Vapaavirtaussuodatin diisseliin...?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

Vapaavirtaussuodatin diisseliin...?

ViestiKirjoittaja mariko » 2.1.2009 20:01

Tuttu kauppias kehui tietty kun on oma lehmä ojassa että ostappa Greenin filtteri omaasi,Golf V 2.0 Tdi -05,kokemuksia? hyötyä/haittaa? auto muuten vielä vakio,softa tulossa kohta puolee.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 2.1.2009 20:21

Eipä taida ainakaan tehon kannalta olla hyötyä.
Haittapuoli on että joutuu sotkee kädet eli pesemään ja öljyymään.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 2.1.2009 20:21

no se vakiokin kyllä virtailee yli 200 heppaa helposti, aina huonosti hyviä puolia jää ;)

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 2.1.2009 20:35

Aika turhaa on.
Ainoastaan nuo High-end hiilikuitu-kotelosysteemit näyttävät dynossa muutaman hassun hevosvoiman lisää, hyvällä tuurilla.
Ei siinä vakio ilmaboksissa ole vikaa ennen 300 hv tehoja ainakaan, ja vv-suodatin vakiopaikallla ei aiheuta kuin harmia = päästää enemmän epäpuhtauksia läpi.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 2.1.2009 23:47

Juu, huonolla tuurilla pääsee aikaisessa vaiheessa turboremppaan.

DjLeca
-
Viestit: 417
Liittynyt: 23.7.2003 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja DjLeca » 3.1.2009 0:56

Ja maffia vaihtamaan aina öljynvaihdon yhteydessä...

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 3.1.2009 7:34

niin,tuo maffin hajoaminen on aika todennäköinen jos käytetään öljyttäviä vaparisuodattimia.Tietenkin jos tarkoituksena on saada teinityttöjen pöksyt märäksi tai gti lehteen juttua niin sithän vaparin on paikallaan.Tehon kannalta on juupa jaapa,huolettavuus ja käytön mukavuus on niin ja näin.Virilaitteet ovat sit erikseen......

200 tq
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.2.2008 18:39

ViestiKirjoittaja 200 tq » 3.1.2009 8:47

Omaani vaihdoin vakioputsarin pöhisijän tilalle ja sain kääntää syöttöjäkin melkein puoli kierrosta isommalle,eikä silti savuta niin paljoa kuin vaparilla,vedot ovat ihan eri luokkaa...

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 3.1.2009 8:56

Ihme ettei kukaan ole puuttunut tähän asiaan,vaikea tietysti näyttää toteen.Jos todella tekniikkaa rupee porsimaan näiden filttereiden ansiosta...hylätään homma.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 3.1.2009 10:56

kyllä noista on aika paljon juttua foorumilla :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.1.2009 11:47

Ja kukapa siitä erikseen mainitsisi kun myy käytettynä 1 tkm ajettua harvafilsua...

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.1.2009 15:46

Kuva
Tuo sininen lätkä renkaan vieressä on vapari ja tuo keltainen orkkis...

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 3.1.2009 15:53

Kumpikohan imee enemmän "saissea",heh!

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 4.1.2009 0:37

Tai kummassa on enemmän virtauspinta-alaa ;) Eli kumpi ahdistaa samalla suodatusteholla enemmän.

Noita suodatin juttuja on testattu noin kolmestaa heppaisessa portterissa penkissä. Vakio suodatin ahdisti siinä tilanteessa kokonaista 3 ponia verrattuna ilman putsaria ajettuun vetoon. Tuon verran on jo virhe marginaalia vetojen välillä ihan helpostikkin.

Volkkarilla
-
Viestit: 51
Liittynyt: 22.9.2008 17:57

ViestiKirjoittaja Volkkarilla » 11.1.2009 3:36

Eli siis vapaavirtaussuodin + 3hv - kolmen hepan edestä/takaa könttiä koneeseen?

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 11.1.2009 18:05

Tuskin se vaparikaan vähempää jarruttaa kuin sen 3 hv. Mahdollisesti jopa enemmän.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 11.1.2009 19:40

Joku juttuhan näissä tuntuu olevan kyllä,psykolokinenko? Lähes kaikki thyyninki miehet vannoo vaparien nimeen,kun mainoskin kertoo että vähintään irtoo +7hp kun ruuvaat tämän kiinni...huh!

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 11.1.2009 19:47

Se mainospuhe on häränkakkaa oikeasti.. Jos on oikein todella rankasti viritetty kone, voi vaparista olla joskus hyötyä, mutta sen on silloin oltava ämpärin kokoinen ja varustettu oikean muotoisella kiihdytyssuppilolla jne. Enpä usko että tälläkään foorumilla on nähty montaa autoa, joissa vaparista olisi ollut todellista hyöyä.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.1.2009 10:33

Kyllä omaankin oisin mielellään orkkiksen laittanut mut tilan puute meinaa vaivata, tuo vaparin pesu on aika rasittavaa puuhaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.1.2009 17:16

Lähes kaikki thyyninki miehet


ja lähes kaikki thyyninki miehet jotka ovat opetelleet virittämään autonsa niin sit loppu peleissä niillä ole varaa ostaa kunnollisia renkaita vaan niissäki pitää säästää :(

edit: puhuin siis renkaista en vanteista. ja ikävä kyllä tämäkin on totta että kumeissa säästetään.
Viimeksi muokannut jarskii-, 13.1.2009 1:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mariko
-
Viestit: 146
Liittynyt: 27.9.2008 17:15

ViestiKirjoittaja mariko » 12.1.2009 18:02

OT: Niin alla pyörii BBS:ät ja renkaina ling-longit!!! Mukavasti kirvoittaa tämäkin aihe herroja kommentoimaan.

JNiska
-
Viestit: 79
Liittynyt: 19.5.2005 14:08

ViestiKirjoittaja JNiska » 13.1.2009 16:48

Mopoissa testattua vapaavirtaussuodattimilla:

Pääsääntöisesti orikinaali kuiva paperisuodatin antaa tehoa enempi korkeilla kierroksilla, vaikka seokset säädetty tismalleen samaksi molemmilla filsuilla.
Jos seosta ei laihenna vapaavirtausfiltterilla, jää se vielä enempi tehossa vakiolle.
Paskaisilla suodattimilla vielä suurempi ero, 15 000 km ajettu orikinaali paperifilsu Yamahan R 6 R pyörässä antaa vieläkin enempi tehoa kuin uusi vapaavirtausfiltteri, mutta 5000 km ajettu vapaavirtausfiltteri on jo monta heppaa huonompi.

tehoerot 600:ssa noin 2 - 4 heppaa originaalin hyväksi ( säädettynä )
1000:ssa jopa 3 - 5 heppaa ( säädettynä )

Kysymys: miksi valmistaja mitottaisi ilmansuodattimen virtaavuuden niin rajalle,e ttä se puhtaana ja uutena riittäisi juuri ja juuri ??


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa