Nopeussignaali hukassa ECUlta + muuta mk3 cruise höpinää
Valvoja: ffp jäsenet
Nopeussignaali hukassa ECUlta + muuta mk3 cruise höpinää
Törs!
Koitin katella, penkoa ja kaivella bittiavaruudesta tieto mutta en ole löytänyt ratkaisua.
Siis, lähtökohtana Vento AAZ, mihin vaihdettu AFN tekniikka. Kaikki toimii melkein niinkuin pitää. Ongelma nyt vakkaria asennettaessa on, että ECUpa ei näekkään auton nopeutta, eli toisinsanoen signaali uupuu. Mittaristo kyllä toimii vallan mainiosti ja näyttää just eikä melkein oikean nopeuden. Mutta siihenpä se sitten jää. Mistä johdosta tieto menee eculle ja mitä kautta? Minkä värinen se on?
Tuonne nyt viimeksi vaihdoin AFN:n oman mittariston piuhanipun mutta sekin oli päälisin puolin ja paperilappusen mukaan identtinen. Kasa valkosia johtoja siinä on, ja yksi erillinen, en nyt muista minkävärinen. Liekkö ollu punainen tai sininen. Mutta tämä erillinen johto roikkuu yksinään sielä eikä ole tähän päivään mennessä löytynyt vastakappaletta. Liekkö tämä sitten se signaalijohto mittaristolta eculle? Jostain löysin että 0-5V kait pitäisi näyttää nopeuden mukaan? Mihinkä tuon mittariston nipun yksinäisen johdon pitäisi mennä? Jossain on puhuttu että soittimen takaa löytyisi joku sinivalkea johto mihin tulee signaali mutta itsellä sitä ei ole. Ja sähköhommia tehdessä kojelauta purettuna, tarkistin että aaz:n ja afn:n kojelaudan niput oli samanlaiset.
Eikait tässä nyt pidä alkaa omia johtoja vetämään?! Tekniikanvaihdon tehneet, ja vakionopeudensäätimen asentaneet auttakaa!
Koitin katella, penkoa ja kaivella bittiavaruudesta tieto mutta en ole löytänyt ratkaisua.
Siis, lähtökohtana Vento AAZ, mihin vaihdettu AFN tekniikka. Kaikki toimii melkein niinkuin pitää. Ongelma nyt vakkaria asennettaessa on, että ECUpa ei näekkään auton nopeutta, eli toisinsanoen signaali uupuu. Mittaristo kyllä toimii vallan mainiosti ja näyttää just eikä melkein oikean nopeuden. Mutta siihenpä se sitten jää. Mistä johdosta tieto menee eculle ja mitä kautta? Minkä värinen se on?
Tuonne nyt viimeksi vaihdoin AFN:n oman mittariston piuhanipun mutta sekin oli päälisin puolin ja paperilappusen mukaan identtinen. Kasa valkosia johtoja siinä on, ja yksi erillinen, en nyt muista minkävärinen. Liekkö ollu punainen tai sininen. Mutta tämä erillinen johto roikkuu yksinään sielä eikä ole tähän päivään mennessä löytynyt vastakappaletta. Liekkö tämä sitten se signaalijohto mittaristolta eculle? Jostain löysin että 0-5V kait pitäisi näyttää nopeuden mukaan? Mihinkä tuon mittariston nipun yksinäisen johdon pitäisi mennä? Jossain on puhuttu että soittimen takaa löytyisi joku sinivalkea johto mihin tulee signaali mutta itsellä sitä ei ole. Ja sähköhommia tehdessä kojelauta purettuna, tarkistin että aaz:n ja afn:n kojelaudan niput oli samanlaiset.
Eikait tässä nyt pidä alkaa omia johtoja vetämään?! Tekniikanvaihdon tehneet, ja vakionopeudensäätimen asentaneet auttakaa!
Viimeksi muokannut Sami-, 10.8.2008 16:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itselle vaihdoin Golffiin Cordoban AHU koneen. Samaa ongelmaa pukkas mutta sitten vetäsin oman piuhan mittaristolta ECU:lle Nastoja en muista mutta esim. Autodata osas kertoa. Omassa jäi se olikohan se violetti johto mittariston nipusta irtaalleen ja en edelleenkään tiedä mitä varten se on.. Nop. signaali oli yksi niistä valkosista ja sen mittariston johtojen numeroinnin löytää sen mittariston pään liittimestä kun ottaa sen nippusiteen ja sen kuoren pois.
Sulaketaulun takana kaikissa pistokkeissa on joku kirjain merkki valettu siihen muovi runkoon, sieltä etsit W merkinnällä olevan, todennäköisesti tyhjän pistokkeen.
Johtosarjassa on valmiina johto, joka lähtee ecun liittimestä paikasta 43 ja menee hyttiin johtonipussa. on sellainen yksinäinen johto, jonka päässä on muovi liitin, sen tökkäät sinne W liittimen 1 pinniin.
Jos on VW johtosarja niin sinivalkea johto. Seatin johtosarjassa eri värinen.
Tarkista ecun päästä väri.
Johtosarjassa on valmiina johto, joka lähtee ecun liittimestä paikasta 43 ja menee hyttiin johtonipussa. on sellainen yksinäinen johto, jonka päässä on muovi liitin, sen tökkäät sinne W liittimen 1 pinniin.
Jos on VW johtosarja niin sinivalkea johto. Seatin johtosarjassa eri värinen.
Tarkista ecun päästä väri.
Jees. Tuossa eilen tuli tutkittua johdot ja sieltä ecun #43 pinnistä tulikin se sini/valkea johto siihen rattiakselin vasemmalla puolella, mittariston alla sijaitsevaan "liitinsiltaan". Tämä "silta" mihin liittimet sopivat, siis hypyttää siihen tulevat johdot yhteen. Yhdessä värissä on aina neljä pienen liittimen paikkaa ja siltoja oli musta, vihreä, ruskea, sininen, keltainen ja olikohan vielä valkoinenkin. Ilmeisesti tästä samasta sillasta on kyse kun ollaan puhuttu muissa tapauksissa tuon sinivalkean johdon tulemisesta jonnekkin soittimen taakse. Mutta Golf3/Vento se on tosiaan tuossa rattiakselin vieressä.
Mun sulakepoksissa ei ole W kohdassa mitään liitintä. Muistaakseni 6 napainen liitin pitäisi olla. Noh, siitä sitten tein sen johdon #1 nastasta siihen siniseen liitinsiltaan, mihin tulee se sinivalkea johto ecun #43:sta. Tähänmennessä oikein? Ainakaan ei vielä herännyt itsetehty vakkari henkiin kun kävin kokeilee. Pitänee lähteä vag-comin kanssa tutkailee nyt myös.
Lie mulla edes oikein tuo vakkari kytketty?
nelinapainen vakkarin liitin missä 1 must/vihr, 2 sininen, 3 punainen ja 4 must/valk. Mittasin että tuohon 1 tulee 12V ku laittaa virrat päälle. Siitä otin virrat millä painonapeilla kytketään 2 ja 3. eli nuo on luultavasti ne res ja set napit? Ja 1 hypytettynä 4 on cruise-on?
Lie mulla edes oikein tuo vakkari kytketty?
nelinapainen vakkarin liitin missä 1 must/vihr, 2 sininen, 3 punainen ja 4 must/valk. Mittasin että tuohon 1 tulee 12V ku laittaa virrat päälle. Siitä otin virrat millä painonapeilla kytketään 2 ja 3. eli nuo on luultavasti ne res ja set napit? Ja 1 hypytettynä 4 on cruise-on?
Joo kyllä katteltiin niin oli enabloitu. Mutta nuo mun kytkelmät varmasti oikein?
Tuntuu siltä että kohta etin mittariston nipusta sen oikean johdon... vähemmällä työllä varmasti pääsis. Sitten kun lasketaan samaan säätöön pienestä pintanaarmusta aiheutuva v***tus. :)
Niin ja sulakkeetkin on katsottu. Mitäs vielä pitäs hakuampua?
Tuntuu siltä että kohta etin mittariston nipusta sen oikean johdon... vähemmällä työllä varmasti pääsis. Sitten kun lasketaan samaan säätöön pienestä pintanaarmusta aiheutuva v***tus. :)
Niin ja sulakkeetkin on katsottu. Mitäs vielä pitäs hakuampua?
Löytyhän se kabiinista kuin ihmeen kaupalla. Tietenkin se on se viimeinen johto kun on luovuttamisen partaalla. Nyt ecu näkee oikein nopeuden ja vikakoodikin hävisi. Vaan tuo vakkari silti tykkää olla toimimatta. Neuvoja nyt nuihin johdotuksiin?
Eli navathan olivat:
Entäs sitten tuo mun kytkentä? Miten pahasti se on pielessä?
Eli navathan olivat:
nelinapainen vakkarin liitin missä 1 must/vihr, 2 sininen, 3 punainen ja 4 must/valk. Mittasin että tuohon 1 tulee 12V ku laittaa virrat päälle.
Entäs sitten tuo mun kytkentä? Miten pahasti se on pielessä?
Noniin, Nytpä sain toimimaan nuo kytköksetkin. VAG-COMilla kun katoin niin napitkin toimi. MUTTA, mulla ilmeisesti ei oikein pelaile jarrupolkimen asentotunnistin. Antaa vikakoodin 00741 aina sillontällöin ja cruise näkee että jarru olisi kokoajan päällä. Cruise siis stand-by tilassa mutta ei lähde tämäntakia päälle. Koodin selityksissä lukee mm. että "molempia kytkinasentoja ei synkronoitu". Mitenkähän tämä synkronointi tapahtuisi? Tämä nyt tuntuisi olevan se ainut järkevin korjausmenetelmä. Olen mitannut asentotunnistimen ja se toimii. Ei siis ole milläänlailla rikki. Pieniä ristiriitoja vain. Synkronointiohjeita?
edit: Vag-Com ja Group 6 siis näyttävät:
Brakepedal --- Cruise Control
001 --- 010001
F/F47/F36 --- Cl/Br/Re/Ac/On/On
edit: Vag-Com ja Group 6 siis näyttävät:
Brakepedal --- Cruise Control
001 --- 010001
F/F47/F36 --- Cl/Br/Re/Ac/On/On
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa