pumppu vikako?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

pumppu vikako?

ViestiKirjoittaja Nik79 » 5.8.2008 16:35

Eli mul olis tälläänen vm:94 oleva tdi golf ja siin sellaanen ikävä vika et tyhjä käynti vaeltaa ja si maantie nopeuksissa se sitten onkin jo tappo vehje se tuli todistettua.Se nimittäin tekee sen tempun ku 4 kiihdyttää silleen et kiekat tulee 3000 ni kierrokset loppu siihen ja myös meno,paitsi et ku nostaa jalan kaasulta ni sen jälkeen alkaa ottan taas kiekkoja ja tämä sama tapahtuu myös 5 vaihde tuvas.Eli neuvot olis ny tarpeen,onko syöttö pumppu tullu tien päähänsä jo 348tkm:ssä.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 9.8.2008 23:25

Mistähän vois ruveta hakeen tällästä suora ruiskutus tdi pumppua?melkein osaan jo veikata et on tää pumppu vika autossani.Voin myös kuvitel et tää pumppu maksaa sen verran et auto jää nurkalle ja lähdetään ostaan paremmal onnella Passat tai Audi a4 tdi malleja.Kertokaa toki jos muil ollu tai on kyseisten sähkö ohjattujen pumppujen ongelmia.Täs muuten kaasu poljinkin toimii sähköllä ei ole vaijeria olleskaan.Sit viä sellanen kysymys onko näis mahdollista nostaa syöttöä normisti,tutkittuani havaitsin ettei ole syöttö ruuvia missään kohtaa pumpus.Ilmeisesti lastuttaminen on ainut vaihto ehto jos haluu lisä horsee pannuun.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 10.8.2008 9:28

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99 ... hlight=tdi
Ei saa polttoainetta tai menee vikatilaan (veikkaan ensimmäistä, tarkista polttoaine solenoidin toimivuus eli ota sisäkalut pois ja laita kuva siitä pumpusta niin tiedetään/arvataan enemmän).

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 10.8.2008 9:50

Mist mä mahdan löytää tän solenoidin ja mishän tääl satakunnas olis sellanrn vw korjaamo joka osaa lukee vika koodit?mut onko näin vanhas golffis paikkaa mist ne voi lukee.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 10.8.2008 9:52

Ja sori pienet kirjootus virhe pahaiset.En tohtisi luopua kyl autosta,muuten ni hyvä ajaa ja pini kulutuksinen peli ja ny ku pääsin löytään tuning palikkaa tähän ni alko ilo pyöriin silmis.Täst tehään muuten foorumilaiset hieno vanha variant malli pikku hiljaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 10.8.2008 12:57

http://holysmoke.fi/pages/artikkelit/su ... vaihto.php
Näkyy viimeisissäkin kuvissa raidallinen johto, menee solenoidiin nestepään päälle.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 10.8.2008 13:09

Joo tiän kyl ton johdon hyvinkin,mutta en ala vänkään,mut olen sen verran huono tekeen näitä hommia itse ni annan olla purkamata mitään,jotta toimis tää vehje viä sen jälkeenkin.Mut tää ny merkillistä on ku eräs vw korjaamo sano et tuo mihkä musta valkoinen johto menee ni olis sähköisen tappo napin liitin,en tiä si mitä on ja olisko ketään tää satakunnas joka vois helpata mua tän kiusan kappaleen kanssa,rupee itel hermo käryään ja pahasti tähän nyykähtämis/kieroksettomuus ja nykimis tautiin pikku hiljaa.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 10.8.2008 14:02

Ensimmäinen kerta se pahin/vaikein on. Se sulkee polttoaineen ja vanhemmiten voi ajon aikanakin haitata polttoaineen saantia (olisi halvin tapa testata). Katso/heiluttele kaikki sähköliittimet etteivät ole hapettuneita/löysiä, myös se "tappo nappi" pitää saada virtaa/jännitettä.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 10.8.2008 14:11

Hei kysympä olisko tääl forumil länsi-suomes ketään joka haltsaa näitä hommia kuten tämä SA.Olisin kyl valmis maksaan kelpo palkkion siitä,kunhan ei ole hinnat ihan ammatti pajojen hintaa?muhun saa yhteyden täält kautta ja kyl saa myös numeronkin ku vaan sovitaan jotakin.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 10.8.2008 14:15

Miten tän komponentin voi testata?hitsi ku voi olla peukalo keskel kämmentä näis taika maailman jutuissa,kyl mäkin kaikkee muuta remppaa saan tehtyä mut nää pumppu kiusat on niitä jota en haltsaa mitenkään lailla.Mis päin sä SA vaikutat?

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 10.8.2008 17:20

Viimeksi muokannut sa, 12.8.2008 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 10.8.2008 17:38

Joo sain otettuu kuvat mut kuis ollakkaan ni kamera rupes vittuileen just si taas sopivasti enkä saanu kuvii tänne.Mut mun auton pumppu on just saman näköinen kuin tos kuvis mis suuttimii vaihdetaan.SAn kuvis tarkoitan.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 11.8.2008 20:12

Todiin,tänään sitten kuljetin golfin vika testerissä ja ei ollut mitään vika koodeja.Mutta tietsikalt katsottuna ruiskutus ohjelma sekoittu aina ku rupes auto hyökiin tyhjä käynnillä,mut ku inansa painaa jalal kaasua lisää ni rupee käymään nätisti ja ruiskutus lukemat tasoittuu hyviksi.Mutta sen huomasin et sen vika testerin läpi käynnin jälkeen autoni lakkas tän nykimis,kierros stopin ottamisen kokonaan,ny ottaa kierrokset nätisti eikä stoppaa 3000 kiekkaan,mut tää hyökimis tauti on ja pysyy.Täytyy vissiin kehitel kaasu polkimeen jokin jarru et saa kiekkoja pysyyn inansa isommalla ni käykin si nätimmin.

Jardell
-
Viestit: 52
Liittynyt: 21.11.2005 19:55

ViestiKirjoittaja Jardell » 11.8.2008 21:27

nosta iq:ta

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 12.8.2008 0:48

Siis mitä pitäs nostaa?sori pannu taas ihan sekasi.Niin muuten ahto paineet oli tietsikan mukaan 0.7 ja eikö ne pitäs olla 0.9 vakiona?

Redown
-
Viestit: 143
Liittynyt: 17.8.2005 9:31

ViestiKirjoittaja Redown » 12.8.2008 10:09

IQ=Injection Quantity, vag comi kiinni ja moottoriryhmästä löytyy tämä arvo, pumppua koputtelemalla säädetään syöttöjä, kolme ruuvvia siitä auki ja sitten koputtelemaan..

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 12.8.2008 10:11

Eli toi on ns. Hammer-modi :) Päteekö sama myös tuohon profiilin mukaiseen autoon ?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.8.2008 13:52

Eihän sitä nyt suorilta käsin tartte hammeroimaan mennä, kyllä se ylös ja alas säätyy jonkin matkaa ihan softallakin.

Ja AHF:ään pätee nuo samat hammerointiohjeet.

Nik79
-
Viestit: 15
Liittynyt: 5.8.2008 16:07

ViestiKirjoittaja Nik79 » 12.8.2008 15:33

No ny saa joku muu tehdä ton säädön,ei tuu itse mitään jos pitää nuveta se tekeen.Mut ilmeisesti olis varaa nostaa syöttöjä ku katsastuksessa oli pako kaasu arvo 0.91 ja saa olla 3.0 ja ny tästä ei tuu savua yhtään vaik polkis kuinka ja olen tottunu volsun moteista näkeen aika mustat savut tulevan pienelkin polkasul vaikkapa paikalla ollessa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa