein täydellisen jakopääremontin. Kunkkupultteja myöte.
Toivotaan ettei mitään suurta ole. :)
Miksi te ette rajoita sitä kaasua ennen konttorilla käyntiä? Tein tuohon perheen kiisseliin merkin kaasupolkimen tankoon johon säädetään jolloin kierrokset ei ylitä määrättyä kohtaa.
Tosin ei tee yhtään pahaan kun konttorilla sitä polkevat, mielestäni paremmin vaan kulkee kun hieman poljettaa, pari viikkoa sitten oli savutusarvot konttorilla 0,21 ja auto -83.
Tosin ei tee yhtään pahaan kun konttorilla sitä polkevat, mielestäni paremmin vaan kulkee kun hieman poljettaa, pari viikkoa sitten oli savutusarvot konttorilla 0,21 ja auto -83.
Ikinä en ole uskaltanut olla edes katsomassa konttorilla kun ryntäyttävät. Jotkut kun polkee sitä aivan kuin toivoisivat että jotain särkyy. Vastaisuudessa käytän korjaamolla savutustestissä ennen katsastusta niin ei tartte edes jännittää. Täälläpäin on turha alkaa kesken katsastuksen mitään säätämään.... Vetävät vaan herneen nenään ja hylsy tulee varmasti.
Täälläpäin on turha alkaa kesken katsastuksen mitään säätämään.... Vetävät vaan herneen nenään ja hylsy tulee varmasti.
Toissavuonna säädin pumpun katsastusmiehen katsellessa sivusta ;). Läpihän se meni.
Tänä vuonna katsari ihmetteli sitä kun arvo oli joka vedolla ~2,8. ... "Onks tää ihan kunnossa?" ---"Juu, tarkotuksella haettu, ihan sua varten, kuten myös 5000rpm kierrosrajoituskin".
Mun mielestä toi dieselien päästötesti on ihan yhtä tyhjän kanssa. Kiva varmaan katteella kun vehkeet poikii testipaikalle.
dodii
jakopää avattu alapyörän kiilaura oli ehkä ottanut nokkiinsa oli kulumaa. nuo merkit oli vaan jotenkin persiistä. aamulla hajen uuten remmin niin siinähän nuo selviää mistä ne löytyy. tai hetki tätä lueskellen niin eiköhän ne täältäkin löydy. ja joo kierrokset vastedes rajoitetaan ja kyllä tarkasti. oli vaan sellanen sunnuntai mittaus missä ei kumpikaan oikeen tienny mitä teki, eli taas oppi jotain oikeen kantapään kautta. toivottavasti ei ottanut mitään muuta nokkiinsa
No eihän sitä rimpulaa siellä konttorilla säädetä vaan kotona ennen leimausta. Perseestähän tuo testi on, sanoi raskaankaluston mekaanikkokin mutta minkäs teet kun viisaat ja lukeneet ovat sen päättäneet. Eiköhän ne päästöt ole aivan eri luokkaa ajossa kun paikalla.
Eivät konttorisedät aikoinaan oikeen pitäneet kun -77 nokivasaraa leimalle vein, hymyssä suin siellä aina odotettiin mutta laantuihan se kun ilmoitin että ei pojat poljeta ei, päästömittaus 80- eteenpäin.
Eivät konttorisedät aikoinaan oikeen pitäneet kun -77 nokivasaraa leimalle vein, hymyssä suin siellä aina odotettiin mutta laantuihan se kun ilmoitin että ei pojat poljeta ei, päästömittaus 80- eteenpäin.
Ikinä en ole uskaltanut olla edes katsomassa konttorilla kun ryntäyttävät. Jotkut kun polkee sitä aivan kuin toivoisivat että jotain särkyy. Vastaisuudessa käytän korjaamolla savutustestissä ennen katsastusta niin ei tartte edes jännittää. Täälläpäin on turha alkaa kesken katsastuksen mitään säätämään.... Vetävät vaan herneen nenään ja hylsy tulee varmasti.
Täälläpäin onneksi hieman löysempi linja. Tai ainakin siinämielessä ettei autoja poleteta kuin sen kerran tahi kaksi. Omat autot ainakin päässeet vähällä. Vaikka se sydäntä raastaa kun huudatetaan petaali pohjassa. Mutta tokko nuo omalla käytölläkään sen helpommalla pääsee.
sielä se vika oli
elikkä remmin on uusittu ja alapyörästä oli antanut vissiin periksi jako. toimii nyt mutta pikkuisen kylmäkäynnistys vielä takkuaa lieko vika nyt sitten pumpussa tai sen ajoituksessa. pitää vielä tarkistaa kun kerkee tuo pumpun jako ettei päässy mennee väärin
Käytin kanssa porukoitten diesel pasuunaa leimalla. Yhteensä 6 kertaa ryntäytti konetta ja kyllähän se pahalta tuntu katsella vierestä:) Sanoi katsuri että jos on ylitse 3.0 toi arvo niin 3 seuraavan keskiarvo pitää olla toi 3.0 enintään että menee läpi. Mites tuota diesel konetta kannattaa käydä ennen päästömittausta ryntäyttämässä että tukkeutumat aukenee? Korvaako muuten konttori jos auto hajoaa tuohon mittaukseen?
Joo,mutta mitenkä uskaltaa itse noita polkea ettei riko omaa konetta? Kävin tolla maantietä ajamassa koneen normaalilämpöiseksi ja kolmosella ajoin 80km/h ja siitä hölläsin kaasua ja taas kiihdytys 80km/h.. Silti vaan arvo oli yhdessä välissä 4,5 ja siitä lähti sitten laskemaan ja tais lopuksi olla 2,00..
kyllä laitteiden pitää kestää, 400tkm ajetulla nakulla tuli ajettu motarilla joka päivä työmatkaa noin 4km kaasu pohjassa kun vain 130km/h kulki ja hyvin toimi.
Kaveri tuossa polki Tdi boraa ennen leimausta ja hieman oli tukkoinen emännän käytön jäljiltä
kun vasta kolmannen reippaan kiihdytyksen jälkeen loppui pöläyttely.
Kaveri tuossa polki Tdi boraa ennen leimausta ja hieman oli tukkoinen emännän käytön jäljiltä
kun vasta kolmannen reippaan kiihdytyksen jälkeen loppui pöläyttely.
eipi oo punuppu kohillaan
ei vaan lähe ilman roikaa oikeen käyntiin.. vkl säädin pumppua mut ei toivottua vaikutusta. tehoa tuli lisää ja pöllytys väheni huomattavasti mutta kylmäkäynnistys ei vaan toimi vielä..
jos joku tietää vaasas tai lähellä jonkun sepän niin ois aika jees. onhan noita korjaamoita mut ei kiinnosta maksaa itteensä kippeeksi.
jos joku tietää vaasas tai lähellä jonkun sepän niin ois aika jees. onhan noita korjaamoita mut ei kiinnosta maksaa itteensä kippeeksi.
Tuossa mittauksessa ei kyllä ykskään ehjä auto rikki mene.
Mitään järkeä polkemisessa ei ehkä ole, tai no kyllähän siinä vähän paikat puhdistuu niiltä jotka ajelee hissuttelemalla..
Sähköpumput/commonrailit yms. on niin helppo koodata sellaiseksi että varmaan menee tuosta testistä läpi, ei sillä ole mitään tekemistä ole ajonaikaisien päästöjen kanssa.
Dieseleissähän on OBD softa ollut pakollinen vm 2005 asti, ja suunnitelmissa oli että jo 2008 niitä olisi sen kautta testattu, mutta ei onnistunut suomessa..
Saa nähä milloin moinen tulee käyttöön.
Mitään järkeä polkemisessa ei ehkä ole, tai no kyllähän siinä vähän paikat puhdistuu niiltä jotka ajelee hissuttelemalla..
Sähköpumput/commonrailit yms. on niin helppo koodata sellaiseksi että varmaan menee tuosta testistä läpi, ei sillä ole mitään tekemistä ole ajonaikaisien päästöjen kanssa.
Dieseleissähän on OBD softa ollut pakollinen vm 2005 asti, ja suunnitelmissa oli että jo 2008 niitä olisi sen kautta testattu, mutta ei onnistunut suomessa..
Saa nähä milloin moinen tulee käyttöön.
Kyse olikin nyt 80-luvun autoista!!!
ei noista monessakaan ollu edes kierrosten rajotinta, kone kirtää niin kauan kunnes
alkaa kipinä tai venttiilit sekoilemaan... Ei se voi moottorille hyvää tehdä, eikä niitä ole
suuniteltu käytettäväksi noin.
Ruiskuautoissahan on järestäin kierrosten rajottimet, jollon valmistaja on voinut varmistaa
ettei moottorin kierrokset nouse liian suuriksi...
Miten lie sitte vanhoissa diisseleissä? Onko niissä ollu kiererostenrajoitinta, vai rajoittuuko
kierrokset automaattisesti pumpun toiminnalla?
ei noista monessakaan ollu edes kierrosten rajotinta, kone kirtää niin kauan kunnes
alkaa kipinä tai venttiilit sekoilemaan... Ei se voi moottorille hyvää tehdä, eikä niitä ole
suuniteltu käytettäväksi noin.
Ruiskuautoissahan on järestäin kierrosten rajottimet, jollon valmistaja on voinut varmistaa
ettei moottorin kierrokset nouse liian suuriksi...
Miten lie sitte vanhoissa diisseleissä? Onko niissä ollu kiererostenrajoitinta, vai rajoittuuko
kierrokset automaattisesti pumpun toiminnalla?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa