Golf mk2 vaihdelaatikot bensa/diesel

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mjrx
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.2.2009 22:49

Golf mk2 vaihdelaatikot bensa/diesel

ViestiKirjoittaja mjrx » 15.2.2009 23:20

Elikkäs : onko 1.6d:ssä sama vaihdelaatikko kun 1.3 / 1.6 bensa mallissa?
(golf mk2)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 15.2.2009 23:24

Yleensä ei, vaan dieselissä pidemmät välitykset.
Laatikko on sinänsä samanlainen ( 020 -tyyppi ), mutta välitykset eri.

Raumalainen
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.5.2008 20:32

ViestiKirjoittaja Raumalainen » 17.2.2009 16:11

onko esim saksasta tuodussa golfissa eri välitykset kun suomiautossa?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 17.2.2009 20:22

Ainakin dieseleissä ilmeisesti joissain tapauksissa on. Esim. Eko-TD Suomen markkinoille myytynä sisältää Kiinan markkinoille tarkoitetut erikoispitkät välitykset.
Bensakoneisista en tiedä, paitsi että niissäkin on ainakin kahta, kolmea eri välitystä ollut joka moottoriversiolle.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 22.2.2009 15:58

Lisätään edellisiin että 1.3 on ihan eri laatikko

mjrx
-
Viestit: 4
Liittynyt: 3.2.2009 22:49

ViestiKirjoittaja mjrx » 26.2.2009 9:02

Elikkäs pensan laatikkoko ei kävisi/kestäisi dieselissä, paikallisen romiksen setä
sanoi,että samat laatikot?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.2.2009 9:10

ei se romiksen setäkään kaikkea tiedä.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.2.2009 13:17

Mulla on dieselin laatikko. Olikohan 4S...

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.2.2009 16:10

Laatikon alla, kytkinkopassa on kaiverrettuna vaihteiston tyyppikoodi. Sillä koodilla näkee välityssuhteet. Googlessa esim. hakusanaksi 020 gear ratios.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 26.2.2009 19:52

Romiksen setä oli oikeassa kun sanoi että käy. Laatikko käy mekaanisesti paikoilleen ja kestää sen minkä dieselin laatikkokin mutta lyhyet välitykset tekevät matka-ajosta tuskaa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.2.2009 20:10

Mun tapauksessa ykkönen on tiheämpi ja vitonen harvempi kuin alkuperäisessä laatikossa.

Vai kuinka päin tuo ilmaistaan kun ykkösellä auto kulkee hitaammin ja vitosella nopeammin...

Kakkosesta neloseen välitykset lähellä alkuperäistä.

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 2.3.2009 10:45

Kyllähän se noin ilmaistaan, siis dieselin kokonaisvälityssuhde on pitempi. Eikös 16V:n laatikossa ole paksumpi kytkinakseli ?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.3.2009 17:29

16v kytkinakseli on paksumpi kuin muissa 020:ssa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 52 vierailijaa