Maksimit vakio 66kw/90hv turbosta, paljonko???
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Maksimit vakio 66kw/90hv turbosta, paljonko???
Moi olen liittynyt variantticlubiin ja sen kautta tutustuin tännekkin ja kysyn täältäkin samaa koska kysymys askarruttaa mieltäni, ja varmasti monen muunkin. Jospa antaisitte tietojenne virrata tännäkkinpäin. Kiitos etukäteen.. tässä viestini:
Terve Duutsonit ja Duutsonskat..
Mitä voinee ottaa irti silleen vakio turboost eli AHU pata (pitkittäiskone) passatista -00 1.9tdi 66kw/90hv vakiona eli siitä pikkuisesta pippurisesta (kiinteäsiipisestä? vai miksi näitä kutsutaan) turbosta ja tarkoitan että millaisiin tehoihin tää riittää niin että sitä ei käytetä turbo setä tai täti tohtoreilla ja suurennella mitenkään vaan ihan tälleen vakiona.. ja jos suutimia ja ohjelmaa vaan latais menemään. Niin että rysähtääkö.. ma ei tieda, mutta kun tähän ei niin mitää hirveitä tarttis lisää (haaveitahan on mutta) mutta tuli mietteissä että mitkä on maks silleen näilla eväillä , eli suuttimet isommiks ja ohjelmaa peliin.. ja ähkä kytkintä ja sitä puolta kiinteeks ja vaffaks.. ettei se petä....ähkä
Heittäkee tietoo kehiin... tällaistakinn tARVITAAN , AINAKIN MINÄ .. JOTTA EI ISOJA TURBOLOITA JA IMUJA JA PAKOJA JA SUN MUITA JOS EI KERTAKAIKKIAAN MUUTELLAA VAAN KOITETTAISIIN NÄILLÄEVÄILLÄ JA vähemmillä EUROILLA anteeksi muuttui isoks en huuutanut.
Kaikkea hyvää minäkin teille toivottelen ja jäänen oottelemaan mitä työ keksitte vastailla...
jorma
Terve Duutsonit ja Duutsonskat..
Mitä voinee ottaa irti silleen vakio turboost eli AHU pata (pitkittäiskone) passatista -00 1.9tdi 66kw/90hv vakiona eli siitä pikkuisesta pippurisesta (kiinteäsiipisestä? vai miksi näitä kutsutaan) turbosta ja tarkoitan että millaisiin tehoihin tää riittää niin että sitä ei käytetä turbo setä tai täti tohtoreilla ja suurennella mitenkään vaan ihan tälleen vakiona.. ja jos suutimia ja ohjelmaa vaan latais menemään. Niin että rysähtääkö.. ma ei tieda, mutta kun tähän ei niin mitää hirveitä tarttis lisää (haaveitahan on mutta) mutta tuli mietteissä että mitkä on maks silleen näilla eväillä , eli suuttimet isommiks ja ohjelmaa peliin.. ja ähkä kytkintä ja sitä puolta kiinteeks ja vaffaks.. ettei se petä....ähkä
Heittäkee tietoo kehiin... tällaistakinn tARVITAAN , AINAKIN MINÄ .. JOTTA EI ISOJA TURBOLOITA JA IMUJA JA PAKOJA JA SUN MUITA JOS EI KERTAKAIKKIAAN MUUTELLAA VAAN KOITETTAISIIN NÄILLÄEVÄILLÄ JA vähemmillä EUROILLA anteeksi muuttui isoks en huuutanut.
Kaikkea hyvää minäkin teille toivottelen ja jäänen oottelemaan mitä työ keksitte vastailla...
jorma
-
- -
- Viestit: 1219
- Liittynyt: 31.10.2004 21:43
Kai sillä muutamaks sekunniks saa vaikka 200hv jos vaan soppa piisaa :) Kylläpä se aika armottoman pieni vaan on. Jos sen haluaa edes muutaman kymppitonnin kestävän niin joku 110-120hv lienee aika passeli. Sen saa jo ohjelmalla/boksilla. Tietysti pelkillä 110hp:n suuttimillakin jo aika lähelle sitä päästään, mutta jos et niitä ilman saa nii eipä niitä mikään pakko ole vielä noihin virityksiin vaihtaa.
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Moi ja kiitos tähän mennessä vastanneille, tuttujakin jo =).
Tsori etukäteen silä tiedän että kyselen ja selitän hölmöjä mutta kun ei vaan varsinaista tietoa näistä ei ole. Voinen kyllä auttaa jos tenniskyynerpää tai iskias vaivaa niin ok =) eli immeisiä kyllä korjailee mutta nää on mulle henkimaailman juttuja..
Eli noilla racen suuttimillako tapahtuu helposti tuo "sulaminen" ? vaiko vasta jos tehoakin lisätään ohjelmalla.. mutta entäs pelkkien suutinten vaihto esim noihin 0,26 suuttimiin (olis tarjoilla) ja tietysti paine/ajoitus säädöt? Mitä tällä voisi saavuttaa ?
Entä kun siihen vielä lisätään ohjelmalla (eli tässä vissiin pitää ottaa juotoksesta pikkupalikka 32piikkiä irti ja siihen uusi tai ohjelmoitu palikka takaisin, tai jotain vastaavaa) jolla muutenkin tehoa lisätään ja mitä sitten tapahtuu, eli tuleeko vaaratekiöitä kestävyyteen vai olisko tämä juuri se "tyhmä" yhdistelmä. Ei mitä tällä saavutetaan. Ja olisiko tästä yhdistelmästä suuttimet ja ohjemalla todellista hyötyä verrattaessa esin pelkkään ohjelmaan tai pelkkiin suuttimiin..
Ja sitten tietenkin se edullisin vaihtoehto eli pelkkä ohjelmointi jolla tehoja ja newtonwita lisää: lienee esullisin ja turvallisin vaihtoehto? ja mitä titte tapahtuu =)
Please vastatkaa niin minäkin lopetan hölmöjen kyselyn..
mukavaa la-illan jatkoa
jorma
Tsori etukäteen silä tiedän että kyselen ja selitän hölmöjä mutta kun ei vaan varsinaista tietoa näistä ei ole. Voinen kyllä auttaa jos tenniskyynerpää tai iskias vaivaa niin ok =) eli immeisiä kyllä korjailee mutta nää on mulle henkimaailman juttuja..
Eli noilla racen suuttimillako tapahtuu helposti tuo "sulaminen" ? vaiko vasta jos tehoakin lisätään ohjelmalla.. mutta entäs pelkkien suutinten vaihto esim noihin 0,26 suuttimiin (olis tarjoilla) ja tietysti paine/ajoitus säädöt? Mitä tällä voisi saavuttaa ?
Entä kun siihen vielä lisätään ohjelmalla (eli tässä vissiin pitää ottaa juotoksesta pikkupalikka 32piikkiä irti ja siihen uusi tai ohjelmoitu palikka takaisin, tai jotain vastaavaa) jolla muutenkin tehoa lisätään ja mitä sitten tapahtuu, eli tuleeko vaaratekiöitä kestävyyteen vai olisko tämä juuri se "tyhmä" yhdistelmä. Ei mitä tällä saavutetaan. Ja olisiko tästä yhdistelmästä suuttimet ja ohjemalla todellista hyötyä verrattaessa esin pelkkään ohjelmaan tai pelkkiin suuttimiin..
Ja sitten tietenkin se edullisin vaihtoehto eli pelkkä ohjelmointi jolla tehoja ja newtonwita lisää: lienee esullisin ja turvallisin vaihtoehto? ja mitä titte tapahtuu =)
Please vastatkaa niin minäkin lopetan hölmöjen kyselyn..
mukavaa la-illan jatkoa
jorma
Diesel moottorissa ilma toimii jäähdyttävänä elementtinä, toisin kuin bensamoottoreissa jäähdyttävänä tekijänä on bensiini.
Pakolämpöjen osalta olisi suotavaa jos ne pysyisivät alle ~850c (Näin taisi garrett ilmoittaa vnt15-sarjalaiselle ohjearvoksi, voi olla että muistan väärinkin).
Kuumassa kaasussa on kuitenkin enemmän energiaa kuin viileämmässä, joten aivan mahdottoman alas ei kannata kuitenkaan pakokaasujen lämpötilaa laskea.
Viisaammat tuokoon kantansa myöskin esille.
Pakolämpöjen osalta olisi suotavaa jos ne pysyisivät alle ~850c (Näin taisi garrett ilmoittaa vnt15-sarjalaiselle ohjearvoksi, voi olla että muistan väärinkin).
Kuumassa kaasussa on kuitenkin enemmän energiaa kuin viileämmässä, joten aivan mahdottoman alas ei kannata kuitenkaan pakokaasujen lämpötilaa laskea.
Viisaammat tuokoon kantansa myöskin esille.
Itekin olin paikalla motestilla tuolloin. Auto oli -zamppa- (HSD) nimimerkin muistaakseni ja koneessa oli 12mm pää, racet ja softa ja 1.7bar ahtoja. oliskos tulos ollu 150ja 155 välillä jos oikein muistan.
tämä auto
Auto on minun, ja setuppi on 11mm, racet, softa sekä vnt15. 1.7bar ahdoilla anto 128hp, 1.5bar 149hp/360nm. Vakiopilleripalleroille oiva paine MAX 1.1bar. Sillon on kaikki hyöty irti mitä niistä saa. Ja kestävät ehkä kokonaisen kesänkin ajella.
Pelit ja vehkeet on levällään. Kesäksi vähän eri kokoonpano taas.
Samanlaisia pakokaasujarruja kaikki 2500rpm ylöspäin. Näkeehän sen siitä minun penkitys videostakin että pakopaineet oli aivan jotain älytöntä. Puski savut pakosarjan ja vnt:n laippojen välistä. Vaikka laipat suorat ja yleensä en kiristysmomenteissa säästele. Jospa nuistakaan paineista ei tulisi ongelma tulevalla setillä. Hyvä ettei särkynyt sentään mitään tuolla setupilla.
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
-
- -
- Viestit: 22
- Liittynyt: 21.2.2009 12:39
- Viesti:
Moi Cordoba Tdi +120kw, onko sulla tossa kerronta autossa siis AHU 66kw/90hv vakiona (alkuperäisversiona =) vaiko jo isompi kw:nen lähtöönsä.. Ja mitä sille tehty että saatu toi n.150hv ulos. Tiedätkö mitkä suuttimet eli samaiset kuin tässä omassani vai isommat.. ja onko eroja jos yleensäkkin pitkittäis vai poikittaiskone siis tehojen otossa? taas monta ? taidan olla kyselyiässä.. moikat..
Palaillaan
jorma
Palaillaan
jorma
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa