Lastuista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

Lastuista

ViestiKirjoittaja make72 » 7.12.2008 5:47

Otin autosta virilastut pois ja vakiot tilalle, pääsin vikatilaan ahtamisesta eroon.
Mutta samalla lähdöt huononi aika reippaasti :(
Maf toteutuneet arvot olivat virilastuilla n.1200 ja nyt maks 900.
Meneekö syötöt ja ahdot käsikädessä eli onkohan mahdollista jättää syötöt tuolle 1200 tasolle ja rajata pelkkää ahtoa?
Lastut on http://www.powerflash.fi/chiptuning.html täältä lähtöisin, olen ymmärtänyt että tekevät mm.Karalan kans jonkinlaista yhteistyötä.

tuikku
-
Viestit: 255
Liittynyt: 27.11.2004 18:16

ViestiKirjoittaja tuikku » 7.12.2008 11:41

.
Oliskohan vika jossain muualla, kun siellä lastussa ?

Jos on joskus toiminut ja nyt sitten ei.... niin ei varmaankaan ole ohjelma kulunut , vaan ehken joku muu.

Volkkarissa syötön määrää, jos sita ei ole muutettu erikseen paineohjatuksi, säätää juurikin se maffi.
Eli ahdot ja syötöt ei silläkeinon riipu toisistaan, etteikö niitä voisi muttaa suhteessa toisiinsa helpostikkin.
Mutta sillä ahtojen määrällä kyllä sitten vaikutetaan sinne maffinkin arvoihin.
Ne kun lähtee oikeastaan nousemaan sitten, kun ahdotkin.

make72
-
Viestit: 272
Liittynyt: 28.8.2005 9:11

ViestiKirjoittaja make72 » 7.12.2008 16:18

No sen jälkeen ei ole toiminut ollenkaan kun laitoin pp502 suuttimen nokat, vakio suutimen kärjillä meni tosi harvoin vika tilaan.
Onko mutua vai tosiaan tietoa tuo sinun teoria, edelliseen vaggilaiseen tein evry:n niin kyllä ahdotkin nousi syöttöjen myötä, eikä toisinpäin.

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 7.12.2008 18:58

ecu/ohjelma päättää ahdot, ei pitäis syöttöjen vaikuttaa. jos vaikuttaa niin on ahtimen säädössä/ahtimessa vikaa...

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 7.12.2008 20:22

Kylläpähän ne syötöt vaikuttaa kuitenkin siihen ahtimen käyttäytymiseen. Jos ahdin on ollut tukehtumassa jo vakiosuuttimilla, ja siihen päälle on lisätty suuttimet jotka ovat kuitenkin jo jonkinverran isommat niin ei mikään ihme että alkaa yliahtamaan. Vakio osille tehty ohjelma on tarkoitettu vakio osille. Niissä on yleensä otettu suunnilleen kaikki irti mitä vaan vakioista pikkusuuttimista irtoaa jos vaan ahdin antaa myöten. Tuohon kun lisätään sitten lisää polttoainetta niin seuraukset ovat edelläkuvatun oloisia.

Voihan se ahdinkin kyllä sekoilla. Varsinkin jos on isoilla syötöillä ja savuttavana ajettu niin ei ole mikään ihme jos siivet vaikka vähän jumivat. Jo pelkästään tuollainen pieni noen aiheuttama tahmaaminen saa pikku ahtimella ahdot vaarallisen ylös.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa