Otsikon mukainen kulkine kyseessä ja ollut mulla vasta pari vkoa, mutta vaikuttaa ehkä vähän laiskan puoleiselta. Vikakoodeja ei löytyny, muutakun sen verran selvisi, etä eco moodi olisi koko ajan päällä. Laatikikkona automati tiptronic. Mutta oireet ovat seuraavat, veto tuntuu loppuvan jo tuossa vähän ennen kolmea tonnia ja kickdownissa ei tapahdu oikeen mitään? Laatikko kuulemma oppii ajotavan mukaan ja nyt kun olen polkenut vähän enemmän niin on meno ehkä vähän parantunut, mutta edelleen kun painaa kaasun pohjaan niin ei auto "hyökkää" yhtään. Tiptronicia käytettäessä lähtee ehkä vähän paremmin, mutta siinäkin se veto loppuu mielestäni kesken ja samaa on sanonut pari muutakin jotka ovat autoa testanneet. Kulutus tuntuis olevan ihan normaalin rajoissa. Eli oisko kellään vinkkejä mistä lähteä vikaa hakemaan, jos sellaista on?
-kalle-
B5 2.5 tdi v6 quatro tehotonko?
Valvoja: ffp jäsenet
maffia itsekin ekana epäilin, mutta sekin oli testerin mukaan ok ja tuo kulutus kumminkin tuntuis olevan ok (matka 6.5-7 ja nurkissa 9 paikkeilla) Laatikon koodit luettiin kans ja tosiaan muuta erikoista ei löytynyt kun toi eco asento joka ei poistu vaikka ei ole napista kytkettynä? Autoon pitäisi kyllä muutenkin lisää tehoa saada, mutta pitäis nyt ekana selvittää onko auto muuten kunnossa. Tuota uutta maffia tekis kyllä mieli koittaa, mutta on vähän turhan tyyris kokeilu jos vika ei olekaan siinä. Niin ja tuosta tehonlisäyksestä 3000€ olisin kiinnostunut tietämään lisää?
-kalle-
-kalle-
Muutama asiasta enenmmän tietävä murskasi luuloni vääräksi, el autossa ei olemitään vikaa, se vaan ei ole mikään "tykki". Mutta onneksi harinen lupasi auttaa tähän ongelmaan. Kysytääs nyt tähän samaan topickiin tosta kulutuksesta, eli mikä on tollaselle autolle ns. "normi" kulutus ja minkälaisiin lukemiin porukka on päässy?
Kaupungissa semmoinen 9½-10½ l / 100km, ilmastointi pois noin 8½ l / 100km.
Matka-ajossa 8-8½ l / 100km, ilman ilmastointia 7-7½ l / 100km.
Aina ei ole kyllä kyseessä kovin säästeliästä ajoa. ;) Mut ilmastointi pois päältä
säästää selvästi, eikä sitä säätä nyt ole ollut, jolloinka olisi tarvinnut moista.
Se on varmaan taas se automaatti + q, jotka sitten näemmä tappaa menohalut.
Itselläni on hieman tehoja nostettu 150hp/310nm -> 166hp/414nm, niin en ihan
laiskaksi kyllä sanoisi. Tosin omassani manuaaliloota.
Matka-ajossa 8-8½ l / 100km, ilman ilmastointia 7-7½ l / 100km.
Aina ei ole kyllä kyseessä kovin säästeliästä ajoa. ;) Mut ilmastointi pois päältä
säästää selvästi, eikä sitä säätä nyt ole ollut, jolloinka olisi tarvinnut moista.
Se on varmaan taas se automaatti + q, jotka sitten näemmä tappaa menohalut.
Itselläni on hieman tehoja nostettu 150hp/310nm -> 166hp/414nm, niin en ihan
laiskaksi kyllä sanoisi. Tosin omassani manuaaliloota.
Ite oon päässy nyt matkassa parhaimillaan 7 ja nurkissa 9.6, ilmastointi päällä molemmissa tapauksissa. Edellinen auto oli reilu 300hp takaveto niin ehkä toi sen takia tuntuu vähän laiskalta. Mutta koitin kans kaverin samanlaista, mutta sedania, joka oli lastutettu ja manuaali lootalla niin kyllä se kulki ihan eri tavalla. Mutta katotaan nyt meneekö auto myyntiin ja vaihtuu 1.9tdi:n.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa