2,5 transporterin piristys

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jann81
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.5.2007 20:09

2,5 transporterin piristys

ViestiKirjoittaja jann81 » 12.7.2008 22:33

elikkä auto on 2,5litranen 102hv neliveto transporter johon pitäisi saada lisää tehoa.
autoon on joskus pistetty digituningin ohjelma ja bmc vapaavirtaus suodin alkuperäiseen koteloon.
Eli tarvisin ehotuksia mitä autolle kannattis nyt tehdä ja mistä sais sellaisia osia ja mihin hintaan että päästäs sinne 200hv paremmalle puolen

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.7.2008 0:00

Minkävuotinen? Uudemmathan on valmiiksi vnt-ahtimella, kumpiko mahtaa olla?
Ahdin ja suuttimet on tärkeimmät voimapalikat. Ohjelmaakin olisi hyvä muokkailla, välttämättä ei hirveän hyvin pelaa tuolla vakiopalikoille tarkoitetulla chipillä.

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 13.7.2008 1:13

Kytkin ja vauhtipyörä alkaa jo vaatia nuilla tehoilla muutoksia...
kaverilla 102hp portterissa hitusen isommat suuttimet, putki ja ahtoja 0.9. 5vaihteella ei oikein voi ohittaa maantie nopeudessa kun kytkin jyristää niin perkeleesti.

Minkämoisia vauhtipyörä/ kytkinpaketteja näihin on sovitettu?

laiska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 16.10.2007 18:51

ViestiKirjoittaja laiska » 13.7.2008 9:43

Mulla on portteriin sovitettuna 2.4d vauhtipyörä sekä siihen sopiva SRE asetelma, kytkinlevynä toimii lukin jousitettu levy.
Nyt ei tarvis enään kuin lisää voimaa, jotta pääsisi kokeilemaan paketin pitävyyttä.
Isommat suuttimet on jo asennettu mutta tarttis saada koneeseen vielä lisää ilmaa. Epäilyttää vaan tuon alkuperäisen hukkaporttiahtimen korvaaminen vnt ahtimella. Miten siihen saisi ohjauksen toteutettua, olen kyllä kuullut että siihen olisi ratkaisu olemassa (TDIfreak)

Autona olisi transporteri 2.5tdi syngro -99

otor
-
Viestit: 81
Liittynyt: 26.7.2006 12:58

ViestiKirjoittaja otor » 13.7.2008 10:19

Meneekö se 2.4d kytkin suoraa, vai joutuuko paljon sovittaan? Se taitaa olla ihan 1 massainen? Nuissa 2.5tdi:ssä tais olla 2 erilaista laatikkoa. Toinen vahvempi. Kaverilla pakki "kutosen" paikalla vaihde kaaviossa. Onko Sillä jotain väliä vauhtipyörää ajatellen?

laiska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 16.10.2007 18:51

ViestiKirjoittaja laiska » 13.7.2008 11:13

Ei mennyt suoraan. Joutui tekemään 3mm välilevyn vaihteiston ja moottorin väliin, muuten paineasetelma otti vaihdelaatikkoon kiinni. Tuon ongelman voi ratkaista myös vauhtipyörää koneistamalla. Tuolla on myös jutustelua tuosta kytkimestähttp://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=5747

jann81
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.5.2007 20:09

ViestiKirjoittaja jann81 » 13.7.2008 11:20

eli auto vuosimallia 2000. Minkähän laisia lukuja kestää tässä kytkin pakki on kutosen tilalla?

laiska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 16.10.2007 18:51

ViestiKirjoittaja laiska » 13.7.2008 12:29

Kyllä se semmoset 400nm pitäis kestää jos on kunnossa. Näin ainakin kuulopuheiden mukaan, ei omakohtaista kokemusta.

Mulla on kans pakki kutosen paikalla elikkä se lujempi loota ja koneena acv

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 13.7.2008 13:40

^Onko laiskan ecu alumiini- va muovikuorinen?

laiska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 16.10.2007 18:51

ViestiKirjoittaja laiska » 13.7.2008 14:14

Alumiinia tuo näytti olevan. Miks tuo piti saada tietoon?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 13.7.2008 14:22

Tuo uudempi ecu(alumiinikuorinen) helpottaa sen vnt:n toimintaan saamisessa.

laiska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 16.10.2007 18:51

ViestiKirjoittaja laiska » 13.7.2008 14:35

No katohan kerrankin tuuria jossain asiassa.
Kerroppa toki lisää tuon ohjauksen toteutuksesta? Kun kerran tietoa tuntuu olevan.

laiska
-
Viestit: 19
Liittynyt: 16.10.2007 18:51

ViestiKirjoittaja laiska » 14.7.2008 20:21

Kävin tuossa mittailemassa pakopaineita vakio ahtimella. Pahimmilaan pakopaineet olivat 2kilossa ahtopaineiden ollessa 0.9kilossa tosin kierrokset olivat 4tonnissa. Maantieajossa 100 nopeudessa pakopaineet olivat 1kilossa ja ahtopaineet 0.7kilossa. Eipäs tuosta viitsi ahtoja ylemmäs bleedata täytyy vaan suosiolla vaihtaa vaan isompi ahdin. Autoon on laitettu 0.260 suuttimen kärjet ja iq vasaroitu 9kieppeille. Tiedä sitten miten tuo vaikuttaa nuihin pakopaineisiin kun sitä ei vakiosuutimilla tullut mitattua. Ruokaa tuo saa nyt turhan paljon ilmamäärään nähden.

snowman
-
Viestit: 257
Liittynyt: 25.7.2003 15:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja snowman » 16.7.2008 15:37

Kyllä se semmoset 400nm pitäis kestää jos on kunnossa. Näin ainakin kuulopuheiden mukaan, ei omakohtaista kokemusta.

Mulla on kans pakki kutosen paikalla elikkä se lujempi loota ja koneena acv


Omassa acv kone ja pakki alhaalla.
Vakio kytkimellä mennään ja vääntöä 442Nm, 3.-5. saa vauhtiksen juristamaan, mutta kun sen tietää, niin hyvin pärjännyt. Teho ja vääntö piikki ei ole vakio tapaan niin alhaalla, kun on vaihdettu vnt-ahdin hukkaportillisen tilalle.

Nyt pitää alkaa kytkin päivittämään laiskan vinkkien innoittamana...

lurjus
-
Viestit: 647
Liittynyt: 6.8.2003 16:19

ViestiKirjoittaja lurjus » 17.7.2008 0:23

kato sun privat t.lurkki

ei jaksa jatkaa enää tuonne privaattiin, mutta lyhennelmä:
sun kone axl ja boksi drh (jos ei oo, niin sitten se ei oo syncro ja siinä on pakki vas.ylhäällä)

ps. sitäpaitti mun nikki valehtelee 292000 ja vieläkin kiihtyy...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa