Automaattivaihteisen auton ryntäytys katsastuksessa
Valvoja: ffp jäsenet
Automaattivaihteisen auton ryntäytys katsastuksessa
Olen kuullut huhuja isoilta pojilta, että automaattilaatikollista autoa ei saisi kierrättää N tai P vaihteella, eli vapaalla, enempää kuin 3500rpm. Ilmeisesti turbiinin kestävyyden kannalta tai liittyen siihen, että vaihde saattaa mennä yhtäkkiä päälle ryntäytyksessä. Tätä ongelmaa on esiintynyt mm volvoissa ja mersuissa. Kertokaahan asiatuntijat mielipiteitänne ja faktatietokin olisi tervetullutta! Ärsyttää vaan niin mielettömästi kun huudattaavat katsastuksessa paikallaan pakokaasutestin aikana.
Automaattilaatikossahan ne kytkinlevyt hieman "laahaa" jatkuvasti vaihde vapaalla. Saattaa ainakin kytkinpinnat palaa ja rueta laatikko luistamaan, kun "5min" huudatetaan kuin normaalia manuaalilaatikkoista. Ainakin mitä juttuja olen netistä lukenut niin kyllä ne katsastajat noita aina välillä rikki saa kun tietämättömyyttään ja jääräpäisyyttään huudattavat täysillä kirroksilla "5min", kun ei niistä kuulemma muuten arvoja saa. Moni katsastaja ei muuten taida oikeasti tietää että miten noiden kanssa pitää toimia.
Viimeksi muokannut Mikkox9x, 16.4.2008 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainakin joissakin Volvon automaateissa olen samaa kuullut - eli juurikin kytkinpinnat vapaalla hieman (ihan tarkoituksella ja ehjänäkin) laahaavat ja kierrokset tapissa polkeminen ei niinsanotusti "tee hyvää". Sitten kun tarpeeksi poltetaan kytkintä, niin lopputuloksen saa arvata.
Tästä ja vastaavista PITÄISI olla katsastusasemilla tieto, mutta arvatkaapa vaan kaikkiko tietävät/muistavat/jne.
Eli kannattaa oman tomaattinsa maahantuojalta asia varmistaa ja pyytää mustaa valkoisella, ennen polkijaisia.
Tästä ja vastaavista PITÄISI olla katsastusasemilla tieto, mutta arvatkaapa vaan kaikkiko tietävät/muistavat/jne.
Eli kannattaa oman tomaattinsa maahantuojalta asia varmistaa ja pyytää mustaa valkoisella, ennen polkijaisia.
VW:n merkkiliikkeestä haettu tieto on ettei VW:llä ole rajoituksia automaattivaihteisen diesel-auton katsastus"ryntäytykseen".
AKE:n sivuilta löytyy ohjeita pakokaasutarkastuksiin eri merkeille. Tuollaisen ohjeenhan voi tulostaa mukaan katsastukseen mennessä, jos vaikka katsastusingenjööri ei muista kaikkia ohjeistuksia...
AKE:n sivuilta löytyy ohjeita pakokaasutarkastuksiin eri merkeille. Tuollaisen ohjeenhan voi tulostaa mukaan katsastukseen mennessä, jos vaikka katsastusingenjööri ei muista kaikkia ohjeistuksia...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa