Tehoboxit konttorilla,mitäs teknikko sanoo?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

Tehoboxit konttorilla,mitäs teknikko sanoo?

ViestiKirjoittaja mariko » 18.3.2009 12:01

Heitin perheen toiseen kinneriin KCR-boxin ja kohta olisi aika käydä konttorilla,meneekö päästöjen puolesta läpi kun boxi on kiinni.Ainakaan mitään saavutuksen lisääntymistä en ole havainnut,ja sain boxin lähes ilmaiseksi,tästä johtuen ruuvattiin eukon autoon kiinne.

KCR-boxeista olen kuullut aika paljon kritiikkiä,tämä tuntuu pelaavan kyllä hienosti...ja ei ole edes säädettävää mallia.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.3.2009 12:18

toimiihan ne hienosti jos ei paremmasta tiedä :)
kyllä se päästöistä läpi menee, mut parempi kai se irti on nyppiä ettei ukkoa ala se kiinnostamaan jos sen huomaa...

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 18.3.2009 12:47

Toisessa BKD:ssa on ihan kunnon "softa",ei tietty siihen verrattuna ole ihan samaa maata.50e panostuksella katson kyllä saaneeni rahalle vastinetta.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.3.2009 13:59

juu se on viä siedettävä summa =) jotku maksaa noista laatikoista satasia :)

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 18.3.2009 15:56

Psi boxi oli kiinni katsastukses, eikä mitään mainintaa tullut, kunhan nyt pistää vähä pois sen vain näkyvistä, että ei ensimmäisenä ole tyrkyllä näkyvissä.

Päästöt oli muistaakseni 1.04 ja egr myös tulpattuna, joten eipä mitään ongelmia ollut päästöjen suhteen ainakaan tällä boxilla.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 19.3.2009 1:10

Boxi oli ostettaessa alkuperäisessä laatikossa kera ostokuitin,ruottista tilattu ja hintaa kertyi n.400e!!! Siis uutena.

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 29.3.2009 11:52

Juu ei se boxi mitään leimalle vaikuta, kunhan on katseelta näkymättömissä. Tuossa edellä oli mainintaa ettei softaan nähden juurikaan iso ero ole? ihmettelen kun täällä toitotetaan aina ohjelmien erinomaisuudesta. Ajoin ahu cordoballa jonka tunnettu guru oli lastuttanut ja verrokkina oma evryllä kutitettu ahu. yläkierrolsilla samanmoinen, mutta alahaallla tuo evryllä oleva vetää paljon paremmin verrattuna tuohon lastutettuun. vastus on kyllä kirein mahdollinen ja ahtoja bleedattu eli kestävyys saattaa olla juttu erikseen. Mutta niinhän tuota tuli aikapommilla ajettua 120 000 km eilkä levinnyt. Eli 1.6 td hukkis tulpattuna, ahdot 1.6 jne...

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.3.2009 12:57

No sehän riippuu aivan siitä millainen se ohjelma on, kyllähän evryllä saadaan alakierroksille yleensä enemmän kakkua kuin mitä normaalilla optimoinnilla yleensä ohjelmaan on syötön määräksi laittettu, ohjelmahan pyritään arkikäyttöön tekemään kuitenkin suht. savuttomaksi jossei erikseen muuta pyydetä, ja tässä vaiheessa päästään yleensä tilanteeseen että suutinkärjet kannattaa vaihtaa pykälää suurempaan lyhyemmän ruiskutusajan saavuttamiseksi. Ei se ohjelma noissa vakiovehkeissä olekaan niin justiinsa koska samoja muutoksia saa tehtyä melko pitkälti mekaanisestikin, mutta siinä vaiheessa kun pyöritään 300hv:n tuntumissa niin ohjelmallekin tulee merkitystä vähän enemmän.

Näitä "gurujakin" on moneen lähtöön, kannattaa suhtautua niihinkin välillä vähän kriittisesti. Käytännössä on kuitenkin niin että mikäli softa vaan on kohdallaan niin koko alueelle vedon saa paljon paremmaksi kuin vastusvirityksillä, vaikkei se välttämättä nyt olekaan kustannustehokasta vakiovehkeisiin. Isommilla tehoilla ja kierroksilla sitten softauksesta tulee hyötyä jo senkin puolesta että pääsee muokkailemaan mm. ruiskutusennakkokarttojakin optimaalisemmaksi, näitä ei voida muokata vastuksilla.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 29.3.2009 13:49

Mikä muuten tekee mielestänne "gurun"? Se että lähes kaikki kaverit käy samalla ukolla ja kehuu sitä vuolaasti vai että ammatilaiset kumartaa tämän herran suuntaan vai mikä? Karalaa ja Harista nyt ainakin suitsutetaan aivan perkeleesti!!! Mulle ton toisen BKD:n ohjelmoi kaveri joka on ikänsä (n.20v) rassannu kisapelejä,ja hyvä tuli mielestäni...ja eikös se ole pääasia että on itse tyytyväinen.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 29.3.2009 14:20

Guruus on suhteellinen käsite, tehoa on todella helppo lisätä ohjelmalla mutta sitten se tarkempi säätäminen on vähän enemmän taitoa vaativaa. Kumppanit K&H on mielestäni yliarvostettuja vaikkakin osaavat kyllä hommansa, taksat ovat ainakin kuvottavia työn määrään/laatuun nähden.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 29.3.2009 16:19

-Juuri tuota tarkoitin,suurinpiirtein...

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 29.3.2009 16:27

Näin on , kun paremmasta en tiennyt ja puskaradio oli hommansa hoitanut. Toki herrat varmasti ovat hyviä kun onnistuvat mutta tuntuu olevan yliarvostettuja minun kokemuksellani, joka välttämättä ei ole ihmeellinen.Toimitusajat olivat pitkiä.Tarkoitan sillä että auto seisoi pihalla tekemättä mitään useamman viikon.
Huomioikaa että se on vain jonkunmoinen mielipide minulta,enkä tosiaan torppaa heidän
ammattitaitoaan.Mutta itse en ole ollut tyytyväinen näin jälkeenpäin.Tuli rahastuksen maku.
Viimeksi muokannut rane_69, 29.3.2009 19:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 29.3.2009 19:02

Itse en mitään boxeja laita. Niistä on niin paljon kuulunut huonoja kokemuksia. Älytöntä myös maksaa itsensä kipeäksi, kun saman homman voi hoitaa parilla vastuksella!

Ohjelmallinen viritys on toimintavarmin, ja kun se tehdään oikein, ei katsastuksen ja kestävyyden kanssa tule ongelmia.

Ei vakio-osilla varustetulle moottorille kunnon ohjelma on must, että saadaan hyöty irti tehdyistä muutoksista....

naukja2
-
Viestit: 77
Liittynyt: 26.12.2006 18:02

ViestiKirjoittaja naukja2 » 30.3.2009 4:59

2 kertaa katsastettu ohjelman kanssa ja 60000 takana. Ainoo murhe kytkimen uusinta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa