Passat 1.9TDi AHU kylmäkäynnistys
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 1.9TDi AHU kylmäkäynnistys
Eli kylmänä kun auto on seissyt koko yön niin saa 10 kertaa startata ennen kun jää käyntiin.. Jää noin sekuniksi käyntiin ja sitten sammuu,vaikuttais että olis ilmaa polttoaineen seassa. Vaihdettuja osia: Polttoaineensuodatin,hehkut,lämpötila-anturi,suuttimien paluuletkut. Mikä vois olla vikana? Lämpimänä lähtee normaalisti käyntiin...
No niin sain VAG-COMilla luettua vikakoodit ja sielä oli tälläinen vika:
Engine Start Blocked by Immobilizer
Eli ilmeisesti ajonesto?Nollasin tuon ja ei ainakaan heti tullut päälle.. En kyllä usko että vika oli tuossa.. En päässyt "Diesel pump" kohdasta mihinkään.. Sieltä kai tuon ajoituksen olis voinu kattoa??
Engine Start Blocked by Immobilizer
Eli ilmeisesti ajonesto?Nollasin tuon ja ei ainakaan heti tullut päälle.. En kyllä usko että vika oli tuossa.. En päässyt "Diesel pump" kohdasta mihinkään.. Sieltä kai tuon ajoituksen olis voinu kattoa??
Tossa jotain ohjeita:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=64 ... ght=timing
Ajonestovika ilmenee niin, että lähtee sekunniksi tai kahdeksi käymään ja sammuu sitten.
Eli kun lukee tarkkaan noi sun oireet, niin ajonestostahan siinä on tosiaan kyse eikä mistään pumpun ajoituksesta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=64 ... ght=timing
Ajonestovika ilmenee niin, että lähtee sekunniksi tai kahdeksi käymään ja sammuu sitten.
Eli kun lukee tarkkaan noi sun oireet, niin ajonestostahan siinä on tosiaan kyse eikä mistään pumpun ajoituksesta.
Jep, mutta ihmetyttää kun se on vain silloin kun on seissyt esim yön yli.. On tosiaan tuo ajoneston valo vilkkunut kun on ollut virrat päällä,mutta silloin on käynnistynyt kumminkin normaalisti.. Mikähän tuossa ajonestossa on vikana? Kokeillaan nyt toisella avaimella ajella ja kattoa pelaako. Vikakoodia ei nyt ole tullut uudestaan.
Virtalukon yhteydessä oleva lukupuola siellä ilmeisesti kiukuttelee.
Meillä toinen auto kiukutteli kanssa yhteen aikaan ja jotkut sanoi, että virtalukon avaimenreiästä vaan voiteluainetta sisään.
Tuntuu uskomattomalta miten se voisi auttaa mutta meillä ei ole kiukutellut sen jälkeen.
Sitten jossain A8:ssa oli tehty niin, että oli lukupuolalle tulevien johtojen paikkaa vaihdettu liittimestä. Sellainen mahdollisuus kannattaa tarkistaa ennen kuin alkaa mitään vaihtelemaan.
Myös tuo toinen avain on usein "ratkaisu" ongelmaan.
Mulla teki toinen AHU tuota kanssa mutta sen verta harvakseltaan, ettei tullut tehtyä asialle mitään.
Meillä toinen auto kiukutteli kanssa yhteen aikaan ja jotkut sanoi, että virtalukon avaimenreiästä vaan voiteluainetta sisään.
Tuntuu uskomattomalta miten se voisi auttaa mutta meillä ei ole kiukutellut sen jälkeen.
Sitten jossain A8:ssa oli tehty niin, että oli lukupuolalle tulevien johtojen paikkaa vaihdettu liittimestä. Sellainen mahdollisuus kannattaa tarkistaa ennen kuin alkaa mitään vaihtelemaan.
Myös tuo toinen avain on usein "ratkaisu" ongelmaan.
Mulla teki toinen AHU tuota kanssa mutta sen verta harvakseltaan, ettei tullut tehtyä asialle mitään.
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Saakos tuota ajonestoa mitenkään koodattua Vag Comilla pois käytöstä?
Itsellä nyt kiukutellut pari viikkoa.
Ja tietämättä (ja tietämättömien pajojen takia) rahaa on mennyt jo ihan kivasti:
-Eka korjari sanoi että pumpussa vika. Vietiin dieselkorjaamoon, joka ei löytänyt muuta kun että filtteriä myöten naftat tyhjänä. KORJAUS: Putkistot ilmattu
Taas toimi 2 päivää
-Maanantaiaamuna taas sama juttu ja tällä kertaa hinaus toiseen korjaamoon.
Diagnoosi: Polttoainemittari heittää ja tankissa ei ole naftaa. Ja käyntiinsahauksesta johtuvana kuulema ajoneston joku lastu palanut, jonka olivat kuulema vaihtaneet. Tosiaan tuo polttoainemitteri näyttää sekoneen.
-Eilen siis hain korjaamosta, nyt töissä löhtiessä sama juttu, kokeilin tällä kertaa sitten irroittaa avaimen, sen jälkeen lähti heti käyntiin.
Tähän asti olen kuvitellut että ajonesto ei olis edes toiminnassa, koska virta avaimena on normaali ohkanen, jossa ei ole semmosta Mustaa juttua juuressa (ovien avaimessa on semmonen, virtalukko luultavasti on jossain vaiheessa vaihdettu).
Itsellä nyt kiukutellut pari viikkoa.
Ja tietämättä (ja tietämättömien pajojen takia) rahaa on mennyt jo ihan kivasti:
-Eka korjari sanoi että pumpussa vika. Vietiin dieselkorjaamoon, joka ei löytänyt muuta kun että filtteriä myöten naftat tyhjänä. KORJAUS: Putkistot ilmattu
Taas toimi 2 päivää
-Maanantaiaamuna taas sama juttu ja tällä kertaa hinaus toiseen korjaamoon.
Diagnoosi: Polttoainemittari heittää ja tankissa ei ole naftaa. Ja käyntiinsahauksesta johtuvana kuulema ajoneston joku lastu palanut, jonka olivat kuulema vaihtaneet. Tosiaan tuo polttoainemitteri näyttää sekoneen.
-Eilen siis hain korjaamosta, nyt töissä löhtiessä sama juttu, kokeilin tällä kertaa sitten irroittaa avaimen, sen jälkeen lähti heti käyntiin.
Tähän asti olen kuvitellut että ajonesto ei olis edes toiminnassa, koska virta avaimena on normaali ohkanen, jossa ei ole semmosta Mustaa juttua juuressa (ovien avaimessa on semmonen, virtalukko luultavasti on jossain vaiheessa vaihdettu).
Kyllä jos autosi on tuo polo ja vuosimalli -98 niin se on jo pakollinen tuohon.. Onkos siinä ajoneston merkkivaloa niinkun on passatissa sellainen auton kuva missä on avain tms.. Eli jos tuo valo vilkkuu tai palaa startatessa niin on tuo käynnistäminen turhaa.. Juurikin tuo avaimen irroittaminen ja takaisin saattaa auttaa.. Tuossa porukoitten passatissa tuota ajonestovikaa ilmenee -10 asteen pakkasesta alaspäin..
-
- -
- Viestit: 146
- Liittynyt: 28.4.2006 10:59
- Viesti:
Merkkivaloa ei ole.
Ajonestohan tuossa nyt on, se on varma. Kummastuttaa tuo avain juttu kumminkin.
Virta avaimena on tuo kolmas ylhäällä. Ei näytä että siinä mitään sirua voisi olla, mutta olisiko silti?
http://shinyo.myweb.hinet.net/chipkeys/VW1.JPG
Edit: ja auto on tosiaan tuo 98 (runkonumeron mukaan) Polo.
Ajonestohan tuossa nyt on, se on varma. Kummastuttaa tuo avain juttu kumminkin.
Virta avaimena on tuo kolmas ylhäällä. Ei näytä että siinä mitään sirua voisi olla, mutta olisiko silti?
http://shinyo.myweb.hinet.net/chipkeys/VW1.JPG
Edit: ja auto on tosiaan tuo 98 (runkonumeron mukaan) Polo.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa