Toledo hehkuvalo vilkkuu. Edit. Käy taas. Syy oli...
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Toledo hehkuvalo vilkkuu. Edit. Käy taas. Syy oli...
Tuollainen ongelma ilmeni eilen, kun lähdin töistä. Ekaksi hehkutti ja sen jälkeen alkoi vilkkumaan. Onneksi sentään lähti käyntiin. Tänään ei sitten lähtenytkään käymään vilkkuu vaan. Onkos tuolta voinut mennä jokin rele tms.? Akun olen juuri vaihtanut eihän sen nyt luulisi sekottavan ecua? Hehkut käsittääkseni vaihdettu edellisen omistajan toimesta "vähän aikaa sitten". Auto on mallia -97. Pystyykö tuon ikäisestä jo lukemaan jotain vikakoodeja?
Kiitos ja apuva!
Edit. Ja siis mallia SDI
Kiitos ja apuva!
Edit. Ja siis mallia SDI
Viimeksi muokannut audi(ni)sti, 31.3.2008 9:22. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Apua kaivattais tuon lukemisen kanssa. Kakkukahvit tarjotaan avun antajalle :) ja porissa majailen.
Viimeksi muokannut audi(ni)sti, 5.11.2009 10:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Kaikki mielestäni katsoin. Ilmeisesti olen sokea. Tuhkiksen takaa, kaikki napit irti mitä lähti, vaihdekepin ympäristö, sulakkeiden lähettyvillä ei ollut, keskikonsolin taakse kattoin sen mitä näin. Toki pimeässä ja taskulampulla. Eikai se missään mittariston takana ole? Täytynee palata asiaan huomenna valoisassa. Audissani tuo kyllä löytyi, mutta ei tuossa. Menee hermot, kun jo tässä vaiheessa "jumppaa" alkaa tökkimään.
T. Hardcore professional
T. Hardcore professional
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
No voi perskuta vai oli se tuo kaksiosainen pala siellä suojalevyn takana. Ei ihme ettei löytynyt, kunnen ole nähnyt muutakuin sitä uudempaan mallia olevaa. Noh, eiköhän tämä tästä.
Tuhannet kiitokset neuvoista ja linkistä!!
Sitä luku apua tuohon antiikkivehkeeseen tosiaan sitten tarttisin ja kakkukahvi tarjous on edelleen voimassa :)
Tuhannet kiitokset neuvoista ja linkistä!!
Sitä luku apua tuohon antiikkivehkeeseen tosiaan sitten tarttisin ja kakkukahvi tarjous on edelleen voimassa :)
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
No niin hieman asia edennyt. Eilen eräs ystävällinen foorumilainen kävi lukemassa koodit, joista ei selvinnyt juuri mitään. Moottorista herjasi sen kummemmin erittelemättä. Kuitenkin saimme auton käyntiin, kun antoi virtaa suoraan +navasta hehkujen kiskolle. Ensi töiksi ajattelin siis käydä tiistaina ostamassa uudet hehkut ja sen releen (47+n.20€).
Tietääkös joku guru onko tuossa hehkun releessä jokin tunnistin joka mittaa hehkujen vastusta tai jotain muuta parametria ja sen takia esim. ei antaisi virtaa tarpeeksi?
Muita ehdotuksia?
Tietääkös joku guru onko tuossa hehkun releessä jokin tunnistin joka mittaa hehkujen vastusta tai jotain muuta parametria ja sen takia esim. ei antaisi virtaa tarpeeksi?
Muita ehdotuksia?
En ole mikään guru, enkä tiiä auttaako vastaus, mutta ...
Omasta autosta jouduin vaihtamaan nesteen lämpötilatunnistimen, moottorin päällä oleva tunnistin. Vaihdoin ko tunnistimen, kun ei oikein antanut hehkuttaa, oli sitten kylmä tai kuuma.
En tiedä minkä vian silloin antoi, mutta olivat huollossa lukeneet vikakoodit. Vaihdoin osan itse. Käynnistyy paremmin nykyisin.
edit olin hidas ^
Omasta autosta jouduin vaihtamaan nesteen lämpötilatunnistimen, moottorin päällä oleva tunnistin. Vaihdoin ko tunnistimen, kun ei oikein antanut hehkuttaa, oli sitten kylmä tai kuuma.
En tiedä minkä vian silloin antoi, mutta olivat huollossa lukeneet vikakoodit. Vaihdoin osan itse. Käynnistyy paremmin nykyisin.
edit olin hidas ^
Eikös noissa TDI koneissa ecu ohjaa sitä hehkun relettä. Moottorin lämpötila-anturit kertoo eculle sit koneen lämmön ja hehkuttelee sen mukaan.
Oisko sulla niitä vikakoodeja heittää muillekkin nähtäväksi? Ihan noin mielenkiinnosta jo jos se vaan heittää moottorista herjaa ilman että mitään erityistä kertomatta. Kerran yks polo SDI oli kyllä itellä mietittävänä missä kans hehkun valo kävi vaan ja hehkuja ei lämmitelly. Kävi dieselhuollossaki mutta eivät sielläkään syytä keksiny. Sitten pistivät vaan napin kojetauluun ja siitä piti hetki sitten painaa. Hehkun rele ja hehkut oli täysin kunnossa ja mitään vikakoodeja ei löytyny.
Oisko sulla niitä vikakoodeja heittää muillekkin nähtäväksi? Ihan noin mielenkiinnosta jo jos se vaan heittää moottorista herjaa ilman että mitään erityistä kertomatta. Kerran yks polo SDI oli kyllä itellä mietittävänä missä kans hehkun valo kävi vaan ja hehkuja ei lämmitelly. Kävi dieselhuollossaki mutta eivät sielläkään syytä keksiny. Sitten pistivät vaan napin kojetauluun ja siitä piti hetki sitten painaa. Hehkun rele ja hehkut oli täysin kunnossa ja mitään vikakoodeja ei löytyny.
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Mittasitko tuon sensorin? En nyt muista mitä vastus arvoa sen piti näyttää mutta se varmaan netistä löytyy. Siinähän on ne 4 nastaa kun siinä on 2 sensoria sisällä. Toinen kertoo mittaristolle ja toinen eculle.
Mikäli se vag-com kaveri joka ne kooditkin luki ei ole kaukana niin sillähän sen näppärästi näkee mitä arvoja se ecu saa koneelta. Ecu kertoo sit saamansa jäähytysnesteen, imuilman yms. lämpötilat suoraan vaikka vikakoodeja ei olisikaan. Samalla siinä katsoo muutkin arvot jos siellä olisi muutakin normaalista poikkeavaa arvoa.
Mikäli se vag-com kaveri joka ne kooditkin luki ei ole kaukana niin sillähän sen näppärästi näkee mitä arvoja se ecu saa koneelta. Ecu kertoo sit saamansa jäähytysnesteen, imuilman yms. lämpötilat suoraan vaikka vikakoodeja ei olisikaan. Samalla siinä katsoo muutkin arvot jos siellä olisi muutakin normaalista poikkeavaa arvoa.
On ainakin mulla vastaan tulleessa SDI koneessa ECU ja sähkönen kaasukin löyty. Sitä tuossa kummastelinkin että tuossa on kaasuvaijeri kun kattelin tuota kuvaa tarkemmin.
Muutenkin näyttäisi nuo suuttimet saman näköisiltä kun TD/D esikammio dieseleissä. Liekkö tuota SDI konetta sitten vanhempiakin versioita vai onko tuo noita esikammio dieseleitä.?
Muutenkin näyttäisi nuo suuttimet saman näköisiltä kun TD/D esikammio dieseleissä. Liekkö tuota SDI konetta sitten vanhempiakin versioita vai onko tuo noita esikammio dieseleitä.?
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
No niin pojjaat nyt on kyllä niin noloa etten tiedä kehtaako kertoa eli oli siellä sitten vielä toinenkin 50A sulake joka oli palanut. Nyt hehkuttaa jo ja lupailee yhdellä tai kahdella, mutta ei lähde käyntiin. Voisko tuolta olla nyt sitten vaan pari hehkua menny jotka olisi polttanut tuon sulakkeen. Erikoista on se, että suoraan kiskolle virtaa annettaessa lähtee, muttei normaalisti.
Mites nuo hehkut sitten hajoaa? Voiko olla mahdollista vielä "tekohengittää" pitkällä hehkulla (suoralla virralla)?
Mites nuo hehkut sitten hajoaa? Voiko olla mahdollista vielä "tekohengittää" pitkällä hehkulla (suoralla virralla)?
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Nyt on sitten hehkut ja suodatin vaihdettu (ja ilmattu) eikä mitään vaikutusta.
Lupailee yhdellä tai kahdella pytyllä eikä mitään muuta. Hehkutuksen jälkeen, kun odottaa vielä, kunnes rele naksahtaa niin käy kerran kaikki läpi jonka jälkeen taas hörähtelee enään silloin tällöin.
Ei näistä mun löpinöistä varmaan saa mitään selvää :)
Ei toi mun logiikkaan oikeen voi mikään relekään olla ellei sitten joku pumpun rele? Mahtaako saada tarpeeks ruokaa? Suuttimia avannut puoli kierrosta ja sieltä ei ainakaan tule tavaraa kauheesti ulos vaikka kuulemma pitäis tulla startatessa melko paljon. Pikemminkin semmonen pieni vana.
Tietenkin on mennyt pumppu tai joku muu kallis osa. Kele tana ttu!!
Lupailee yhdellä tai kahdella pytyllä eikä mitään muuta. Hehkutuksen jälkeen, kun odottaa vielä, kunnes rele naksahtaa niin käy kerran kaikki läpi jonka jälkeen taas hörähtelee enään silloin tällöin.
Ei näistä mun löpinöistä varmaan saa mitään selvää :)
Ei toi mun logiikkaan oikeen voi mikään relekään olla ellei sitten joku pumpun rele? Mahtaako saada tarpeeks ruokaa? Suuttimia avannut puoli kierrosta ja sieltä ei ainakaan tule tavaraa kauheesti ulos vaikka kuulemma pitäis tulla startatessa melko paljon. Pikemminkin semmonen pieni vana.
Tietenkin on mennyt pumppu tai joku muu kallis osa. Kele tana ttu!!
-
- -
- Viestit: 494
- Liittynyt: 2.7.2004 3:59
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Taas pikkusen edistynyt. Eli maadoitukset on tsekattu ja pitäis olla kunnossa. Tuota solenoidia
alkanut epäilemään kun ei mene virta läpi vaikka liittimelle saakka ainakin tulee 12v. Eikös tuosta pitäis mennä virta läpi joten pystyy vastuksella mittaamaan piirin? En todellakaan ole sähköalan ammattilainen, joten sepustukset on taas sitä luokkaa.
Joka tapauksessa se pitäis nyt saada pois ja vinkkejä kaipaisin. On kyllä hienosti suunniteltu tuo kuori tuohon. Toinen pultti on auki, mutta se kannen ja pumpun välinen on semmosessa raossa, etten sitä saa. Mites olette tommosen pois ottanut? Rälläkällä ainakin lähtis ;)
alkanut epäilemään kun ei mene virta läpi vaikka liittimelle saakka ainakin tulee 12v. Eikös tuosta pitäis mennä virta läpi joten pystyy vastuksella mittaamaan piirin? En todellakaan ole sähköalan ammattilainen, joten sepustukset on taas sitä luokkaa.
Joka tapauksessa se pitäis nyt saada pois ja vinkkejä kaipaisin. On kyllä hienosti suunniteltu tuo kuori tuohon. Toinen pultti on auki, mutta se kannen ja pumpun välinen on semmosessa raossa, etten sitä saa. Mites olette tommosen pois ottanut? Rälläkällä ainakin lähtis ;)
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 18.9.2007 19:29
Viikonlopun aikana selvisi mikä tuossa oli vikana eli ajonesto sammutinsolenoidin päällä kenkkuili. Potkas heti käyntiin annettaessa virtaa akulta solenoidille. Tein tuohon väliin pienen viritelmän liittimeltä solenoidiin.
Nyt kuitenkin heräsi vielä kysymys tuosta elektroniikasta, että onkos sillä jotain muuta virkaa? Eilen kävin ajamassa lenkin ja kulki ihan tavallisesti, mutta haisi tuo dieseli siihen malliin lenkin jälkeen, että tuli mieleen josko ei kävis ihan niin hienostuneella suhteella.
Ootko muuten terzi avannut tuollaista ennen? Ei ollut pulttia/mutteria nähnytkään vaan oli tarkoitettu ajonestoksi ja tästä syystä sitä ei saanut ihan helposti auki. Suositeltavat välineet, jos joku muu alkaa tota repimään ovat: Porakone, v*itun iso meisseli, taltta ja vasara.
Nyt kuitenkin heräsi vielä kysymys tuosta elektroniikasta, että onkos sillä jotain muuta virkaa? Eilen kävin ajamassa lenkin ja kulki ihan tavallisesti, mutta haisi tuo dieseli siihen malliin lenkin jälkeen, että tuli mieleen josko ei kävis ihan niin hienostuneella suhteella.
Ootko muuten terzi avannut tuollaista ennen? Ei ollut pulttia/mutteria nähnytkään vaan oli tarkoitettu ajonestoksi ja tästä syystä sitä ei saanut ihan helposti auki. Suositeltavat välineet, jos joku muu alkaa tota repimään ovat: Porakone, v*itun iso meisseli, taltta ja vasara.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa