Muutoskatsastus 2.4D Turbo
Valvoja: ffp jäsenet
Muutoskatsastus 2.4D Turbo
tere mite on onnistuuko muutoskatsastus turbolle . Laitoin tuollaseen 2.4 AAB portteriin tdi koneen turbon hilppeineen. Autohan ei oo vähäpäästöinen -91vm ekoja t4 koppasia. Jarrut on vissiin samat tuossa 2.5bensa vehkeessä jossa on tehoa se 81 kW (110 hv)... elikkä jos dynossa käytön pikkupaineilla ja syötöllä tuota linttaa niin että tehot on alle sen 110heppaa riittääkö nuo vakio jarrut? entä mitä muita lappuja siihe pitäs hommata
auttakee viisaat tietäjät :D
auttakee viisaat tietäjät :D
^ Mielenkiintoinen kysymys. Onko "mallisarjan tehokkain" -määrittely kyseisenä mallivuonna saatavilla olleet kattava, vai kyseisen mallin myöhemmätkin moottorivaihtoehdot huomioiva?
Jos ajatellaan, että T4 portteria sai vuonna 1992 tehokkaimmillaan 2.5 litraisella 108 hp bensakoneella. Olisiko tuo sitten se "mallisarjan tehokkain" myös katsastusmielessä, vai pitääkö kaivaa koko T4-mallisarjan tehokkain - eli vuosina 2000-2003 myyty 2.8 VR6, 204 hp?
Vai katsotaanko diesel-mallit ja bensa-mallit erillisiksi mallisarjoiksi? Jos katsotaan, niin 1992 tehokkain diesel oli 2.4 litrainen vapaastihengittävä, 78 hp. Ja koko T4-mallihistorian tehokkain diesel on 2.5 TDI, 149 hp.
Ota näistä nyt sitten selvää 8-/
Jos ajatellaan, että T4 portteria sai vuonna 1992 tehokkaimmillaan 2.5 litraisella 108 hp bensakoneella. Olisiko tuo sitten se "mallisarjan tehokkain" myös katsastusmielessä, vai pitääkö kaivaa koko T4-mallisarjan tehokkain - eli vuosina 2000-2003 myyty 2.8 VR6, 204 hp?
Vai katsotaanko diesel-mallit ja bensa-mallit erillisiksi mallisarjoiksi? Jos katsotaan, niin 1992 tehokkain diesel oli 2.4 litrainen vapaastihengittävä, 78 hp. Ja koko T4-mallihistorian tehokkain diesel on 2.5 TDI, 149 hp.
Ota näistä nyt sitten selvää 8-/
juu tuli vähän selkoa tehän hommeliin. vw maahantuojalta lupasivat toimittaa laput ei kuulema tarvi jarruja vaihtaa verrataan siihen bensa 2.5 110heppaseen. oli pientä tuurinpoikasta kun oli ne jäähytetyt laikat edessä ei tarvi mitään muutako dyno lappu enään hommata pikkusyötöillä tietty :D tietääkö kukaan missä olis lähin penkki täältä rovaniemeltä katsottuna.
jos jollain lojuu nurkissa 2.4td audin syöttöpumppu ostasin pois
jos jollain lojuu nurkissa 2.4td audin syöttöpumppu ostasin pois
Ai sulla on kuiteski jäähdytetyt laikat edessä?? No sullahan on sitten paremmat jarrut kuin siinä vertailtavassa 2,5 bensakoneisessa, niissä kun on etulaikat umpi jöötiä... Ei pitäis jarruista ainakaan olla sit kiinni, mut jos oikein haluaa hifistellä(kroisostella) niin vaihtaa sinne eteen ja taakse 151 heppasen jarrut jotka on aikas tavalla järeämmät kuin muissa diiseli porttereissa..!
Vähän OT, mutta selvitin tätä ketjussa esiin noussutta 149/151 hp -ongelmaa. Kyseessä on kaksi eri tapaa määritellä hevosvoima, alkuperäinen James Watt'in määrittelemä "mechanical horsepower" on 0.74566272 kW ja myöhemmin määritelty "metric horsepower" hieman vähemmän eli 0.73549875 kW.
Näillä laskien 111 kW antaa 148,86 mechanical horsepoweria (hp) ja 150,92 metric horsepoweria (PS).
Case closed ;)
Näillä laskien 111 kW antaa 148,86 mechanical horsepoweria (hp) ja 150,92 metric horsepoweria (PS).
Case closed ;)
Ainakin Oulun AMK:lla(ex-teku) pitäisi olla penkki tai sitten Jäälissä oulun kupeessa, olikohan Jäälin autosäätö. En tiedä lienekkö lähempänä.
ja tässä tarkemmin noita Oulun seudun penkkejä
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 2146#14013
ja tässä tarkemmin noita Oulun seudun penkkejä
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 2146#14013
no niin asia edenny sen verran että muutospaperit tuli ja dynoon olis tarkoitus tuossa ens kuussa. Sain hommattua audi 2.0 td koneen pumpun ja tupruttelu väheni alakieroksilla. Tuota suutinpuolta pitäis alkaa parantamaan on nuo kärjet jo 550tkm ajetut tuntuvat jo kusevan siinämäärin että vaihto olis ajankohtanen. Onko tuohon mitään vakioa parempia kärkiä saatavana entä pitäiskö avautumispaineita nostaa? pumppu on tuolla 10mm päällä se saa piisata alkuun ,jos tuosta sen 130 hepoa sais irti riittäis mulle ainaki alkuun :D entäs riittääkö tuo vakio 2.5tdi 102 heppasen turbo noille lukemille?
mullekkii turbo ? 2,4d
moikka huomasin keskustelun 2,4d turbottamisesta. olisko mielenkiintoa kertoa mitä kaikkee pitää vaihtaa ja käykö 2,5td osat suoraan.esim pakosarja/imusarja. tarviiko mitään sähköhommia muuttaa?
vw 2,4 d
minkälaisia käyttökokemuksia k.m llä on turbotuksen jälkeen? mulla ois tarvetta pieneen piristykseen koska vedän asuntovaunua. mitähän osat kustantaa ja mistähän kannattaisi etsiskellä? holy smokella suosittelivat pientä turboo jotta pelaisi pienillä kierroksilla paremmin. mikä ero on omassa /audin pumpussa?
Turbotushan ei taida laillisesti onnistua kuin 1992 ja vanhempiin? Ellei sitten teetätä VTT päästömittausta? Jotenkin hätäpäissäni oletin ettei näin olisi, mutta oli juuri konttorisedän kanssa asiasta keskustelua ja palautti haaveilijan taas maalle.
Eipähän siinä, ehdin juuri haalia talven aikana kaikki tarvittavat osat hyllyyn. TD:n pumppua myöten :D
Eipähän siinä, ehdin juuri haalia talven aikana kaikki tarvittavat osat hyllyyn. TD:n pumppua myöten :D
-
- -
- Viestit: 51
- Liittynyt: 22.9.2008 17:57
Ja vaikkei papereissa lukisikaan vähäpäästöinen eikä kattiakaan löydy, on ilmeisesti 1992 ja nuoremmat kaikki vähäpäästöisiä. Eikö?
Kyllä.
Rekisteriotteesta ei näe suoraan onko auto vähäpäästöinen ja valmistusvuodesta -92 alkaen käsitellään joka tapauksessa vähäpäästöisenä.
Jos auto on käyttöönotettu -92 ja siinä on katalysaattori se voi silti olla "ei-vähäpäästöinen" jos se on valmistettu -91 tai aiemmin.
Selviää autokohtaisesti katsastuskonttorilta kysymällä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa