Taas yks lisää...:) eli polttelee öljynpaine valoa kesken ajon miten sattuu...
Välillä saattaa palaa kauemminki ja välillä vaan n. sekunnin ja sammuu sitten...
Ne kellot on kummatkin vaihdettu, eipä juuri vaikutusta... kuulin että joskus ollut vikaa virtalukon pohjassa...?
Meinasin laittaa siihen tuon öljynpaine mittarin, onko väliä laittaako sen ottamaan kannesta vai öljyn suodattimen kupeesta? missä tuossa pitäisi liikkua öljynpaineet lämpimänä tyhjäkäynnillä ja n.2500rpm... täyssynteettisillä?
onko noista öljypumppuja kajahdellut...? laakerivialta toi ei oikeen hirveesti tunnu...
1.9td vento -96 se öljynpainevalo........
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 503
- Liittynyt: 30.7.2003 15:43
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 2.4.2005 19:07
Vento 1.9td se öljynpaineen merkkivalo palaa >korjaus
Laturin hiilet tai jäännitteen säädin menossa sököksi tai laturin piuhat abiko huonossa kosketuksessa.
Huonossa kosketuksessa >noilla pitäsi valon sammua kojelaudasta.
Omasta kojaantui laturin hiilien vaihdolla.taisi olla jännitteen säätimen paketissa hiilet kiinni.Hinta jotain 30eur
Huonossa kosketuksessa >noilla pitäsi valon sammua kojelaudasta.
Omasta kojaantui laturin hiilien vaihdolla.taisi olla jännitteen säätimen paketissa hiilet kiinni.Hinta jotain 30eur
Samoja oireita omassa Vento TD -96:ssa. Laturin kylkeen menevästä kahdesta piuhasta oli toinen poikki liittimen juuresta. Nyt toimii, kun taitoin johdot uuteen asentoon ja nippusiteillä kiinni laturilta lähtevään virtajohtoon.
Oireita tuon aiheuttamalla vialla on, että kierroslukumittari laskee nolliin ja öljyvalo vilkuttaan tasaisesti. Myöskään akku ei lataudu tuolloin.
Oireita tuon aiheuttamalla vialla on, että kierroslukumittari laskee nolliin ja öljyvalo vilkuttaan tasaisesti. Myöskään akku ei lataudu tuolloin.
Nostellaanpas vanhaa aihetta..
Elikäs, vento nyt teki tänään aika ikävät temput ja apu olis enemmän kuin tarpeen. aamusella vaihdoin öljyt+suodattimen, lieminä Teboilin Diamond Dieselit. Lähdin ajelemaan kotikulmilta takasi kaupunkiin päin (100km matkaa). Noh, aluksi ei mitään ongelmaa, mitä nyt näkyvyys oli melko heikko kun lunta tuli _paljon_ ja vaakatasossa vieläpä.. sitte noin 70km ajettuani, alkoi hirvittävä meteli, jostain kuului infernaalinen piippaus! aluksi luulin että navigaattori ilmoittelee jostaki liikenneonnettomuudesta (kun sattumalta juuri ennen kuin piippaus alkoi, oli aura-auto tienposkessa ja paloauto vieressä), kunnes huomasin että öljynpainevalohan siellä vilkuttelee!! :/
Noh, ei muutako auto samantien pysähdyksiin ja sammuksiin. Pelti pystyyn ja tutkimaan. Lunta oli tuprutellut ainaki akun päälle ja hälyttimen sirran tuntumaan aika lailla. öljytikun nosto, ja lampulla tarkistus auton alle+suodattimen juureen, öljyt normaalissa, mistään ei ollu tihuttanu öljyä eikä ollu allakaan minkäänlaista lammikkoa.. Noh, auto käyntiin, ei piippaillu enää. Äläs ny, alakohan se taas piippailemaan ko pääsi semmoset sata metriä jatkamaan, loppui kun käytti autoa sammuksissa. taas pysäytys ja uudelleen tarkistus, katoin muutamia piuhoja läpi yms mutta ei apuja, tyhjäkäynnillä kävi oikein nätisti, mutta kun liikkeelle lähti, niin sama virsi taas. sitä sitten kuunneltiin loppumatka, 30km, välillä loppu itestään ja taas alko uudestaan. samalla huomasin että kuskinpuolen pakkivaloki paloi siellä ihan itekseen, ja matkustajan puolen pakkivalo ei toiminu ollenkaan vaikka laittoi pakin päälle. noin 50km kohdalla, ennen tätä öljynpainevalosirkusta valokatkaisijan suunnalta kuului kummallista siritystä, aivanko rele olis surissut.
Ja kaiken kruunasi se, että kun pääsin perille, aloin parkkipaikalla sammuttamaan autoa, niin eihän se pirulainen enää sammunutkaan avaimesta, lämppärin puhallin kyllä sammu mutta auto senkun puksutti onnellisesti... loppujen lopuksi kun tarpeeksi kauan olin avainta heilutellu vaikka miten päin, niin päätin sitte sammuttaa auton raakasti laittamalla vaihteen silmään, jarrut pohjaan ja kytkimen ylös. Auto lähti kyllä käymään, mutta virtoja katkomalla, aivan kuin olisi ollut huono kosketus startille, jota on muutaman kerran tehnyt ko on ollu akulta piuhat löysällä.
Mikä siis neuvoksi, joko viedään auto paaliin vai onko vielä toivoa? ehkä nämä volksvaakenit vaatii ihan liikaa huomiota ja huolenpitoa meikäläisen makuun etenki näin talvisin, ko mitä mulla on ollu nuita edellisiä autoja n. 8kpl, niin ei ole koskaan ennen ollu tuommosta =) Esim. edellisessä subarussa ei tarvinu muuta ko piettää huoli että bensaa oli tankissa ja akussa virtaa niin sillon lähettiin, sai olla parikymmentä pakkastaki ja ilman roikkaa hörähti kerrasta käyntiin ;) Siis jos ei ollu mahollisuutta laittaa autoa roikkaan..
Elikäs, vento nyt teki tänään aika ikävät temput ja apu olis enemmän kuin tarpeen. aamusella vaihdoin öljyt+suodattimen, lieminä Teboilin Diamond Dieselit. Lähdin ajelemaan kotikulmilta takasi kaupunkiin päin (100km matkaa). Noh, aluksi ei mitään ongelmaa, mitä nyt näkyvyys oli melko heikko kun lunta tuli _paljon_ ja vaakatasossa vieläpä.. sitte noin 70km ajettuani, alkoi hirvittävä meteli, jostain kuului infernaalinen piippaus! aluksi luulin että navigaattori ilmoittelee jostaki liikenneonnettomuudesta (kun sattumalta juuri ennen kuin piippaus alkoi, oli aura-auto tienposkessa ja paloauto vieressä), kunnes huomasin että öljynpainevalohan siellä vilkuttelee!! :/
Noh, ei muutako auto samantien pysähdyksiin ja sammuksiin. Pelti pystyyn ja tutkimaan. Lunta oli tuprutellut ainaki akun päälle ja hälyttimen sirran tuntumaan aika lailla. öljytikun nosto, ja lampulla tarkistus auton alle+suodattimen juureen, öljyt normaalissa, mistään ei ollu tihuttanu öljyä eikä ollu allakaan minkäänlaista lammikkoa.. Noh, auto käyntiin, ei piippaillu enää. Äläs ny, alakohan se taas piippailemaan ko pääsi semmoset sata metriä jatkamaan, loppui kun käytti autoa sammuksissa. taas pysäytys ja uudelleen tarkistus, katoin muutamia piuhoja läpi yms mutta ei apuja, tyhjäkäynnillä kävi oikein nätisti, mutta kun liikkeelle lähti, niin sama virsi taas. sitä sitten kuunneltiin loppumatka, 30km, välillä loppu itestään ja taas alko uudestaan. samalla huomasin että kuskinpuolen pakkivaloki paloi siellä ihan itekseen, ja matkustajan puolen pakkivalo ei toiminu ollenkaan vaikka laittoi pakin päälle. noin 50km kohdalla, ennen tätä öljynpainevalosirkusta valokatkaisijan suunnalta kuului kummallista siritystä, aivanko rele olis surissut.
Ja kaiken kruunasi se, että kun pääsin perille, aloin parkkipaikalla sammuttamaan autoa, niin eihän se pirulainen enää sammunutkaan avaimesta, lämppärin puhallin kyllä sammu mutta auto senkun puksutti onnellisesti... loppujen lopuksi kun tarpeeksi kauan olin avainta heilutellu vaikka miten päin, niin päätin sitte sammuttaa auton raakasti laittamalla vaihteen silmään, jarrut pohjaan ja kytkimen ylös. Auto lähti kyllä käymään, mutta virtoja katkomalla, aivan kuin olisi ollut huono kosketus startille, jota on muutaman kerran tehnyt ko on ollu akulta piuhat löysällä.
Mikä siis neuvoksi, joko viedään auto paaliin vai onko vielä toivoa? ehkä nämä volksvaakenit vaatii ihan liikaa huomiota ja huolenpitoa meikäläisen makuun etenki näin talvisin, ko mitä mulla on ollu nuita edellisiä autoja n. 8kpl, niin ei ole koskaan ennen ollu tuommosta =) Esim. edellisessä subarussa ei tarvinu muuta ko piettää huoli että bensaa oli tankissa ja akussa virtaa niin sillon lähettiin, sai olla parikymmentä pakkastaki ja ilman roikkaa hörähti kerrasta käyntiin ;) Siis jos ei ollu mahollisuutta laittaa autoa roikkaan..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 22 vierailijaa