Audi 80 -89 1.8s johon vaihdettu 1z apuja kaivataan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Uggeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.7.2006 13:05

Audi 80 -89 1.8s johon vaihdettu 1z apuja kaivataan

ViestiKirjoittaja Uggeli » 21.3.2008 17:32

Elikkäs tommonen tuli ostettuu ajokuntoinen on ja tehty v2000 mutta seuraaviin juttuihin kaipais vähän apuja...

Kiekkakello ei toimi mistä kierrosluku tieto/ johtojen värit?? (kytkärit ois jees =) )
koneessa ilmeisesti 1z oma pumppu mutta mitään muita sähköjä ei ole kytketty kun sammutin..
keulilla on orkkis cuuleri ja esim putkessa oleva ahtopaine anturi kai ei kytk...
Puhaltimena garretin 2 oikea??
pakoputki on naitettu omatekoisesta 2" downpipesta ja loput bensasta

eli voiko tuo pata toimia oikein ilman boksia ja johto sarjaa...


kuvat ja kaikki apu ois jees ja tietty mitä kannattas muutta tuohon kun kerran menee tutkimiseksi...

NSUman
-
Viestit: 403
Liittynyt: 1.8.2003 15:38

ViestiKirjoittaja NSUman » 21.3.2008 17:55

Otappas piruuttaan kuva tuosta konehuoneesta niin että pumppu ja turbo näkyy.

Jos on 1Z ihan omalla orggis sähköohjatulla pumpulla niin ei käy ilman ecua ja johtosarjaa.
Ettei koneena nyt olis AAZ tai sitten 1Z johon laitettu mekaaninen pumppu?

Onko turbosta mitään muita specsejä kuin merkki garrett ? Kompurakotelon kyljestä pitäisi löytyä kyltti tai stanssaus jossa tyyppi ilmoitettu.

Onko autossa bensan vai dieselin mittaristo?

Uggeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.7.2006 13:05

ViestiKirjoittaja Uggeli » 21.3.2008 18:00

Juu kuvia otan illemmalla... Turbon kyljessä on tyyppi kilpi missä lukee että se ois 2..
sitä miekin että pakko sen on olla melkein mekaaninen pumppu... mutta ihmetyttää ne sähköjähdot pumpulla.. esim hihna pyörän puolella kaks johtoo joissa joku mikro kytkin... ja eikös tuossa pumpussa ole esim ns... sähkönen kylmäkäynnistys.. johon ei siihenkään johtoja tule yms

Uggeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.7.2006 13:05

ViestiKirjoittaja Uggeli » 21.3.2008 18:51

nii ja tod näkösesti bensan mittaristo (audissahan ne on ulospäin identtiset) koska rundari on 7500...

Sen verran katseltu eilen konetta että jakopäässä on nokan ja punpun pyörien välissä ns" kiristin rulla"...
olisin eilen tarkistanu jakopään mutta ei laatikosta löytynyt nollalle vasta merkkiä... ilmeisesti yhden hampaan heittää tuossakin jako kun kylmänä käy huonosti (-10 ja ilman lohkaria tulille mutta lähti kumminkin)

ja vielä jos jollain olis kuvaa miten neste letkut kiertää tuossa esim paisarilta minne yms... entinen omistaja fiksuna repi eberin pois kun ei pihi sitä voinut antaa mukaa nii tuntuu että neste kierto on väärin.... sisälle puhaltaa lämmintä/kuumaa mut kone lämpöjä ei jaksa nostaa kunnolla kun johonkin 70C

ja kuvat olis kamerassa mutta piuha on tietty jossain häveyksissä *prkl*

Uggeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.7.2006 13:05

ViestiKirjoittaja Uggeli » 24.3.2008 14:28

Elikkäs nyt ois kuvia mitä ihmetellä

http://www.fotopankki.fi/Uggeli/kuvat

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.3.2008 14:31

mekaaninen pumppu tuo ainakin on.

Uggeli
-
Viestit: 11
Liittynyt: 8.7.2006 13:05

ViestiKirjoittaja Uggeli » 24.3.2008 15:08

sitä miekin... mut nyt herää kysymys että miten tuohon saa rakennettua kylmä "rikastuksen" eikös tuo pumpun päässä oleva mötikkä sammuttimen ylä puolella ole se?? ja mittarin anturin vieressä olis kaiketi sitä varten anturi??

ja edittiä....

kokemuksia kummalla kannattaisi tehdä mekaanisella vai rakentaa 1z oikealla pumpulla ja muilla romuilla??

xniko
-
Viestit: 584
Liittynyt: 1.4.2007 21:00

ViestiKirjoittaja xniko » 27.3.2008 1:17

Eli jos tuossa nyt on se aaz pumppu niin tuskin sitä kylmäkäynnistin "rikastinta" tarvitsee? Itsellä se ei oo ikinä pelannut, ja on kyllä lähtenyt käyntiin parin päivän seisokinkin jälkeen -20 pakkasessa, ei mitään ongelmaa. Ilman roikkaa tietysti ja ei edes käy rumasti/tarvi sahata käyntiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa