Onko kukaan testannut, mitä pumppuruiskudiesel tykkää tuollaisesta lisäaineesta?
http://www.rvs.fi/kuluttajille/tuotteet/diesel_pumput/DIP3.php
G4:sta olen testannut yhteen paljon ajettuun (~180 000 km) bensa-Relluun, harmi ettei tullut mittailtua esim. puristuspaineita ennen ja jälkeen käsittelyn, mielestäni etenkin tyhjäkäyntimeteli rauhoittui, mutta mitään objektiivisia mittausvälineitä ei ollut.
D4:sta yhteen 100 tkm ajettuun pumppuruiskukoneeseen, mitään ihmeitä tai edes mitään eroa en huomannut missään, tosin en sellaista odottanutkaan, lähinnä paremman kestävyyden toivossa... Ei ainakaan lauennut siihen.
Ajattelin että jos uusis tuon D4 käsittelyn ja ehkä laittais samalla tuon Diesel Pump Treatment, mutta vähän arveluttaa, koska se kama laitetaan tankkiin ja sieltähän se joutuu väkisinkin muuallekin kuin korkeapainepumppuun. Miettii, mitä pumppuruiskut tykkää siitä jne... Siis jos aine toimii kuten sen teoriassa väitetään toimivan, niin ei pitäis vahinkoa tulla.
Lupaukset olisivat:
Decreased noise and vibration
Increased fuel pressure
Decreased fuel consumption
Smoother operation
Varauksetta en noihin usko, ehkä korkeintaan jos ko osat ovat jo todella kulahtaneet. Korkeapainepumpun kanssa ei ole niinkään ongelmia, mutta siirtopumppu tahtoo pitää ajoittain pientä mekkalaa... toisaalta sen vaihto ei olisi kovin tyyris operaatio varsinkin jos itse tekee...
RVS Technology Diesel Pump Treatment - kokemuksia?
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla alko ainakin Hondan CX500 prätkässä pysyä kakkosvaihde päällä kun lisäsin RVS:n ja suoritin ohjeiden mukaisen parin sadan kilometrin ajon. Aiemmin tuo vaihde hyppäsi pois heti kun ahdin heräs. (Juu, on siinä mutkakin, ja ihan vakiona :P)
Seuraavaks olis tarkotus testata sitä yhteen 60-luvun linja-auton vaihdelaatikkoon missä on pakkirattaan hampaat kulunu melkeen puoleen väliin paksuudesta eikä myöskään pysy päällä kuin pitämällä. Täytyy melkeen muistaa ottaa siitä ennen ja jälkeen kuvat siitä. Menee kyllä varmaan käsittely kesään eikä kilometrejä muun remontoimisen vuoksi varmaankaan ole kovin äkkiä tulossa lisää.
Niin juu ja on tuota vaihteistoon tarkotettua tullu laitettua yhteen Fiat Ducato matkailuautoonkin jonka viitosvaihde tahtoo olla vähän puutteellisella voitelulla normaalisti jos ajaa alle 80km/h sitä käyttäen. Ainakin vielä on kestänyt hajoamatta :)
Eli luottamusta aineen toimintaan löytyy ainakin tältä suunnalta.
Seuraavaks olis tarkotus testata sitä yhteen 60-luvun linja-auton vaihdelaatikkoon missä on pakkirattaan hampaat kulunu melkeen puoleen väliin paksuudesta eikä myöskään pysy päällä kuin pitämällä. Täytyy melkeen muistaa ottaa siitä ennen ja jälkeen kuvat siitä. Menee kyllä varmaan käsittely kesään eikä kilometrejä muun remontoimisen vuoksi varmaankaan ole kovin äkkiä tulossa lisää.
Niin juu ja on tuota vaihteistoon tarkotettua tullu laitettua yhteen Fiat Ducato matkailuautoonkin jonka viitosvaihde tahtoo olla vähän puutteellisella voitelulla normaalisti jos ajaa alle 80km/h sitä käyttäen. Ainakin vielä on kestänyt hajoamatta :)
Eli luottamusta aineen toimintaan löytyy ainakin tältä suunnalta.
No ton prätkän vaihteen päällä pysyminen RVS:n jälkeen voi perustua ainoastaan siihen että se liuotti paskat pois kytkentäpinnoista, käytetty ilmeisen huonoja öljyjä aiemmin. Kyllähän nuo aineet ihan moottorin puhdistukseen hyvin toimii, mutta silti kannattaa käyttää harkiten, ei ole kivaa kun öljykanavista lähtee isoja kökköjä liikkeelle...
Niin onhan öljyjen lisäaineetkin (siis öljypurkissa itsessään olevat) eräällä tavalla kusetusta joka toimii niinkauan kunnes ahdin ne ekan kerran kunnolla kuumentaa ja sen jälkeen ne on litkua.
Auton kunto paranee aina mitä vähemmän ylimääräisiä ääniä siitä kuuluu ajaessa.
Se että jos jostain on rattaat kuluneet puoliväliin ni ei ne sinne uudestaan rakennu.
Auton kunto paranee aina mitä vähemmän ylimääräisiä ääniä siitä kuuluu ajaessa.
Se että jos jostain on rattaat kuluneet puoliväliin ni ei ne sinne uudestaan rakennu.
ainaski sen mukaan mitä siinä testissä oli. testattavilla luvattiin pienempi kulutus, suurempi puristuspaine, enemmän tehoja ja mitä lie muuta. testien tuloksissa ei juurikaan ollu eroavaisuuksia tuloksien suhteen. ainut niin tehot oli jossain hepan pari isommat tai pienemmät mutta sekin voi johtua lämpötilasta mikä siinä jutun yhteydessä luki.
tosin puhdistukseen ne voi vaikuttaa sitä en kiellä.
tosin puhdistukseen ne voi vaikuttaa sitä en kiellä.
Näissä tuotteissa on muuten aina yksi yhdistävä piirre, oletteko huomanneet? Jokaista pullotettua ihmeremonttia mainostetaan jollain vakuuttavalla tarinalla, kuten esim. "Kualalumpurin yliopiston keittäjälinjan tohtorit kävivät aine X:llä terästetyllä raivaussahalla 300 kertaa kuussa ja takaisin, eikä heidän tarvinnut edes pysähyä välillä pissille, ja moottorin käyntilämpötila laski 0,7 astetta - kertoo Tohtori Ziguwara Tenakiku."
Siinä vaiheessa pitäsi hälytyskellojen alkaa soimaan kun tohtori Tolonen alkaa poraamaan Siperian ikijäähän reikää ilman minkäänlaista voitelua - ja tämä on pelkästään jonkun ihmelitkun ansiota.
Että tätä mieltä minä, ja luultavasti täysin väärässä. Saa kai sitä olla tollo jos tunnustaa sen rehdisti?
Vois olla muuten periaatteessa tehokkaampi remontti sille Naugitin laatikolle, jos kaikki mumistaisiin oikein väkevä esirukous vaikka huomen illalla kello 21.07?
Joku teologiaan ja mekaniikkaan perehtynyt foorumilainen keksii lorun, ja sitten aletaan vaan levoitoimaan, meditoimaan ja mumisemaan--->loota on pian ehkä yhtä kovassa iskussa kuin Motorupin jäljiltä. *IDEA*
:)
Siinä vaiheessa pitäsi hälytyskellojen alkaa soimaan kun tohtori Tolonen alkaa poraamaan Siperian ikijäähän reikää ilman minkäänlaista voitelua - ja tämä on pelkästään jonkun ihmelitkun ansiota.
Että tätä mieltä minä, ja luultavasti täysin väärässä. Saa kai sitä olla tollo jos tunnustaa sen rehdisti?
Vois olla muuten periaatteessa tehokkaampi remontti sille Naugitin laatikolle, jos kaikki mumistaisiin oikein väkevä esirukous vaikka huomen illalla kello 21.07?
Joku teologiaan ja mekaniikkaan perehtynyt foorumilainen keksii lorun, ja sitten aletaan vaan levoitoimaan, meditoimaan ja mumisemaan--->loota on pian ehkä yhtä kovassa iskussa kuin Motorupin jäljiltä. *IDEA*
:)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=23359
TM, joka jätti tämän litkun testaamatta.
Yritystä ainakin on;) http://tos.pp.fi/rvs
oliko autobild vai tm mikä testasi noita ihme aineita ja vekottimia.
TM, joka jätti tämän litkun testaamatta.
Se että jos jostain on rattaat kuluneet puoliväliin ni ei ne sinne uudestaan rakennu.
Yritystä ainakin on;) http://tos.pp.fi/rvs
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa