AAZ syöttöpumpun vakiosäädöt.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jugi_1985
-
Viestit: 84
Liittynyt: 10.2.2008 21:01

AAZ syöttöpumpun vakiosäädöt.

ViestiKirjoittaja jugi_1985 » 10.12.2008 11:21

Juu eli semmosta kyselisin jos joku vois auttaa. Eli pitäs saada syötöt normaaliin, ja tyhjäkäynti samalla, niin jos jollakin on vielä pumppu vakiosäädöissä tai muuten vain tietoa, niin kuinka pitkällä se tyhjäkäyntiruuvi pitää olla ulkona sieltä pumpun oikealta puolelta katsottuna, jossa on se talttapää-ura. Se olis ainoa homma mikä pitäs tietää, syötöt kyllä saa sitte kohdalleen ko tyhjäkäyntiruuvi on vaan kohdallaan.

Kiitokset jo etukäteen tiedoista.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 10.12.2008 13:09

http://www.netikka.net/vepiku/syotto.htm
Ei siihen oikeata mittaa ole (syötöt minimiin, ja säädät nätin tyhjäkäynnin sen jälkeen ruuvista, ovat yhteydessä toisiinsa).

jugi_1985
-
Viestit: 84
Liittynyt: 10.2.2008 21:01

ViestiKirjoittaja jugi_1985 » 14.12.2008 11:16

No mutta eiköhän ne kaikki AAZi kolvit ja ventot ole lähteny ihan samoilla pumpun säädöillä tehtaalta ulos, ei kai niitä ole yksilöidysti säädelty jokaista, tyyliin "tässä pumpussa tyhjäkäyntiruuvi on 30mm ulkona ja taas tässä toisessa se on 25mm"..?

Sitä vähän olen tässä hakemassa, kun haluan saada tuon kotteron ihan täysin vakiosäätöihin ja silloin ko ostin sen niin oli syöttöruuvia pyöritelty, ja minunkin omistuksessa säädelty eikä tietenkään muista paljonko mitäkin on pyöritelty.. ei luulis olevan iso homma kellään käydä kattomassa pellin alla mauserin tai rullamitan kans että paljonko se tyhjäkäyntiruuvi on ulkona sieltä oik. puolelta. :)

Siis jos jollain vielä sattuu tällä foorumilla olemaan ruuvailematon yksilö ;DD

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 14.12.2008 13:11

Niin tehtaalla voivat olla, entäs 400tkm ajettu ja väljä pumppu:)

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.12.2008 17:57

Tuo syöttöruuvvin pituushan on hyvin tapauskohtaista. Jossain säädetään reilusti alle savurajan, ja joku säätää taas nippanappa inssimiehen mieleen. Omakohtaisena kokemuksena voin sanoa että se syöttöruuvvin asenton on silloin normaalin paikkeilla, kun kahden kilometrin mittaisella suoralla ei uskalla lähteä rekkaa ohittamaan. :)

Janne_P
-
Viestit: 329
Liittynyt: 6.6.2006 21:56

ViestiKirjoittaja Janne_P » 15.12.2008 11:17

Repesin :
on silloin normaalin paikkeilla, kun kahden kilometrin mittaisella suoralla ei uskalla lähteä rekkaa ohittamaan. :)


Kokemus puhuu. Tuo on niin totta kuin olla ja voi. Syöttöruuvista sinetti irti ja hukkaportin tanko "oikean mittaiseksi", niin jopa on eri ääni kellossa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 16.12.2008 12:47

Syöttöruuvista sinetti irti ja hukkaportin tanko "oikean mittaiseksi", niin jopa on eri ääni kellossa.


Tällä modilla jo uskaltaa lähteä yrittämään siinä kahden kilometrin suoralla. :D

Jossain säädetään reilusti alle savurajan, ja joku säätää taas nippanappa inssimiehen mieleen.


Itse itseäni vielä täydennän. Tuolla meinasin että normaali syöttöruuvvin asento on niin laaja käsite. Eikö se silloin ole normaali kun menee päästöistä läpi savuttamatta? Siis vakioturbolla yms.. Minä en ainakaan jaksanu "normaalilla" aaz:lla aikoinaan ajella juuri 20km pidempään. :)

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 16.12.2008 15:38

Kulutus tossa omassa AAZ:ssa ei muuttunut oleellisesti , ruokaa menee nyt siten että tyhjäkäynti on 1000 kierrosta ja uusi ahtokara tehty, ahdot vakio ahtimella n 1 bar, noi ahdot jo vähän alle 2000 kierroksella.

Tolla jo uskaltaa ohittaakin joskus :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa