1.9 TD katkoo turbon akseleita! Miks??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

1.9 TD katkoo turbon akseleita! Miks??

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.2.2009 20:49

Mikähän mahtaisi olla syynä moiseen? Jo kolmas turbo menossa! Auto ei minun, enkä vielä ole päässyt tutkimaan asiaa. Ideoita otetaan vastaan.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 3.2.2009 20:55

Sammutus kierroksilta, sammutus kuumana kovan ajon jälkeen...

Toki lastutus, ongelmat vnt:tä tai hukkaporttia ohjaavissa osissa, liiallinen vastapaine pakoputkiston puolella, öljynkierron heikkous, painepuolen vuodot..

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.2.2009 21:01

Kyseessä siis AAZi. Nou lastua. :) Kiitos noista vinkeistä! Lisää??

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.2.2009 21:04

Ettei vaan olis ruuvattu syötöt ja ahdot tappiin ja turbo kävis pieneks.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.2.2009 21:21

Nöyp! Ei oo ruuvattu. Ei ole ollu teinien räpellettävänä, vaan vanhemmalla miehellä ihan käyttiksenä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 3.2.2009 21:23

Tod. näk. liikaa kierroksia turbolla ( = yritetty nostaa ahtoja yli turbon keston )
Ei niitä vakioturbojakaan ihan helposti saa rikki jos konekin on vakio.
Siis jos ei nyt mitään ihan järjetöntä tee, kuten sammuttaa lennosta kovan ajon jälkeen.
Mutta silloinkin siinä kuluu laakerit, ei sen akselin pitäisi niin vaan poikki mennä.

EDIT: Varmastiko akseit mennyt poikki? Ei mahdu järkeen jos kone vakio. Jos kerran turbo vaihdettu useampaan kertaan sulkee se pois senkin vaihtoehdon että olis hukkaportin letkussa / putkessa iso vuoto joka voisi akselin katkaista kun turbo koittaa ahtaa 3 bar..

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.2.2009 21:41

Kuten jo mainittu, ei ole nostettu syöttöjä. Ja kyllä, turbon akselit menny poikki! Sitä en vielä tiedä, että kummalta puolelta, pako vai kompuran puolelta?? Sen ku saa selville, ni oon vähän viisaampi.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 3.2.2009 21:49

.
Mistäs volkkarin ahtimelle tulee öljy ?
Kannestako.
Oliskohan siellä öljyputken toisessa päässä jokin kipeä paikka, josta irtoaa vähän metallia rattaisiin ?

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 3.2.2009 21:54

Onko tarkistettu turbon öljyletkut kun vaihdeltu turboa? Joissain malleissa menee vissiin läheltä pakoputkistoa -> Polttaa öljyn letkuun kiinni -> öljy ei enää kulje.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.2.2009 21:57

Hyvä vinkki! Menee tarkistuslistalle!

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 4.2.2009 19:43

ja tuo että jos painepuolella on iso vuoto (esim. volkkareiden tapauksessa coolerin muovinen pääty irti/halki) niin ahdin karkaa äkkiä liian koville kierroksille..

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 4.2.2009 20:06

Kyseessä siis AAZi, nou cooleria.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 4.2.2009 20:58

Juu! Nou kenno! :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa