EGR:än tukkiminen

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

-GTI-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 11.11.2005 16:56

EGR:än tukkiminen

ViestiKirjoittaja -GTI- » 2.9.2007 3:13

No ni eli jos tietämättömälle/tyhmälle vähän tietoja sais..
Elikkäs että miten se vaikuttaa autoon ja miten se tukitaan..??
Ensimmäinen diesel vaggilainen (vento) kohta alla niin ei tiedä kaikkia kikkoja :)
Jos vain joku viitsisi kertoa EGR:n tukkimisesta niin olisin todella kiitollinen..Esim. miten tukitaan yms..??

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 2.9.2007 11:26


68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 2.9.2007 11:29

Haulla löytyy tosi paljon diesel osiosta tarinaa EGR tukkimisesta laipalla, ohjelmallisesti tai letkun irroituksella.
Sitten se riippuukin moottorista tuleeko vikakoodia.

Mulla oli viime talven EGR minimissä VAG comilla mutta muuten toiminnassa, niin silti oli karstoittanut imusarjaa aika rankasti. Pesin sen edellisen kerran kesällä ja käytössä oli lisäksi öljynkeräin.

Eli varmaan toi laippaaminen tai letkun poisto on "järkevämpää" ja letkun poistokin vaan siinä tapauksessa etteivtä pakopaineet ylitä EGR jousen esijännitystä.

..eli haulla löytyy =)

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 16.2.2008 20:33

onkos kellään tälläistä reis paippia käytössä?

http://www.allardmotorcompany.com/pages ... asp?ID=104

ite tuollasen tilasin, tosin en ole vielä laittanut paikoilleen.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.2.2008 20:42

Mulle tulee PD150 imusarja johon on suoraan hitsattu tuollainen liitäntä letkulle. Eipä tarttee sitten mitään reis paippia.

En täysin ymmärrä mitä tuo teksti (Require fitting to small bore inlet manifold) tuolla tarkoittaa.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 16.2.2008 21:07

nimim. Tyhmä kymistä kysyy:

Mitä toi tekee??

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 16.2.2008 21:12

Korvaa koko egr-venttiilin.

ghousti
-
Viestit: 134
Liittynyt: 14.8.2005 18:18

ViestiKirjoittaja ghousti » 24.5.2008 14:23

tänään otettiin egr poikkeen ja tukittiin paikat.
tilalle pistettiin tuo race-pipe.

kysymys kuuluu että viottaako tuo sammutus nyt konetta kun ei enää shut off valvea ole ja suht kova rumahdus kuuluu kun koneen sammuttaa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 24.5.2008 15:25

Teoriassa se voi vioittaa konetta, varsinkin sillon jos käy niin että esim. ahtimen tiivistykset pettävät ja kone pääsee syöttöpumpun lopetettua toimintansa käymään ns. öljyllä, siinä tilanteessa kannattaa nopeasti miettiä että mitenkä tuon saisi sammumaan vaikka virrat on käännetty pois päältä.

Toinen tilanne on sellainen että sammutettaessa konetta ilman tuollaista läppää, joka toimiessaan estää koneeseen ilman pääsemisen, niin sammuttamishetkellä suuttimien kunnosta riippuen voi kampiakseliin kohdistua erittäin epätasaisesti voimaa ja näin ollen ehkä jopa vioittaa sitä.
Mutta enitenhän tuo läppä vaikuttaa siihen että kone sammuu sivistyneesti, eikä niinkuin 80-luvun dieselveturi.

Aina jos on mahdollista, niin tuota ei ole mielestäni syytä poistaa, eikä se nyt ala ahdistamaankaan kovin pienillä ilmamäärillä, varsinkin jos tajuaa poistaa EGR:n venttiilin ja esim. putkittaa tuon kohdan siististi sisäpuolelta umpeen/hitsaamalla ja täyttämällä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.5.2008 21:47

kyllä tuollainen sammutusventtiili on varmaan ihan mukava normiautossa. Omassa AHU koneessa kun ei tuollaista ole niin koneen sammutus on kyllä sellanen rytinä että oksat pois. kojetaulut ja kaikki tärisee parin sentin liikkeellä. Koveni kylläkin huomattavasti kun vaihdoin jäykän etukumin ja jäykistin sitä etupalkkia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa