RVS Technology Diesel Pump Treatment - kokemuksia?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Naugit
-
Viestit: 8
Liittynyt: 25.8.2007 20:55

RVS Technology Diesel Pump Treatment - kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Naugit » 15.5.2008 18:51

Onko kukaan testannut, mitä pumppuruiskudiesel tykkää tuollaisesta lisäaineesta?

http://www.rvs.fi/kuluttajille/tuotteet/diesel_pumput/DIP3.php

G4:sta olen testannut yhteen paljon ajettuun (~180 000 km) bensa-Relluun, harmi ettei tullut mittailtua esim. puristuspaineita ennen ja jälkeen käsittelyn, mielestäni etenkin tyhjäkäyntimeteli rauhoittui, mutta mitään objektiivisia mittausvälineitä ei ollut.

D4:sta yhteen 100 tkm ajettuun pumppuruiskukoneeseen, mitään ihmeitä tai edes mitään eroa en huomannut missään, tosin en sellaista odottanutkaan, lähinnä paremman kestävyyden toivossa... Ei ainakaan lauennut siihen.

Ajattelin että jos uusis tuon D4 käsittelyn ja ehkä laittais samalla tuon Diesel Pump Treatment, mutta vähän arveluttaa, koska se kama laitetaan tankkiin ja sieltähän se joutuu väkisinkin muuallekin kuin korkeapainepumppuun. Miettii, mitä pumppuruiskut tykkää siitä jne... Siis jos aine toimii kuten sen teoriassa väitetään toimivan, niin ei pitäis vahinkoa tulla.

Lupaukset olisivat:

Decreased noise and vibration
Increased fuel pressure
Decreased fuel consumption
Smoother operation

Varauksetta en noihin usko, ehkä korkeintaan jos ko osat ovat jo todella kulahtaneet. Korkeapainepumpun kanssa ei ole niinkään ongelmia, mutta siirtopumppu tahtoo pitää ajoittain pientä mekkalaa... toisaalta sen vaihto ei olisi kovin tyyris operaatio varsinkin jos itse tekee...

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 15.5.2008 18:56

Ostin joskus pari putelia öljyn sekaan laitettavaa RVS.ää. Lopputulos: Olin satasen köyhempi kuin ennen RVS-kauppoja.

Eipä ole tullut vielä tähän päivään vastaan toimivaa pullotettua koneremonttia, tai mitään muutakaan remonttia. Pesuaineista Forte toimii ihan ok.

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 15.5.2008 19:37

Mulla alko ainakin Hondan CX500 prätkässä pysyä kakkosvaihde päällä kun lisäsin RVS:n ja suoritin ohjeiden mukaisen parin sadan kilometrin ajon. Aiemmin tuo vaihde hyppäsi pois heti kun ahdin heräs. (Juu, on siinä mutkakin, ja ihan vakiona :P)

Seuraavaks olis tarkotus testata sitä yhteen 60-luvun linja-auton vaihdelaatikkoon missä on pakkirattaan hampaat kulunu melkeen puoleen väliin paksuudesta eikä myöskään pysy päällä kuin pitämällä. Täytyy melkeen muistaa ottaa siitä ennen ja jälkeen kuvat siitä. Menee kyllä varmaan käsittely kesään eikä kilometrejä muun remontoimisen vuoksi varmaankaan ole kovin äkkiä tulossa lisää.

Niin juu ja on tuota vaihteistoon tarkotettua tullu laitettua yhteen Fiat Ducato matkailuautoonkin jonka viitosvaihde tahtoo olla vähän puutteellisella voitelulla normaalisti jos ajaa alle 80km/h sitä käyttäen. Ainakin vielä on kestänyt hajoamatta :)

Eli luottamusta aineen toimintaan löytyy ainakin tältä suunnalta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 15.5.2008 19:55

No ton prätkän vaihteen päällä pysyminen RVS:n jälkeen voi perustua ainoastaan siihen että se liuotti paskat pois kytkentäpinnoista, käytetty ilmeisen huonoja öljyjä aiemmin. Kyllähän nuo aineet ihan moottorin puhdistukseen hyvin toimii, mutta silti kannattaa käyttää harkiten, ei ole kivaa kun öljykanavista lähtee isoja kökköjä liikkeelle...

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 15.5.2008 21:52

Itse tiedän laatikko RVS:n hiljentäneen yhden volvon m90 laatikon laakerirahinat 30tkm ajaksi. Auto oli veljen ja m90 on sellanen laatikko että jos sen kanssa ei käytä kaksoismassa vauhtista niin se alkaa rahiseen.

Tässäkin voi tosiaan olla kyse puhdistumisesta mutta jokatapauksessa toimi :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.5.2008 22:01

eiköhän noi ole lähinnä kusetusta kaikki.. oliko autobild vai tm mikä testasi noita ihme aineita ja vekottimia. tehoissa ei mitään eikä muussakaan eroa :D

Juise
-
Viestit: 59
Liittynyt: 14.1.2008 12:59

ViestiKirjoittaja Juise » 15.5.2008 22:09

Niin onhan öljyjen lisäaineetkin (siis öljypurkissa itsessään olevat) eräällä tavalla kusetusta joka toimii niinkauan kunnes ahdin ne ekan kerran kunnolla kuumentaa ja sen jälkeen ne on litkua.

Auton kunto paranee aina mitä vähemmän ylimääräisiä ääniä siitä kuuluu ajaessa.

Se että jos jostain on rattaat kuluneet puoliväliin ni ei ne sinne uudestaan rakennu.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 15.5.2008 23:16

ainaski sen mukaan mitä siinä testissä oli. testattavilla luvattiin pienempi kulutus, suurempi puristuspaine, enemmän tehoja ja mitä lie muuta. testien tuloksissa ei juurikaan ollu eroavaisuuksia tuloksien suhteen. ainut niin tehot oli jossain hepan pari isommat tai pienemmät mutta sekin voi johtua lämpötilasta mikä siinä jutun yhteydessä luki.

tosin puhdistukseen ne voi vaikuttaa sitä en kiellä.

HVM
-
Viestit: 852
Liittynyt: 16.12.2007 17:35

ViestiKirjoittaja HVM » 16.5.2008 3:28

Näissä tuotteissa on muuten aina yksi yhdistävä piirre, oletteko huomanneet? Jokaista pullotettua ihmeremonttia mainostetaan jollain vakuuttavalla tarinalla, kuten esim. "Kualalumpurin yliopiston keittäjälinjan tohtorit kävivät aine X:llä terästetyllä raivaussahalla 300 kertaa kuussa ja takaisin, eikä heidän tarvinnut edes pysähyä välillä pissille, ja moottorin käyntilämpötila laski 0,7 astetta - kertoo Tohtori Ziguwara Tenakiku."

Siinä vaiheessa pitäsi hälytyskellojen alkaa soimaan kun tohtori Tolonen alkaa poraamaan Siperian ikijäähän reikää ilman minkäänlaista voitelua - ja tämä on pelkästään jonkun ihmelitkun ansiota.

Että tätä mieltä minä, ja luultavasti täysin väärässä. Saa kai sitä olla tollo jos tunnustaa sen rehdisti?

Vois olla muuten periaatteessa tehokkaampi remontti sille Naugitin laatikolle, jos kaikki mumistaisiin oikein väkevä esirukous vaikka huomen illalla kello 21.07?

Joku teologiaan ja mekaniikkaan perehtynyt foorumilainen keksii lorun, ja sitten aletaan vaan levoitoimaan, meditoimaan ja mumisemaan--->loota on pian ehkä yhtä kovassa iskussa kuin Motorupin jäljiltä. *IDEA*

:)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 16.5.2008 8:50

minne muuten motorup on kadonnu? :) sehän se oli mahtava aine kerrakseen.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 16.5.2008 12:19

Ainakin ad varaosamaailmasta lyötyy

tos
-
Viestit: 2001
Liittynyt: 26.2.2004 15:43
Viesti:

ViestiKirjoittaja tos » 20.5.2008 9:31

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23359

oliko autobild vai tm mikä testasi noita ihme aineita ja vekottimia.

TM, joka jätti tämän litkun testaamatta.


Se että jos jostain on rattaat kuluneet puoliväliin ni ei ne sinne uudestaan rakennu.

Yritystä ainakin on;) http://tos.pp.fi/rvs


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa