tuli hommattua 96vm passat gl tdi 4v automaatti josta loova sökö.
automaatti olis eka vaihtehto jos sais kuntoon sopivasti €€€? minkä firman
puoleen kääntyä ? . tai muuttasko manuaaliksi meniskö tdi,hin tavan 1,9d
vauhtipyörä? + muut osat??: ja sitte automaattiin menee 3 nippua sähköjohtoja?? pitääkö vaihtaa "sähköt" manuaalista??.
automaatin vaihto manuaaliksi vai ei??
Valvoja: ffp jäsenet
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=107896
Joitain löytyy haulla. Kuinka pahasti hajonnut?
Osta koko kolari/ruosteinen auto josta otat tekniikan (1osa kerralla purkamoista hakemalla tulee kalliiksi).
Joitain löytyy haulla. Kuinka pahasti hajonnut?
Osta koko kolari/ruosteinen auto josta otat tekniikan (1osa kerralla purkamoista hakemalla tulee kalliiksi).
jep mulla on 93 vm passat 1,9d osittain purettuna aattelin siitä ottaa kytkinjarrupoljin
hässäkän ja vaihde kepin ym. en vaan ole ehtinyt purkaan autoja ja vertaileen osien vaihtokelpoisuutta , toi tdi on mulle uusi tuttavuus ei ole tullu ennen kajottua tollaseen,
kun on noilla vanhemmillakin pärjännyt ja halvalla
hässäkän ja vaihde kepin ym. en vaan ole ehtinyt purkaan autoja ja vertaileen osien vaihtokelpoisuutta , toi tdi on mulle uusi tuttavuus ei ole tullu ennen kajottua tollaseen,
kun on noilla vanhemmillakin pärjännyt ja halvalla
Työn alla tuollainen samanlainen homma eli Passat -96 TDI:n automaattilootan vaihto manuaaliin. Kaikki muu jo tehtynä paitsi nuo sähköhommat, yritin käynnistää mutta ei edes starttaa siis ei edes yritä.
Vaikuttaako tuo kytkinpolkimelle tuleva pistoke/anturi siihen starttaukseen eli pitääkö kytkin olla pohjassa että auto starttaa?
Miten paljon johtoja on automaattilootan ja moottorin ohjauksen välillä kun tuolla sulakerasian takana oli tullainen 8? napainen liitin joka jäi nyt irti kun purin kaikki automaattilootan sähköjohdot pois, että menisikö ne tuolle moottorin ohjaukselle?
Sitten olisi mukava saada kuvia tai tietoa siitä minkälainen ja minkä värinen liitin sille kytkimelle tulee ja millainen anturi on, onko samanlainen kuin jarrulla?
Mitä tarkoittaa boksin sopeutus? Uudelleen ohjelmointi?
Ainut mitä ei varmasti ole niin pakkivalon johdot jotka tuli tuossa siitä automaatin nipusta niin olisi kiva tietää miten se kuuluu mennä tai miten sen voisi tehdä itse?
Onko mahdollista että toimisi jos jättäisi tuon automaatin johto nipun jonnekin tuonne autoon?
Vaikuttaako tuo kytkinpolkimelle tuleva pistoke/anturi siihen starttaukseen eli pitääkö kytkin olla pohjassa että auto starttaa?
Miten paljon johtoja on automaattilootan ja moottorin ohjauksen välillä kun tuolla sulakerasian takana oli tullainen 8? napainen liitin joka jäi nyt irti kun purin kaikki automaattilootan sähköjohdot pois, että menisikö ne tuolle moottorin ohjaukselle?
Sitten olisi mukava saada kuvia tai tietoa siitä minkälainen ja minkä värinen liitin sille kytkimelle tulee ja millainen anturi on, onko samanlainen kuin jarrulla?
Mitä tarkoittaa boksin sopeutus? Uudelleen ohjelmointi?
Ainut mitä ei varmasti ole niin pakkivalon johdot jotka tuli tuossa siitä automaatin nipusta niin olisi kiva tietää miten se kuuluu mennä tai miten sen voisi tehdä itse?
Onko mahdollista että toimisi jos jättäisi tuon automaatin johto nipun jonnekin tuonne autoon?
^^
P(arking) tai N(eutral) niin starttaa. R/D/pakkovaihde=käynnistys estetty. Automaattishifteristä tarkistaa piuhojen värit ja nämä yhteen.
Toisinsanoen virtapiiri on katkaistu ja ohjaimelle "tulee tieto" että vaihteenvalitsin ei ole P/N asennossa.
(D tai N niin starttaa)
P(arking) tai N(eutral) niin starttaa. R/D/pakkovaihde=käynnistys estetty. Automaattishifteristä tarkistaa piuhojen värit ja nämä yhteen.
kun ei tule laatikolta tietoa
Toisinsanoen virtapiiri on katkaistu ja ohjaimelle "tulee tieto" että vaihteenvalitsin ei ole P/N asennossa.
On edistynyt tuo homma, nyt starttaa ja on purettu kaikki automaatin piuhat pois. Ei tarvinnut kuin laittaa yhteen liittimeen hyppypiuha sen napojen välille niin pelaa. Vielä pitäisi saada pakkivalo toimimaan eli jos joku tietää miten tuon manuaalilaatikon pakkivalonanturi toimii niin voisi sitten rakentaa siihen oman kytkennän. Ilmeisesti olin hiukan epäselvä tuossa aiemmassa viestissä eli Automaatti vaihtui manuaaliin.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 9.9.2008 19:55
http://www.powermatic.fi/
Vaikutti aivan asialliselta, toki laatikon korjaukselle tulee aina hintaa. Henk. kohtasesti kokemusta vain automaattilaatikon varaosien ostosta.
Vaikutti aivan asialliselta, toki laatikon korjaukselle tulee aina hintaa. Henk. kohtasesti kokemusta vain automaattilaatikon varaosien ostosta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa