Eli kun lämpötila on lähtenyt näin aamuisin laskemaan alemmaksi, ei pasuuna taas vastaavasti lähde käymään. Ei kirveelläkään.
Vaihdettua / tehtyä tähän asti:
- Jakoremmi, kunkkupultti + kiila ok, jako kohillaan uudella remmillä
- Pumppu ajoitettu
- Hehkut vaihdettu
- PA-suodin + o-ritsa vaihdettu
- Ylivuotoputket vaihdettu ehjiin
- Moot.ilman suodatin vaihdettu
Mitä seuraavaksi?
Palaako hehkun merkkivalo normaalisti vaikka hehkunrele olisi pimeä ja hehkuille ei todellisuudessa menisi virtaa pätkän vertaa?
Onko jotain antureita jotka vaikuttavat tähän? (kyllä, hallitse hölö-autojen diesel tekniikkaa pätkääkään)
Pumppu kastelee itsensä jostain dieselillä, hieman muttei mitään suihkulähdettä todellakaan ole kyseessä.
Ja auto on TODELLA laiska, isompaan mäkeen saat pökätä vitoselta neloselle ettei vauhti tipu kovin paljoa alle 80kmh jos se mäen alla ollut satkun luokkaa.
Tämä parani inan verran pumpun ajoituksella mutta laiska se kyllä on vieläkin (käyntiääni muuttui ja hieman piristyi että kyllä se ajoitus johonkin vaikutti, mutta todella vähän..).
Motilla ajettu hieman päälle 200tkm, vaihtokone kun on. Kopalla sitten puolimiljoonaa. Tuleeko vaihtokoneen mukana normaalisti syöttöpumppu vai otetaanko vanhasta koneesta?
Vinkkejä todellakin kaivataan, tai pasuunan uusi koti on paalain ja pitää emännällekkin ostaa jenkki jossa avaimesta käyntiin lähtevä V8-bensa pellin alla ;)
Lämpöisenä lähtee käymään, ts jos onni suo ja +15C auringon paisteessa hetken oltuaan lähtee käymään, uskaltaa lähteä käymään vaikka kaupassa ja antaa auton olla sammuksissa pidempäänkin eikä tämä käynnistysongelma uusi (semmonen 4-5h alkaa olemaan maksimi).
Roikka hukassa eikä autoa saa tolppaan joten siitä en osaa sanoa lähteekö käymään 2h lämmityksen jälkeen, toden näköisesti.
Search on ollut käytössä mutta hyviä vinkkejä ei ole tullut vastaan, paitsi että tarvinnee mitata toimiiko ne hehkut ihan aikuisten oikeasti vai onko rele mykkä.
AAZ Passat ei lähe käymään kirveelläkään (eikä ees puukolla)
Valvoja: ffp jäsenet
Entäpä jos siellä on takerteleva sammutin solenoidi... ei ois ainakaan kallis kokeilla. Tai pura siitä solenoidi mokkulasta kara pois, jolloin se ei kylläkään avaimesta sammu, mutta syyllinen paljastuu.
Hehkureleen toiminnan voit tarkastaa kopukynällä tai volttimittarilla vaikka siitä hehkujen kautta kulkevan johdinkiskon ja maan väliltä... pitäis tulla ensin hetki akkujännitettä ~12V, jonka jälkeen tippuu jälkihehkulle ~6V.
Hehkureleen toiminnan voit tarkastaa kopukynällä tai volttimittarilla vaikka siitä hehkujen kautta kulkevan johdinkiskon ja maan väliltä... pitäis tulla ensin hetki akkujännitettä ~12V, jonka jälkeen tippuu jälkihehkulle ~6V.
Hehkut mittaisin ensiksi, vaikka pihtiampeerimittarilla, ottavat piikkinä virtaa noin 80-100A.
Josei siinä vikaa, niin kato onko polttoaine putkessa ilmakuplia, vaihda vaikka läpinäkyvää, niin näkee. Täysin ehjässä/tiiviissä järjestelmässä ei mene yhtäkää kuplaa!
Sitten vielä pa-siirto pumppu osuus pumpun sisäällä, joka vois olla riiittävän paljon kulunut, tämä toki tuskin on vikana
Josei siinä vikaa, niin kato onko polttoaine putkessa ilmakuplia, vaihda vaikka läpinäkyvää, niin näkee. Täysin ehjässä/tiiviissä järjestelmässä ei mene yhtäkää kuplaa!
Sitten vielä pa-siirto pumppu osuus pumpun sisäällä, joka vois olla riiittävän paljon kulunut, tämä toki tuskin on vikana
Sammutin solenoidi muuten on ennenkin kenkkuillut kun auto oli appiukolla, ei aina lähtenyt käymään.. hitto kun on sama pää kesät talvet.
Mutta tarvii ensin mitata tuleeko hehkuille jännitettä, pihtimittaria ei tähän hätään ole millä virran kulun tarkistaisi.
Hehkut kun vaihdoin niin lähti käymään 'komeasti' vaikka irroitin kaksi suutin putkea että sain nämä leipälapiot tungettua pumpun takana oleville hehkuille kun niitä vaihdoin. Oli seissyt n. 5-6h yhteensä ennen hehkujen vaihtoa + vaihto mukaan luettuna, pari kertaa kakaisi startatessa ihan selvästi koska oli ilmaa putkissa irrotuksen johdosta, jonka jälkeen lähti käymään no prob.
Taitaa tarkistusjärjestys olla hehkujen jännitteen/virransaanniin riittävyys, sen jälkeen tuo pumpun sammutinsolenoidi.
Mutta tarvii ensin mitata tuleeko hehkuille jännitettä, pihtimittaria ei tähän hätään ole millä virran kulun tarkistaisi.
Hehkut kun vaihdoin niin lähti käymään 'komeasti' vaikka irroitin kaksi suutin putkea että sain nämä leipälapiot tungettua pumpun takana oleville hehkuille kun niitä vaihdoin. Oli seissyt n. 5-6h yhteensä ennen hehkujen vaihtoa + vaihto mukaan luettuna, pari kertaa kakaisi startatessa ihan selvästi koska oli ilmaa putkissa irrotuksen johdosta, jonka jälkeen lähti käymään no prob.
Taitaa tarkistusjärjestys olla hehkujen jännitteen/virransaanniin riittävyys, sen jälkeen tuo pumpun sammutinsolenoidi.
Saahan hehkun tarkistettua niinkin, että nyppäset sen irti, suoraan akulta virtaa ja kierreosaan maata.
Jos hehkuu, niin se toimii.
Toki se on vaan hehkun mittausta, eikä koko järjestelmän. Mutta saahan sen noin mitattua kun käytät sitä hehkun omaa töpseliä ja kierreosa vaan maihin ja autosta virrat päälle.
Yleismittarillakin voit mitata hehkut paikallaan ohmisesti niitä.
Jos ei sillä mitään selviä, niin sitten tuo akkutesti.
Jos hehkuu, niin se toimii.
Toki se on vaan hehkun mittausta, eikä koko järjestelmän. Mutta saahan sen noin mitattua kun käytät sitä hehkun omaa töpseliä ja kierreosa vaan maihin ja autosta virrat päälle.
Yleismittarillakin voit mitata hehkut paikallaan ohmisesti niitä.
Jos ei sillä mitään selviä, niin sitten tuo akkutesti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa