Maffin rungon vaihto isompaan
Valvoja: ffp jäsenet
Maffin rungon vaihto isompaan
Mitäs olette saaneet arvoiksi Maffin runkoa suurennettaessa?
Pikkurunko näytti minulla täyskaasulla 1250+ ja kun anturin vaihtoi isoon runkoon näyttää nyt aina alle 700. Tyhjäkäynnillä vastaavat arvot olivat 460 ja nyt 230.
Ahtoja on jossain 1,5bar huitteilla
Pikkurunko näytti minulla täyskaasulla 1250+ ja kun anturin vaihtoi isoon runkoon näyttää nyt aina alle 700. Tyhjäkäynnillä vastaavat arvot olivat 460 ja nyt 230.
Ahtoja on jossain 1,5bar huitteilla
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Mikäs AJM:n ecuun on iskenyt, etkai vain ole rikkonut... :)
Alkuunhan se pelasi hyvin, kunnes Golfista antautui yläkerta.
Pukkaako mitään vikakoodia?
----------
Topicin aiheeseen, MAF-murheisiin liittyen:
Jos ja kun saat jonkun ison turbon sinne koneen kylkeen,
kannattaisi varmaankin harkita siirtymistä ahdistavasta MAFfista -> MAP-ohjaukseen..
Audin kanssa tuli sellaista juur testailtua. :)
Alkuunhan se pelasi hyvin, kunnes Golfista antautui yläkerta.
Pukkaako mitään vikakoodia?
----------
Topicin aiheeseen, MAF-murheisiin liittyen:
Jos ja kun saat jonkun ison turbon sinne koneen kylkeen,
kannattaisi varmaankin harkita siirtymistä ahdistavasta MAFfista -> MAP-ohjaukseen..
Audin kanssa tuli sellaista juur testailtua. :)
Ei siinä ecussa varmaankaan varsinaisesti mitään vikaa ole.
Vikakoodiksi tulee Charge pressure negative deviation, ja mikäs sen kamalampaa dieselinviilaajalle;)
Se on nyt jotenkin ajoituksesta kiinni ja käynnistysasetuksista. Suuttimet lyö liikaa ruokaa ja väärään aikaan kenties. Vaikka ecun mielestä kaikki onkin kohdallaan.
Yksi kummallisuus tosin on. Ajoitus näyttää vag-commilla välillä 4astetta ennakkoa, välillä 0,9 ja toisinaan 2 astetta myöhäsellä siis tyhjäkäynnillä.
Vaikkei mikään mekaaninen koneessa muutu..
Ohjelman mulkkauksella siitä varmasti selviäis.
Kuis Map ohjaus Audissa pelaa? Käytetään kaasupolkimen, kierrosluvun ja ahtopaineen tietoa koneen ajamiseen vai?
Laitetaanko mitä ahdinta? GT2260v löytyy bemarista ja audin commonrailin kkk.
Mikä tällä pillerillä estää koittamasta?
Paljon kysymyksiä..
Vikakoodiksi tulee Charge pressure negative deviation, ja mikäs sen kamalampaa dieselinviilaajalle;)
Se on nyt jotenkin ajoituksesta kiinni ja käynnistysasetuksista. Suuttimet lyö liikaa ruokaa ja väärään aikaan kenties. Vaikka ecun mielestä kaikki onkin kohdallaan.
Yksi kummallisuus tosin on. Ajoitus näyttää vag-commilla välillä 4astetta ennakkoa, välillä 0,9 ja toisinaan 2 astetta myöhäsellä siis tyhjäkäynnillä.
Vaikkei mikään mekaaninen koneessa muutu..
Ohjelman mulkkauksella siitä varmasti selviäis.
Kuis Map ohjaus Audissa pelaa? Käytetään kaasupolkimen, kierrosluvun ja ahtopaineen tietoa koneen ajamiseen vai?
Laitetaanko mitä ahdinta? GT2260v löytyy bemarista ja audin commonrailin kkk.
Mikä tällä pillerillä estää koittamasta?
Paljon kysymyksiä..
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
En noista kartoista niin ymmärrä, mutta voisiko tuohon MAFfin tilalle sorvata diodin ja muuttelisi ohjelmaa vain kierrosluvun perusteella antamaan syöttöä?
Paljon pöljempihän siitä tosin tulisi kuin MAFfin kanssa, mutta hienosäätämällä voisi saada savun kuriin ja ahtopaine nyt kuitenkin nousee ylemillä kierroksilla aika nopeasti haluttuun... eli hinkkaamista olisi ja alakierroksilla ei kovin optiaalista, mutta voisi olla helppo keino irtaantua MAFfista =/
Paljon pöljempihän siitä tosin tulisi kuin MAFfin kanssa, mutta hienosäätämällä voisi saada savun kuriin ja ahtopaine nyt kuitenkin nousee ylemillä kierroksilla aika nopeasti haluttuun... eli hinkkaamista olisi ja alakierroksilla ei kovin optiaalista, mutta voisi olla helppo keino irtaantua MAFfista =/
Mullekin tulee vene-ECUun MAP-ohjaus niin ei tarvii herkähkön MAF-anturin varassa olla veneen liukuun nousun kanssa 8-O.
Jos se toimii mersu-CDIssä ihan tehdastekoisena niin toimii se näissä meitin vehkeissäkin. ECUa kokeillaan tietenkin autossa ensin että miten toimii ja samalla voi hakea säätöjä jo sinnepäin.
Tässä asiassa kannattanee joidenkin biteistä ja kartoista ymmärtävien lyödä viisaita päitä yhteen niin tulee äkimmin toimivaa systeemiä jopa tuotteeksi asti.
Jos se toimii mersu-CDIssä ihan tehdastekoisena niin toimii se näissä meitin vehkeissäkin. ECUa kokeillaan tietenkin autossa ensin että miten toimii ja samalla voi hakea säätöjä jo sinnepäin.
Tässä asiassa kannattanee joidenkin biteistä ja kartoista ymmärtävien lyödä viisaita päitä yhteen niin tulee äkimmin toimivaa systeemiä jopa tuotteeksi asti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa