Maffin rungon vaihto isompaan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

Maffin rungon vaihto isompaan

ViestiKirjoittaja LTR » 14.8.2008 16:36

Mitäs olette saaneet arvoiksi Maffin runkoa suurennettaessa?

Pikkurunko näytti minulla täyskaasulla 1250+ ja kun anturin vaihtoi isoon runkoon näyttää nyt aina alle 700. Tyhjäkäynnillä vastaavat arvot olivat 460 ja nyt 230.

Ahtoja on jossain 1,5bar huitteilla

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 14.8.2008 17:41

Mitenkäs kävi tehon/väännön kanssa?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 14.8.2008 19:16

Katos tietenkin, mutta nyt onkin kyse muista mahdollisista oireista mitä olette saaneet aikaiseksi.

Tuohan on ohjelmalla korjattavissa eikä maffi enää pohjaa aiheuttaen vikatilaa ja koodeja..

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 14.8.2008 20:43

Ei ole noin pieniksi mennyt mulla lukemat.
Enkä ole muita oireita huomannut kuin syöttöjen uupumisen pienillä lukemilla ja sitten pieni savupölläys kun ahtojen myötä lukemat nousee suuremmiksi.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 15.8.2008 6:46

Riittääkö noissa hehkulangoissa herkkyys ihan ok vaikka virtausnopeus puolitetaan?

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 15.8.2008 20:42

Oire on siis sellainen. että maffin arvo aaltoilee vaikka hana olisi auki.

Anturi on auton ruiskujärjestelmän oma ja runko on V6 tdi:n n.75-80mm.

Imuvuotoja ennen turboa ei ole.

Tästä seuraa erittäin epämiellyttävä pomppiminen n. 4-5 kertaa läpi kierrosalueen aina hiukan yli viiden tonnin.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 16.8.2008 10:27

Millainen putsari sulla oikein on siinä?
Mahtaakohan tuossa syntyä joku resonanssi mikä sekoittaa anturin toiminnan.
Mulla ainakin toimi ihan ongelmitta tuo isompi runko.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 16.8.2008 19:49

Voisiko olla MAFfi rikki?
Noinhan se alkaa tekemään että arvot aaltoilevat.. ainakin joissain.
Eli jos ei olisi vaan ongelmaa havaittu ahtaalla vakioputkella?

Kuva

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 19.8.2008 21:09

Vakioputsi isolla imulla tuossa on. Voi tosiaan olla maffi rikki. Uusi tulee torstaina.

Nyt onnistuin saamaan sen aikaan myös vakio maf-rungolla, mutta on todella paljon lievempi, havaittavissa oikeastaan vain n.4000 nurkilla.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 21.8.2008 17:15

Jep. Nyt on uusi anturi sisässä ja toimii huomattavasti paremmin. Tosin autossa tuntuu olevan niin paljon muuta ihme käyntihäiriötä, ettei sille voi olla kuin yksi syy, nimittäin ECU

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.8.2008 19:48

Mikäs AJM:n ecuun on iskenyt, etkai vain ole rikkonut... :)

Alkuunhan se pelasi hyvin, kunnes Golfista antautui yläkerta.
Pukkaako mitään vikakoodia?

----------
Topicin aiheeseen, MAF-murheisiin liittyen:
Jos ja kun saat jonkun ison turbon sinne koneen kylkeen,
kannattaisi varmaankin harkita siirtymistä ahdistavasta MAFfista -> MAP-ohjaukseen..

Audin kanssa tuli sellaista juur testailtua. :)

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 22.8.2008 19:24

Ei siinä ecussa varmaankaan varsinaisesti mitään vikaa ole.

Vikakoodiksi tulee Charge pressure negative deviation, ja mikäs sen kamalampaa dieselinviilaajalle;)

Se on nyt jotenkin ajoituksesta kiinni ja käynnistysasetuksista. Suuttimet lyö liikaa ruokaa ja väärään aikaan kenties. Vaikka ecun mielestä kaikki onkin kohdallaan.
Yksi kummallisuus tosin on. Ajoitus näyttää vag-commilla välillä 4astetta ennakkoa, välillä 0,9 ja toisinaan 2 astetta myöhäsellä siis tyhjäkäynnillä.
Vaikkei mikään mekaaninen koneessa muutu..

Ohjelman mulkkauksella siitä varmasti selviäis.

Kuis Map ohjaus Audissa pelaa? Käytetään kaasupolkimen, kierrosluvun ja ahtopaineen tietoa koneen ajamiseen vai?

Laitetaanko mitä ahdinta? GT2260v löytyy bemarista ja audin commonrailin kkk.
Mikä tällä pillerillä estää koittamasta?

Paljon kysymyksiä..

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 22.8.2008 20:37

En noista kartoista niin ymmärrä, mutta voisiko tuohon MAFfin tilalle sorvata diodin ja muuttelisi ohjelmaa vain kierrosluvun perusteella antamaan syöttöä?
Paljon pöljempihän siitä tosin tulisi kuin MAFfin kanssa, mutta hienosäätämällä voisi saada savun kuriin ja ahtopaine nyt kuitenkin nousee ylemillä kierroksilla aika nopeasti haluttuun... eli hinkkaamista olisi ja alakierroksilla ei kovin optiaalista, mutta voisi olla helppo keino irtaantua MAFfista =/

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 22.8.2008 21:43

Mullekin tulee vene-ECUun MAP-ohjaus niin ei tarvii herkähkön MAF-anturin varassa olla veneen liukuun nousun kanssa 8-O.

Jos se toimii mersu-CDIssä ihan tehdastekoisena niin toimii se näissä meitin vehkeissäkin. ECUa kokeillaan tietenkin autossa ensin että miten toimii ja samalla voi hakea säätöjä jo sinnepäin.

Tässä asiassa kannattanee joidenkin biteistä ja kartoista ymmärtävien lyödä viisaita päitä yhteen niin tulee äkimmin toimivaa systeemiä jopa tuotteeksi asti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa