90hp ALH:n kaasupolkimen asentoanturi ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
90hp ALH:n kaasupolkimen asentoanturi ongelma
vm. 02 tdi caddy ei vastaa enää kaasuun ollenkaan. Antaa vikakoodin kaasupolkimen asentoanturiin. Anturi mitattiin ohjeiden mukaan ja kaikki arvot olivat rajoissa. Lisäksi VAG-COM näyttää kaasun lukemat prosentteina polinta vastaavan asennon. Kun auton laittaa pyörimään ja vaikka ei polkase kaasua niin menee vikatilaan ja antaa koodin anturista. Boksille tulevat johdot on myös mitattu. Onko kenelläkään tiedossa voiko joko muu vika vaikuttaa tähän vai onko boksi sökö jos ei korjaannu potikan vaihdolla. Onko mitään vastaava oiretta kuin esim jarrupolttimon palaminen heittää jarrupolkimen tunnistimen vikakoodin.
Vikakoodin numeroa en nyt muista mutta viittaa suoraan kaasupolkimen asentoanturiin ja johdotukseen. Kun auton laittaa pyörimään ja antaa käydä vähän aikaa tyhjäkäynnillä menee vikatilaan ja nostaa kierroksia n.1200rpm. Kun autoa ei päästä tyhjäkäynnille ei ainakaan testatessa mene vikatilaan mutta heti kun laskee tyhjäkäynnille menee vikatilaan. Asentoanturin joutokäynnin vastus on boksilta mitattuna 1260 ohmia ja raja on 600-1200 ohmia. Kun rinnalle kytkee vastuksen joka alentaa vastusta ei moottori mene vikatilaan tyhjäkäynnillä mutta jos kierroksia nostaa niin menee heti vikatilaan.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 26 vierailijaa