TDI tietäjää Uudellamaalla

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

TDI tietäjää Uudellamaalla

ViestiKirjoittaja Sami J. » 20.11.2008 16:47

Potilaana -00 ATJ Passat variant, vikana ahtopaineiden nousu yli 2bar mittarin kaasua pohjaan painaessa matalilta kierroksilta, jos varovasti kiihdyttää tuntuu pieni nykäisy jonka jälkeen ahdot palaavat nousemaan normaalisti. Toinen vika on moottorijarrutuksessa esiintyvä nykiminen, kulutusmittarissa lukemia eli tavallan kulkee vaikkei paina kaasua.

Hyvinkään Laakkosella auto oleskeli aamun, siellä eikä maahantuojalla osattu tehdä mitään. Laittoivat tietoja eteenpäin Saksaan, jos siellä joku arvaisi jotain..

Missä vika? Ja onko jossain Hyvinkään lähistöllä tdi-gurua joka olisi viisaampi kun Laakkosen miehistö ja maahantuonti yhteensä?

Yhteystietoja voi laittaa topickiin tai yv, kiitos.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 20.11.2008 18:49

En koe itseäni kovin älykkääksi, mutta sattumoisin asuisin kyllä hyvinkäällä.

Ahtopaineiden käyttäytyminen kuullostaa siltä että VNT siivikko jumittelisi turbon sisällä.
Tällöin ongelma yleensä poistuu kuumalla koneella.
Putsaus auttaisi ainakin toviksi.

Onkos toi ATJ vielä jakajapumpullinen, vai pumppusuutin (PD) moottori?
Jos on jakaja pumpullinen, niin toinen ongelma voisi johtua liian pienestä IQ arvosta, Pumppusuutin koneeseen en osaa mitään arvuutella.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 20.11.2008 19:04

ATJ on Autowikin mukaan 85 kW pumppusuutinkone.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 20.11.2008 19:10

Pumppari kyllä. Laakkosella kattoivat että siivet liikkuu, vaihtoivat pari rispaantunutta alipaineletkua ilman tulosta. Ei poistu kuumalla koneella. Turbon putsaus ei kotikonstein onnistu, sen verran vähän näitten kanssa pelannu ettei uskalla lähteä enempää rikkomaan..

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 20.11.2008 19:14

Kannattaa se turbo kuitenkin käyttää irti, kuitenkin selvästi yleisin syy yliahtoon on noi kanittavat siivet.

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 20.11.2008 19:29

Ok. Voisiko toi pätkiminen moottorijarrutuksessakin johtua siitä?

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 21.11.2008 9:57

Niin lisätään vielä tähän että autolla on nyt ajettu n.200tkm, ja noin 50tkm sitten on vaihdettu turbo.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 21.11.2008 10:23

Vaihdettu uuteen vai käytettyyn? Jos on ihan uusi niin tuskin vielä noilla kilometreillä jumii..

Sami J.
-
Viestit: 470
Liittynyt: 12.4.2007 18:07

ViestiKirjoittaja Sami J. » 21.11.2008 10:29

Uuteen, takuuna kun Hlinnan silloisessa Autokuviossa rikkoivat vanhan. Sitä ite kans miettiny että voiko noin nopeasti karstoittua kun kaasujalkakaan ei kaikkein kevyin ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa