Mitkä moottoriöljyt AAZille?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Mitkä moottoriöljyt AAZille?
Käppäilin onnessani motonetistä pihalle, Mobil Super 3000 5w-40 kanisterit molemmissa naruissa heiluen. Pihalla vastaan tuli puolituttu isäntä "no kato, hommannut bensa-auton? Kun ethän sää sun diisseliis noita voi pistää, se pitää olla delvakkia tai muuta diisselille tarkoitettua, mutta son moro, hyvää joulua!"
Terv.nimim. 'mitähemmettiä'
Terv.nimim. 'mitähemmettiä'
Riippuu ihan siitäkin kuinka paljon haluat ajaa kilometrejä. Voit laittaa bensakoneelle tarkoitetut öljyt mutta käyttökilometrit lyhenee. Itse en käytä muita öljyjä kuin turbotetuille tarkoitettuja dieselöljyjä. Esim. Neste LXE 10-40, Shell Primula jne. Kunnollisilla ja oikeilla öljyillä ajat huoletta puoli miljoonaa rikki ennen kuin tarvii tehdä remonttia koneelle.
Ei minun nähdäkseni tuon öljyn luokituksesta löydy mitään, mikä estäisi sitä käyttämästä turboahdetuissa henkilöautodieseleissä.
Isäntä on ilmeisesti tottunut siihen, että vajan takana sijaitsevasta 200 litran barrelista tankataan öljyt tilan kaikkiin työkoneisiin: Delvac esim. on suunniteltu raskaan kaluston käyttöön.
Isäntä on ilmeisesti tottunut siihen, että vajan takana sijaitsevasta 200 litran barrelista tankataan öljyt tilan kaikkiin työkoneisiin: Delvac esim. on suunniteltu raskaan kaluston käyttöön.
-
- -
Onhan se täyssynteettistä. Pitää vissiin oman mielenrauhan takia sitten kuitenkin käydä hakemassa sitä hemmetin delvakkia.
Toissa edelliset öljyt oli dieselille tarkoitettua Castrolin txt:tä. Huoltamolla sanoin, että vaihtakaa samalla öljytkin, tilalle tuli tuota Mobilin super 3000. Minun mielestä Mobililla kone oli jotenkin nätimpikäyttöinen niin ostin nytkin sitä, voi olla että oli omaa mielikuvitustakin.
Ja puol miljoonaa menee rikki viidenkympin jälkeen \o/
Toissa edelliset öljyt oli dieselille tarkoitettua Castrolin txt:tä. Huoltamolla sanoin, että vaihtakaa samalla öljytkin, tilalle tuli tuota Mobilin super 3000. Minun mielestä Mobililla kone oli jotenkin nätimpikäyttöinen niin ostin nytkin sitä, voi olla että oli omaa mielikuvitustakin.
Ja puol miljoonaa menee rikki viidenkympin jälkeen \o/
Niinkuin lukkari kirjoitti, Delvacia käytetään raskaassa kalustossa, miksei myös henkilöautossa. Delvacia K-maataloudesta.
Delvaceja on useampaa sorttia, tuossa yhden selostusta
Mitäs öljyä ajattelit pistää koneeseen? Ei se delvac varmaan huonoa ole.
Delvaceja on useampaa sorttia, tuossa yhden selostusta
Mitäs öljyä ajattelit pistää koneeseen? Ei se delvac varmaan huonoa ole.
-
- -
-
- -
Itte käytin puolvuotta Delvaccia mutta kun kerran heitin sitten juurikin tota super 3000 5w-40 (joka ennen taisi olla syntetic s tai jottai vastaavaa) niin ei se kone ainakaan niin paljoa vienyt öljynvaihtovälillä. autona siis td-vento jossa 450tkm mittarissa. että kyllä kannattaa heittää nuo vain sisuksiin :D
-
- -
Taitaa olla kyllä melko sama minkä noista "tunnetuista" öljymerkeistä vakio koneen sisään heittää. Tuskin hirveitä eroja huomaa, jos puhutaan samasta notkeusluokasta esim. 5W-40
Voihan sen nyt katsoa jos haluaa että siinä on VW:n laatuluoktus jos haluaa mutta esim. teboil diamond diesel 5w-40 vs. joku toinen 5w-40 niin tuskin huomaa erityistä eroa.
Mutta itse olen huomannut sen että jos autolla vaikka edellinen omistaja ajanut 150tkm mobililla ja toimii moitteetta kylmänä ja lämpimänä, niin eipä ole mitään järkeä lähteä öljy merkki / laatua vaihtamaan.
Ainakin kun merkin ja laadun vaihtaa toiseen niin voi olla, että jokusen öljynvaihtovälin vie öljyä enemmän kuin aikaisemmalla "vanhall, täysin toimivalla" öljyllä...
tosin tämähän vain minun mielipide.
eli mitä vähemmän niitä laatuja edestakasin vaihtelee niin sen parempi ... JOS VEHKEET TOIMII!
Voihan sen nyt katsoa jos haluaa että siinä on VW:n laatuluoktus jos haluaa mutta esim. teboil diamond diesel 5w-40 vs. joku toinen 5w-40 niin tuskin huomaa erityistä eroa.
Mutta itse olen huomannut sen että jos autolla vaikka edellinen omistaja ajanut 150tkm mobililla ja toimii moitteetta kylmänä ja lämpimänä, niin eipä ole mitään järkeä lähteä öljy merkki / laatua vaihtamaan.
Ainakin kun merkin ja laadun vaihtaa toiseen niin voi olla, että jokusen öljynvaihtovälin vie öljyä enemmän kuin aikaisemmalla "vanhall, täysin toimivalla" öljyllä...
tosin tämähän vain minun mielipide.
eli mitä vähemmän niitä laatuja edestakasin vaihtelee niin sen parempi ... JOS VEHKEET TOIMII!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”