Passat 1.9TDI 90h 110hv Tietoo?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

Passat 1.9TDI 90h 110hv Tietoo?

ViestiKirjoittaja Daword » 27.1.2009 13:47

Olen vasta tutustumas näihin turbo dieseleihin ja mietin että onkos kovinkaan suurta eroa tuon 90 ja 110 heppasen välillä?

teho eroo noissa ei näin lukuina kauheesti näyttäs olevan vai tuntuuko noi dieselissä erillailla kuin bensa vehkeissä?

20hv ja 25nm jos nyt oikein muistelin olivat erot ?


kumpikohan versio se näistä ois järkevin valinta? onko koneen kestossa eroja kun puhutaan +400tkm ajetusta koneesta?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 27.1.2009 14:19

Kyllä niissä on eroa. Vaikea sitä on verbaalisesti selvittää miten iso, kannattaa käydä kokeilemassa.

110hv valitsisin itse, pirteämpi, kuluttaa aavistuksen vähemmän ja alakertakin on vähän vahvempi kuin 90hv:ssa.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 27.1.2009 14:31

tuollaista 90 heppasta tuli kokeiltua.. aika mukavan pirteä näin normaalissa kaupunki ajossa mutta maantiellä oli aavistuksen laiska.

myös tuota uudempaa 100heppasta tuli kokeiltua automaatti vaihteisena mutta taitaapa toi tomaatti vaan tappaa suorituskyvyn.

110heppasii ei oikein täällä päin ole joten kokemukset rajoittuu vain tuohon 90heppaseen


mutta jo pienemmän kulutuksenkin takia mieluummin 110 heppaseen vois kallistuu

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 28.1.2009 12:42

Mitenkäs Nämä kilometrit tuossa 1.9tdi tuntuu? alkaako toi 400tkm olla jo hiukan liikaa maailmaa nähnyt? noitakin näyttää olevan paljon myynnissä ja joissakin jopa jo yli 500tkm

dr_ink
-
Viestit: 877
Liittynyt: 16.8.2005 18:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja dr_ink » 28.1.2009 13:08

Jos hinta ja laatu/kunto kohtaavat niin itseä ei jännittäisi 400tkm ajettu.
Paljon on siitä kiinni miten autoa on pidetty ja huollettu.

Daword
-
Viestit: 759
Liittynyt: 27.1.2009 13:41

ViestiKirjoittaja Daword » 28.1.2009 13:25

juu tietysti.. mutta näin ekaa kertaa diiselii hankkies tuleeki mieleen että mitä tuollaisesta autosta täytyisi koneen puolesta tarkistaa jottei ainakaan mikään pommi olisi?

turbostakaan ei varmaan voi aina mennä takuuseen miten se siellä pelittää?

suorja
-
Viestit: 83
Liittynyt: 23.11.2004 15:24

ViestiKirjoittaja suorja » 28.1.2009 22:34

Itsellä 385tuhatta ajettu 110hp AFN-koneellinen.

Ei ole koneen puolesta mitään ongelmia, turboa ei avattu vielä kertaakaan ja hyvin toimii.. Ainoa mitä joutuu tekemään on vaihdella kuluvia osia, koneessa hihnat ja hehkutulpat. Ja työntää löpöä tankkiin, eiku dieseliä... Tarkoitus ajella vähintään tuonne puoleen mijoonaan, kilometrejä tulee vuodessa vajaa 50t.

Kaasujalka on aika raskas eli kone saa kierroksia reippaasti = kone pysynyt puhtaana, ei ole ollut niitä kuuluisia töhnäkerroksia imusarjassa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa