VW LT 28 keittää kokoajan!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

VW LT 28 keittää kokoajan!

ViestiKirjoittaja ka-bu » 24.1.2009 9:49

elikä keittää kokoajan vaikka olis paisarinkorkkia auki! napattiin kansi pois ja ei näkyny että olis kansipahvi paskana.. tänään pitäis laittaa kansi takasin paikoilleen.. mutta mistä vois johtua jos se vieläkin keittelee uudella kansipahvilla?? vesipumppu ok!

sitten toinen juttu: ei lähe kunnolla käyntiin lämpösellä koneella saatika kylmällä.. hehkut on uudet ja rele! virtaa tulee hehkuillle.. akku tyhjenee pirun nopeesti ja on uus vartan 100A akku!

kesällä LT lähti laakista käyntiiin joka päivä mutta nyt ei lähe edestä lämpösestä tallista..

työntämällä lähtee heti pikku nykäsystä..

2.4D -86 kutoskone

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 24.1.2009 10:40

Ettei vaan olis paisarin korkki rikki...

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 24.1.2009 11:57

Ettei vain olis lohko halki. Nimimerkillä 1.6D lohkon vaihtanut....oireet täsmäsivät kutakuinkin, eli startilla ei jaksanna lähtee, pikkutuuppaus auttoi asiaan. Ja sitä painetta riitti jäähdytysjärjestelmässä...

Edit: eli kun kansi on irti, paas tutkien sylinterien seinämät ihan valon kanssa ja kädellä tunnustellen.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 24.1.2009 12:19

Oletko yleismittarilla mitannut latauksen (n.14v pitää ladata käynnissä ja jos päivän seisonnut niin akunnavoista mitaten pitää uusi akku olla n.12,7v ja huono n.12,4v).

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 27.1.2009 17:50

lataa 13.5v!! ei näkyny mitään halkeamia lohkossa.. 3 jätkää siinä katteli vuoron perään ja ei löytyny mitään.. mikähän sen keittämisen sitten vois tehä? termarin tosiaan otin pois ja siltikin keitti..

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 27.1.2009 17:52

huomenna tulee uus kansipahvi.. pitää laittaa kansi takasi kiinni ja kattoo että oliko mitään hyötyä.. kannen käytin tossa konepajalla..

Luuhake
-
Viestit: 18
Liittynyt: 24.1.2009 14:36

ViestiKirjoittaja Luuhake » 27.1.2009 21:09

Kannattaa samalla tarkastaa vesipumppu, todella herkästi keittää jos vp ei ole täydessä iskussa.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 27.1.2009 21:23

Tuli vaan mieleen että onhan vesipumpun pyörimissuunta oikea ? En edes tiedä tuosta isolohkosta, mutta jossakin vehkeissä sen remmin saa paikoilleen myös väärältä puolelta ratasta, jolloin luonnollisesti suunta muuttuu.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 27.1.2009 22:55

on se ihan oikea.. pitää nyt tutkia kaikki letkut ja syyläri vielä että löytyykö tukosta tai vastaavaa..

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 28.1.2009 11:02

Jos termari on irti, ei välttämättä kierrä vedet koneessa oikein kun sisäistä kiertoa ei läppä sulje ja voi keittää, näissä on kaksiläppäinen termostaatti. Omassani oli joskus turvonnut se termarin "sisemmän" läpän kumitiiviste ja kone kävi liian kuumana, vaihto uuteen kumittomaan auttoi.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 10.2.2009 19:51

nonii nyt on uusi termari ja kansipahvi eikä keitä enään.. mutta mikähän tossa käynnistyksessä vois olla vikana ku ei oikein halua lähtee käyntiin.. pikkutuuppauksella lähtee sitten.. voisko olla pumpun ajotuksessa vikaa?? miten voin tarkistaa ajotuksen?
hehkut toimii!! voiko olla siitä että akku on niin huono että ei pyöritä pumppua sitten tarpeeks nopeeta??

wb
-
Viestit: 174
Liittynyt: 27.7.2003 10:46

ViestiKirjoittaja wb » 10.2.2009 19:58

13.5v lataus taitaa olla vähän vajaa?
Laturilla akku täyteen ja sitten kokeile miten lähtee startilla .

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 10.2.2009 21:04

on se tullu muutamaan kertaa ladattua täyteen mutta ei oo auttanu. tyhjenee pirun nopeesti.. voipi olla että uuden akun aika.. mutta se ihmetyttää kun ei lähe edes boosterilla ja on sellanen boosteri mikä ottaa verkkovirran.. se ei vaan jaksa pyöriä se kone vaikka vetää boosterista virrat kaakkoon..

Halts|
-
Viestit: 43
Liittynyt: 5.2.2008 21:25

ViestiKirjoittaja Halts| » 10.2.2009 21:08

Jos akku on aivan tyhjä ni ei jaksa lähteä edes boosterilla... Näin minulla ainakin oli ventossa kun soitin söi akun tyhjäksi.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 10.2.2009 21:49

pakko kokeilla uudella akulla perkl.. moniko ambeerinen akku olis passeli?? nyt taitaa olla 100ambeerinen..

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 10.2.2009 23:19

Oisko startin käämeissä vikaa? Yks ranskan ihme oli että se keitti aina. Joku oli sitten tehny relekytkennän flektille kun hissukseen pyöri (5% normaalista flektin vauhdista) ja veti parhaillaan 40A. Sitten vaihdettiin uus puhallin niin pyöri 8-10A niin että meinas tukka lähtee päästä ja lakkas keittämästä.

Eli kun osa käämeistä on oikosissa niin ne lähinnä hukkaa virtaa lämmöksi eikä tuota magneettikenttää/liike-energiaa tms. Eli ei jaksa pyörittää konetta ja akku hurahtaa tyhjäks heti kättelyssä. Startti voi olla tavallista kuumempi mutta ei välttämättä.

Toinen oli ibizassa kun sen startin hammasrattaan puoleisesta akselin päästä oli kupariholkki kulunu pois ja se akseli pääsi vääntymään vinoon startatessa niin startista loppu puhti kun ei osat ollu kohillaan. Ei mitään sivuääniä tässäkään vaan tuntu että virta loppuu ja ei jaksa pyörittää.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 10.2.2009 23:33

voishan sen startinkin sieltä pois ottaa ja pyörittää sitä suoralla virralla tai vien sen suoraan tohon lähimpään autosähkö korjaamoon..

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 11.2.2009 19:52

nyt uus akku ja jaksaa pyörittää konetta kunnolla mutta ei perkl lähe millää käyntiin.. sitte kokeiltiin taas työntämällä niin lähti.. mikähän tossa käynnistys hommassa vois olla vikana?? pumpun ajotus on kohillaan ja jakopää on kohillaan.. pitäis mennä käyttään sitä konttorilla tässä kuussa ni olis pirun hyvä jos sais starttaamalla käyntiin ettei tarvis työnnellä :D :D olisko ruiskupumppu sitten rikki? eihän tossa koneessa mitään antureita ole mitkä vois haitata käynnistymiseen??

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 12.2.2009 22:15

Häviikö jostain syystä pumpun magneettiventtiililtä virta startatessa? Työntäessä taas kun ei startata ja silloin venttiililtä ei katkea virta ja lähtee käyntiin.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 12.2.2009 23:55

tota mistä ja miten voin sen tarkistaa??

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.2.2009 1:17

Vedä suoraan akulta virrat sille sammuttimelle.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 13.2.2009 7:46

niin siis minne pitää tehä mitä? ruiskupumpun johki anturiin vai suoravirta ??

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 13.2.2009 9:44

Siinä pumpun päässä on se nestepää mistä lähtee suuttimille ne metalliputket. Siinä nestepäässä on se venttiili siinä yläpuolella mihin tulee yksi johto niin siihen vedät + johdon suoraan akulta.

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 13.2.2009 16:43

no perkele eihän siinä oo johtoa olleskaan :D oliskohan vika sitten siinä.. pitääpä mennä tallille ja kokeilla...

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 13.2.2009 16:59

voiko siinä olla ihan jatkuva virta? vai pistänkö katkaisijan väliin??

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 13.2.2009 22:22

Voi olla. Ei tarvi.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 14.2.2009 1:25

ei periaatteessa kyl pitäs käymään lähtee lykylläkään jos siitä johto puuttuu :P

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 14.2.2009 3:56

nyt lähti käyntiin mut korttilähti :) voi perkele

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 14.2.2009 13:21

heheh :D alko vissiin hyvin pelaamaan :D

ka-bu
-
Viestit: 78
Liittynyt: 27.10.2008 22:05

ViestiKirjoittaja ka-bu » 14.2.2009 15:13

jooo hyvin pelas siihen asti ku rengas puhkes ja ajettii sitten sitä tallille noin 10km rengas oli ihan vanteella kipunaa löi komiasti :D no ei sitten päästy tallin mäkee ylös paskalla renkaalla no vaihdoin sitten renkaat tossa mäen alhaalla. oli tyhjäkäynnillä siinä sit hetken ja rupes sitten keittään ältee ku ei siä oo flektiä kiinni.. sammutettiin, ootettiin hetki ja ei lähteny sitten käyntiin enää no hain sitten corradon jos sillä sais sitten verettyä ton mäen ylös tosta.. just alettiin vetään älteetä ja poks oli yht äkkiä poliisit sitten siinä.. perkeleen talli naapuri oli soittanu ne sinne.. se ei oikein pidä meistä!! :D kummiskin tallille oli noin 30metriä :D talli on kummiski sellasella alueella ettei poliisit ihan heti eksy.. no ei mitään corrado seisontaan ja niinpäin pois..

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 14.2.2009 15:22

Minkä takia tuosta nyt kortti lähti ? Vetoauto liian pieni vedettävään nähden vai ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa