Otin autosta virilastut pois ja vakiot tilalle, pääsin vikatilaan ahtamisesta eroon.
Mutta samalla lähdöt huononi aika reippaasti :(
Maf toteutuneet arvot olivat virilastuilla n.1200 ja nyt maks 900.
Meneekö syötöt ja ahdot käsikädessä eli onkohan mahdollista jättää syötöt tuolle 1200 tasolle ja rajata pelkkää ahtoa?
Lastut on http://www.powerflash.fi/chiptuning.html täältä lähtöisin, olen ymmärtänyt että tekevät mm.Karalan kans jonkinlaista yhteistyötä.
Lastuista
Valvoja: ffp jäsenet
.
Oliskohan vika jossain muualla, kun siellä lastussa ?
Jos on joskus toiminut ja nyt sitten ei.... niin ei varmaankaan ole ohjelma kulunut , vaan ehken joku muu.
Volkkarissa syötön määrää, jos sita ei ole muutettu erikseen paineohjatuksi, säätää juurikin se maffi.
Eli ahdot ja syötöt ei silläkeinon riipu toisistaan, etteikö niitä voisi muttaa suhteessa toisiinsa helpostikkin.
Mutta sillä ahtojen määrällä kyllä sitten vaikutetaan sinne maffinkin arvoihin.
Ne kun lähtee oikeastaan nousemaan sitten, kun ahdotkin.
Oliskohan vika jossain muualla, kun siellä lastussa ?
Jos on joskus toiminut ja nyt sitten ei.... niin ei varmaankaan ole ohjelma kulunut , vaan ehken joku muu.
Volkkarissa syötön määrää, jos sita ei ole muutettu erikseen paineohjatuksi, säätää juurikin se maffi.
Eli ahdot ja syötöt ei silläkeinon riipu toisistaan, etteikö niitä voisi muttaa suhteessa toisiinsa helpostikkin.
Mutta sillä ahtojen määrällä kyllä sitten vaikutetaan sinne maffinkin arvoihin.
Ne kun lähtee oikeastaan nousemaan sitten, kun ahdotkin.
Kylläpähän ne syötöt vaikuttaa kuitenkin siihen ahtimen käyttäytymiseen. Jos ahdin on ollut tukehtumassa jo vakiosuuttimilla, ja siihen päälle on lisätty suuttimet jotka ovat kuitenkin jo jonkinverran isommat niin ei mikään ihme että alkaa yliahtamaan. Vakio osille tehty ohjelma on tarkoitettu vakio osille. Niissä on yleensä otettu suunnilleen kaikki irti mitä vaan vakioista pikkusuuttimista irtoaa jos vaan ahdin antaa myöten. Tuohon kun lisätään sitten lisää polttoainetta niin seuraukset ovat edelläkuvatun oloisia.
Voihan se ahdinkin kyllä sekoilla. Varsinkin jos on isoilla syötöillä ja savuttavana ajettu niin ei ole mikään ihme jos siivet vaikka vähän jumivat. Jo pelkästään tuollainen pieni noen aiheuttama tahmaaminen saa pikku ahtimella ahdot vaarallisen ylös.
Voihan se ahdinkin kyllä sekoilla. Varsinkin jos on isoilla syötöillä ja savuttavana ajettu niin ei ole mikään ihme jos siivet vaikka vähän jumivat. Jo pelkästään tuollainen pieni noen aiheuttama tahmaaminen saa pikku ahtimella ahdot vaarallisen ylös.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa