Holy smoke diesel (hsd)
Valvoja: ffp jäsenet
Holy smoke diesel (hsd)
Onko kellään kokemuksia edellä mainitun paikan virittämistä jakajapumpuista?
-
- -
- Viestit: 247
- Liittynyt: 8.11.2007 23:00
No niin, tässä on myös faktaa yhdestä HSD projektista!
1.9 TDI AGR 4motion Variant vm.2000
http://i33.tinypic.com/25sbpra.png
Persdyno piti kerrankin paikkansa ja piinapenkistä selvittiin kunnialla!
Pieni kutke ehkä oli moisiin lukemiin, muttei niitä uskaltanut ääneen lausua.
DownPipe oli haasteellinen irtopakosarja 1749VA turbolle, siirtyi n.9cm taaksepäin. Mallia ei ollut mistään, mutta HSD:n Trompin hikoillessa pari päivää auton alla, uusi DP oli syntynyt n. 10:stä eri pätkästä!!
3 barin mapin vaihdolla, saatiin alaherääminen n.500 rpm alaspäin tuonne 1400rpm hujakoille vakiosoftalla.
Parin tuhannen kilsan sisäänajon jälkeen HSD:ltä lyötiin RACE:t koneeseen ja johan rupesi lyyti kirjoittamaan!
RACE:t viimeisteltiin HSD:n softalla, jolla rajattiin alavääntöjä (vielä vakio 228 kytkin 5 vaiht. 4motion) ja alasavuja alle 2000 rpm:n, kartta laitettiin vastaamaan GT1749VA:ta, syöttöjä lisää yli kahden tonnin, ahdot 1,4bar (1,6bar tällä MAP:lla) ja kierrokset 5500:aan.
Kyllä on HSD:n lastun tekijäkin tiennyt mitä tekee, kattokaa ahtopaine käyrää irtosarja 1749VA:lla!!
Paljonkohan kannen optimointi saa osuutta tuosta tehosta, kaikki siellä optimoidut prosentit tuli varmaan suoraan tehoihin. Vintuksen Pete Varkaudesta 100m holysmoken pajalta (0400 674 320) ehjäsi kannen ja taikoi sieltä samalla parhaimmillaan 11 % lisää virtauksia pikku muutoksilla. Uudet venttiilit, uudet ohjurit ja jouset shimmattiin. Ja uudet istukat tehtiin kisa seeteillä. Kansi on varmasti parempi kuin uutena!
IQ oli säädetty n.5, tuon käyrän jälkeen vagcom näytti motestillä IQ 6.
Kokeiltiin IQ 3:mella, vääntö nousi tuosta vielä 10nm, muttei teho. Paukautin takaisin viiteen, kun ei pahemmin savuttele sillä.
Autossa on vakiocooleri ja vakioputki, johon on vaihdettu Motonetin takapönttö.
Auto on kiva ajaa, kuten käyrien kohtalaisista tasaisuuksista voi epäillä. Kuten vasemmalta näkee vetopyörä teho oli n.170hp, pyörä vääntö n.360Nm. Melko pienet häviöt on 4motionissa?
http://i37.tinypic.com/29o3hmw.jpg
1.9 TDI AGR 4motion Variant vm.2000
http://i33.tinypic.com/25sbpra.png
Persdyno piti kerrankin paikkansa ja piinapenkistä selvittiin kunnialla!
Pieni kutke ehkä oli moisiin lukemiin, muttei niitä uskaltanut ääneen lausua.
DownPipe oli haasteellinen irtopakosarja 1749VA turbolle, siirtyi n.9cm taaksepäin. Mallia ei ollut mistään, mutta HSD:n Trompin hikoillessa pari päivää auton alla, uusi DP oli syntynyt n. 10:stä eri pätkästä!!
3 barin mapin vaihdolla, saatiin alaherääminen n.500 rpm alaspäin tuonne 1400rpm hujakoille vakiosoftalla.
Parin tuhannen kilsan sisäänajon jälkeen HSD:ltä lyötiin RACE:t koneeseen ja johan rupesi lyyti kirjoittamaan!
RACE:t viimeisteltiin HSD:n softalla, jolla rajattiin alavääntöjä (vielä vakio 228 kytkin 5 vaiht. 4motion) ja alasavuja alle 2000 rpm:n, kartta laitettiin vastaamaan GT1749VA:ta, syöttöjä lisää yli kahden tonnin, ahdot 1,4bar (1,6bar tällä MAP:lla) ja kierrokset 5500:aan.
Kyllä on HSD:n lastun tekijäkin tiennyt mitä tekee, kattokaa ahtopaine käyrää irtosarja 1749VA:lla!!
Paljonkohan kannen optimointi saa osuutta tuosta tehosta, kaikki siellä optimoidut prosentit tuli varmaan suoraan tehoihin. Vintuksen Pete Varkaudesta 100m holysmoken pajalta (0400 674 320) ehjäsi kannen ja taikoi sieltä samalla parhaimmillaan 11 % lisää virtauksia pikku muutoksilla. Uudet venttiilit, uudet ohjurit ja jouset shimmattiin. Ja uudet istukat tehtiin kisa seeteillä. Kansi on varmasti parempi kuin uutena!
IQ oli säädetty n.5, tuon käyrän jälkeen vagcom näytti motestillä IQ 6.
Kokeiltiin IQ 3:mella, vääntö nousi tuosta vielä 10nm, muttei teho. Paukautin takaisin viiteen, kun ei pahemmin savuttele sillä.
Autossa on vakiocooleri ja vakioputki, johon on vaihdettu Motonetin takapönttö.
Auto on kiva ajaa, kuten käyrien kohtalaisista tasaisuuksista voi epäillä. Kuten vasemmalta näkee vetopyörä teho oli n.170hp, pyörä vääntö n.360Nm. Melko pienet häviöt on 4motionissa?
http://i37.tinypic.com/29o3hmw.jpg
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa