90hp ALH:n kaasupolkimen asentoanturi ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

90hp ALH:n kaasupolkimen asentoanturi ongelma

ViestiKirjoittaja Makkonen » 20.7.2008 18:51

vm. 02 tdi caddy ei vastaa enää kaasuun ollenkaan. Antaa vikakoodin kaasupolkimen asentoanturiin. Anturi mitattiin ohjeiden mukaan ja kaikki arvot olivat rajoissa. Lisäksi VAG-COM näyttää kaasun lukemat prosentteina polinta vastaavan asennon. Kun auton laittaa pyörimään ja vaikka ei polkase kaasua niin menee vikatilaan ja antaa koodin anturista. Boksille tulevat johdot on myös mitattu. Onko kenelläkään tiedossa voiko joko muu vika vaikuttaa tähän vai onko boksi sökö jos ei korjaannu potikan vaihdolla. Onko mitään vastaava oiretta kuin esim jarrupolttimon palaminen heittää jarrupolkimen tunnistimen vikakoodin.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 20.7.2008 20:52

Onkos näihin vaihdellut kukaan vaijerikaasuja, niinku esmes vaiheltiin Taunuksiin vaijeriryyppyjä? Onko mahdollista?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 20.7.2008 21:31

Kyllähän se on mahdollista vaatii vaan uuden pumpun.
VNT ahtimen ohjaus on vaan sitten jo aivan toinen tarina

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 21.7.2008 15:15

Millaisen vikakoodin antaa?
Onko tyhjäkäynti ~1200rpm?

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

ViestiKirjoittaja Makkonen » 21.7.2008 16:15

Vikakoodin numeroa en nyt muista mutta viittaa suoraan kaasupolkimen asentoanturiin ja johdotukseen. Kun auton laittaa pyörimään ja antaa käydä vähän aikaa tyhjäkäynnillä menee vikatilaan ja nostaa kierroksia n.1200rpm. Kun autoa ei päästä tyhjäkäynnille ei ainakaan testatessa mene vikatilaan mutta heti kun laskee tyhjäkäynnille menee vikatilaan. Asentoanturin joutokäynnin vastus on boksilta mitattuna 1260 ohmia ja raja on 600-1200 ohmia. Kun rinnalle kytkee vastuksen joka alentaa vastusta ei moottori mene vikatilaan tyhjäkäynnillä mutta jos kierroksia nostaa niin menee heti vikatilaan.

Makkonen
-
Viestit: 281
Liittynyt: 28.7.2003 18:19

ViestiKirjoittaja Makkonen » 24.7.2008 20:54

Vika oli kaasupolkimen asentoanturissa. Uudessa/käytetyssä oli tyhjäkäyntiasennossa vastus 1160 ohmia eli 100 ohmia vähemmän kuin rikkinäisessä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa