BDH moottori vuotaa öljyä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

BDH moottori vuotaa öljyä

ViestiKirjoittaja juksii » 28.10.2008 18:38

Hain tässä auton huollosta ja olivat siellä huomanneet, että vasemman nokka-akselin stefa vuotaa samoin vasemman puolen venttiilikopan tiiviste. Vaihtaminen on aika sikahintaista. Stefa 530 EUR ja venttiilikopan tiiviste 250 EUR.

Nyt hiukan askarruttaa, että voiko tuon stefan oikeesti vaihtaa irrottamatta venttiilikoppaa ja nokka-akselia?

Onko kenelläkään mitään ideaa mikä noi olisi voinut samaan aikaan hajottaa? Vai onkohan kyseessä vain se kuuluisa huono tuuri?

ripaj86
-
Viestit: 30
Liittynyt: 19.7.2006 11:58

ViestiKirjoittaja ripaj86 » 28.10.2008 19:21

Äkkiseltään laskettuna töitä tulis... 4,71h yhteensä...

Vasemman venttiilikannen tiivisteen vaihto 1,60h
-Etuosan ilmanjakoputken irrotus/asennus
-Vasemman venttiilikannen irrotus/asennus
-Vasemman venttiilikannen tiivisteen irrotus/asennus

Nokka-akselin etuosan vasemman tiivistysrenkaan vaihto 3,11h
-Etupuskurivaipan irrotus/asennus
-Etuosan lukkokannattimen irrotus/kiinnitys
-Moottoriohjauksen hammashihnan irrotus/kiinnitys
-Etuosan vasemman nokka-akselipyörän irrotus/asennus
-Nokka-akselin etuosan vasemman tiivistysrenkaan irrotus/asennus
-Ruiskupumpun syöttöajankohdan tarkastus/säätö

Eli on aikas kovat tunti liksat... mut merkki korjaamolla on...
ja pikku pajalla ei ole ohje aikoja, vaan tehdään niin "nopeasti" kun voidaan

Kyllähän se iso projekti on Jakohihna rempan yhteydes menis loistavasti...

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 28.10.2008 19:42

Joo, merkkiliike on merkkiliike.

Mutta siis toi stefan vaihto onnistuu irrottamatta nokka-akselia? Ajattelin että sitä ei saisi paikoilleen ottamatta akselia irti. No, aina oppii uutta.

Harmillisesti nokkahihna on vaihdettu 15 000 km sitten joten sen vaihto ei ole ihan ajankohtainen vielä. Ja valuttelee sen verran, että pakko noi olis hoitaa kuntoon ennen seuraavaa hihnanvaihtoa.

juksii
-
Viestit: 331
Liittynyt: 11.8.2005 17:12

ViestiKirjoittaja juksii » 5.12.2008 6:48

No voi ny taas. Laakkonen ihan oikeesti tuntuu rulettavan.

Vein auton toiseen huoltoliikkeeseen ja ei se mitään öljyä vuotanut vaan naftaa. Polttonesteen paluuputken takaiskuventtiili oli murtunut ja ruikki sieltä varsin reilusti naftaa.

On se kumma jos Laakkosella ei eroteta naftaa moottoriöljystä.

Samoin Laakkosen "huollossa" "korjattiin" eberin rele. Eipä toiminut kun saman päivän. Olivat vain putsanneet liittimet eivätkä sitten viittineet testata releen toimintaa. Rikkihän se oli ja olisivat varmasti (Luulen ainakin) löytäneet jos olisivat sen viitsineet testata. No LMS service hoiti homman tyylikkäästi kotiin ja nyt on taas auto kunnossa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa