Kaveri rysäytti minulle tänään pihaan Drinksporterinsa korjattavaksi. Koeajolenkkiä ihmeemmin siihen vielä tutustumatta tein seuraavat havainnot, auton kun kylmänä rysäyttää käyntiin niin käy todella surkeasti tyhjäkäyntiä. Käsiryyppyä joutuu tarjoamaan. Kierroksia ei ota vaan sammuu (myös ilman lisäryyppyä, moottori, siis ei kuski). Siitä kun pienen hetken lämpiää niin pystyy antaan vähän kierroksia ja kytkintä luistattaen liikkeelle (tai sammuu). Nikellellen kiihtyy. Sitten jahka auto lämpiää käyttölämpöön, pysyy jotenkuten käynnissä mutta silti liikkeelle lähtö on melko vaikeaa, tuppaa sammumaan. Isolle tielle lähdettäessä kiihtyvyys naurettava, 80km/h joutui hakemaan ja kauan.
Autolla ajettu 330tkm, moottorin tarkkaa tyyppimerkintää en tiedä mutta auto on '96/'97 mallia. Turbo on siinä moottorin takana ylhäällä helposti käsillä. Mutta tosiaan 1.9 TD/TDI miten toi merkintäänkään tässä tapauksessa.
Turbo entinen? Katti umpitukossa?
Osaan kyllä yhtä sun toista tehdä, vaikka täydellisen moottoriremontin tarvittaessa mutta ajattelin nyt heittää aiheen tästä ilmoille. Jos jollakulla olisi hyviä ideoita miten tätä lähteä alkuun ratkomaan.
Transporter 1.9 TD ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
Transporter 1.9 TD ongelmia
Viimeksi muokannut KalleY, 5.2.2009 8:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://www.vwdieselparts.com/injtim.htm
Kaikki vanhat bossilaiset säädetään samalla periaatteella, 1,6 ja 1,9 ja 2,4, pumpun päästä mittaamalla ja onnistuu tarkalla kädellä työntömitallakin. Lisää myös syöttöjä "savua" siihen, niin jaksaa vetää.
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Kaikki vanhat bossilaiset säädetään samalla periaatteella, 1,6 ja 1,9 ja 2,4, pumpun päästä mittaamalla ja onnistuu tarkalla kädellä työntömitallakin. Lisää myös syöttöjä "savua" siihen, niin jaksaa vetää.
http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa