kannentiivisteen vaihto (Passat AJM)
Valvoja: ffp jäsenet
kannentiivisteen vaihto (Passat AJM)
Otsikko vaihdettu osuvammaksi. En löytänyt haulla ohjeita homman suorittamiseen niin tehdään tästä sellainen jos asian osaavia ja halukkaita neuvojia löytyy.
(Vaihdoin tuossa termarin ja huomasin, että on nokea kerääntynyt järjestelmään. Ilmeisesti kannentiiviste vuotaa tai kansi halki. Voihan nuo viat olleet joskus aikaisemmin ja jo korjattu, auto kun on ollut minulla vain hetken. Kilometrejä takana 425tkm, huoltokirja loppuu vajaaseen 300tkm. 375tkm vaihdettu jakohihna, itse vaihdoin öljyt ja niissä ei näkynyt mitään vikaa, ja jäähdytinneste oli ihan nommaalin näköistä, eikä kuluta sitäkään. Ainoa oire on se, että välillä alkaa tulemaan kylmää ilmaa, ilmeisemmin ilmaa järjestelmässä. Sekin tuli esiin tässä kovilla pakkasilla kun koko aika lämmitys täysillä.
Onkokellään ollut vastaavia ongelmia? Täytyy tässä ilmata järjestelmä ja katsoa onko vaikutusta vai tuleeko sitä aina vaan lisää.)
(Vaihdoin tuossa termarin ja huomasin, että on nokea kerääntynyt järjestelmään. Ilmeisesti kannentiiviste vuotaa tai kansi halki. Voihan nuo viat olleet joskus aikaisemmin ja jo korjattu, auto kun on ollut minulla vain hetken. Kilometrejä takana 425tkm, huoltokirja loppuu vajaaseen 300tkm. 375tkm vaihdettu jakohihna, itse vaihdoin öljyt ja niissä ei näkynyt mitään vikaa, ja jäähdytinneste oli ihan nommaalin näköistä, eikä kuluta sitäkään. Ainoa oire on se, että välillä alkaa tulemaan kylmää ilmaa, ilmeisemmin ilmaa järjestelmässä. Sekin tuli esiin tässä kovilla pakkasilla kun koko aika lämmitys täysillä.
Onkokellään ollut vastaavia ongelmia? Täytyy tässä ilmata järjestelmä ja katsoa onko vaikutusta vai tuleeko sitä aina vaan lisää.)
Viimeksi muokannut a1mo, 19.1.2009 14:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=75 ... hlight=ajm
Kannentiiviste oli niissä se vuotava, paljon löytyy haulla, ja ilmata voi lämmittimen ja toivoa parasta.
Kannentiiviste oli niissä se vuotava, paljon löytyy haulla, ja ilmata voi lämmittimen ja toivoa parasta.
Se kannen tiivistehän se vaikuttais olevan tiensä päässä, oireet anakin vastaa muitten kertomiin. Ilmaus ei auttanut, voimaakkaammin kiihdyttäessä edelleen alkaa puhaltamaan kylmää, tasaisessa matka-jossa ei ongelmia eikä hiljaisissa kiihdytyksissä. Eli ei varmaan vielä ole kovin pahaksi vuoto päässyt, toivotaan ettei tarvitse kantta alkaa oikaisemaan.
Uusi tiiviste tilattu ja keskiviikkona pääsee hommiin.
Uusi tiiviste tilattu ja keskiviikkona pääsee hommiin.
Jep, keula pudotettu pois paikaltaan niin tulihan sitä tilaakin. Hommasin Alfamerin korjauskäsikirjan neuvoja antamaan, suosittelen muillekin jotka eivät tiedä mitä ovat tekemässä:D
Ja kansi nostettu pois, ja tänään menee takasin paikalleen kun saa uudet kannenpultit. Motonetista sai liian lyhyet, AD varaosamaailmasta sai tilaamalla oikeat, 24 euroa. Laakkosella 70 euroa.
Kannessa ei näkynyt mitään vikaa joten oikaisu jää tältä kertaa.
Ilmeisesti tähän on jonkin näkönen kansiremontti tehty joskus, ainakin siitä päätellen kuinka hyvässä kunnossa nokka ja seuraajat on.
Muutama kuva projektista..



Ja kansi nostettu pois, ja tänään menee takasin paikalleen kun saa uudet kannenpultit. Motonetista sai liian lyhyet, AD varaosamaailmasta sai tilaamalla oikeat, 24 euroa. Laakkosella 70 euroa.
Kannessa ei näkynyt mitään vikaa joten oikaisu jää tältä kertaa.
Ilmeisesti tähän on jonkin näkönen kansiremontti tehty joskus, ainakin siitä päätellen kuinka hyvässä kunnossa nokka ja seuraajat on.
Muutama kuva projektista..



Kansi pitää, mutta tuli muita ongelmia. Ajelin tässä kaverille 100km päähän ja olin kotiin päin lähdössä niin auto sammu eikä lähde käyntiin. Käynnisty ensin ihan hyvin, ja sitten kun lähdin liikkeelle niin pääsin noin 50m, ja siihen sammu. Ihan kuin olis vaan loppunu polttoaineen saanti. Jos jotain kiinnostaa tulla katsomaan Riihimäellä vag-comilla niin soittakaa vaikka.
ONGELMA RATKES, polttoaineen jäähdyttimen ja suodattimen ruuvi oli löystynyt ja imi ilmaa välistä. Ruuvi kiinni ja matka jatku:D
ONGELMA RATKES, polttoaineen jäähdyttimen ja suodattimen ruuvi oli löystynyt ja imi ilmaa välistä. Ruuvi kiinni ja matka jatku:D
Viimeksi muokannut a1mo, 25.1.2009 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On kyllä hyvää ainetta toi VHT:n copper gasket, mutta ei sekään ihmeisiin pysty.. ;) Varman päälle kun haluaa tehä niin oikasu on ainakin varma ratkaisu ja sitten VHT:tä väliin..
Asiasta porkkanaan, on muuten lähinnä koomisen näköinen tuo pakokanava tuosta seetin jälkeen, ei oo volkkarin insinööriä paljoo tainnut kiinnostaa kun on tuon kanavan suunnitellut.. :(
Asiasta porkkanaan, on muuten lähinnä koomisen näköinen tuo pakokanava tuosta seetin jälkeen, ei oo volkkarin insinööriä paljoo tainnut kiinnostaa kun on tuon kanavan suunnitellut.. :(
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 44 vierailijaa