Golf 1.9TDI (Ahu) tyhjäkäynti melko karkea

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

Golf 1.9TDI (Ahu) tyhjäkäynti melko karkea

ViestiKirjoittaja kozel » 10.2.2008 13:17

Mikähän vois olla kun tyhjäkäynti on melko karkea varsinkin kylmänä.
Hyvin lähtee käyntiin ja käynti pehmenee kun kone on n.90c lämmöissä.

Vag-Com:lla kun ajotusta katso niin se on vähän myöhäsellä ja liikkuu kokoajan välillä 38-41 (Onko miten normaalia) Sekä kun katsoo mes.blocks kanavaa 13 niin arvot seur.
1.syl 1.00mg/r
2.syl 0.75mg/r
3.syl -0,30mg/r
4.syl ei näytä mitään lukemaa/Kenttä tyhjä

Samoin ennakko vaihtelee kokoajan välillä 0,4-0,7 astetta

Mittaukset on tehty koneen ollessa n90c lämmöissä.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 11.2.2008 13:16

Suuttimet on kyllä aika epätasaiset. Kannattaisi viedä suuttimet huoltoon niin voisi auttaa paljonkin.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 11.2.2008 14:02

Laittaisin kyllä pumpun ajoituksen ensin kohilleen (ennemmin aikaisella kuin myöhäisellä) ja kattelisin sit noita uudelleen.

Edit: Ja kyllä se ajoitus vähän aina seilaa, ei mitään hämminkiä.

jakw
-
Viestit: 30
Liittynyt: 7.10.2007 12:01

ViestiKirjoittaja jakw » 11.2.2008 20:21

oiskohan kiertokanki vääränä. käsittääkseni just noissa koneissa on ollu sitä että nelos pyttyyn päätyy vettä ja se vääntää kangen, sen seurauksena käy melko karkeasti (varsinki kylmänä). tänään viimeksi irroteltiin yks mylly.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 11.2.2008 20:23

Mistähä sais PK-seudulla hommattua mittakellon ja sille sovitteen tuohon TD jakajapumppuun? Sais kerralla kohilleen. Samoin saako mistään kohtuu hinnalla ostettua suuttimille testeriä millä vois avautumis paineet kattella.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 11.2.2008 21:29

farmilaitteella oli tosi edullinen. taisi olla vieläpä saksalainen

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 3.3.2008 22:18

Laitetaan nyt vastaus vielä tähän.. Käynti parani sillä kun pisti ajotuksen kohilleen.
Merkitys vetoihin ja tuohon tyhjäkäynnin tasaisuuteen oli huomattava vaikka tuo edellinen arvokin oli vag-com:n toleranssien sisällä.

Nyt arvo pyörii just nappiin arvon ja hieman aikasella väliä. Aika näyttää mitä nuo suuttimien arvot näyttää kunhan tuossa tovin ajelee ja ehtii katsomaan.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 10.3.2008 22:05

Nyt on nuo arvot kun ajoitus on kohillaan.

1. n. 1,80
2 n. 0,40
3 n -0,30

Kannattaskohan tuossa seur, käyttää suuttimet irti ja huollossa&puristuspaineet mittailla?
Vai kannattaako vielä jostain muualta etsiä vikaa?

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 11.3.2008 10:58

Suuttimet siellä on vikana. Avautumispaineet heittää aika paljon.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa