Morjes foorumilaiset!
Tuli tuossa vaihdettua -83 Caddyn nokalle golffin td-kone vapari dieselin tilalle. Ongelmaa on ollut sen kanssa jo mielestäni ihan tarpeeksi mm: uusittu on kantta, vesipumppua, syyläriä jne. Elikkä nyt ongelmana on että lähtee ihan hyvin käymään ja kylmänä käy noin pari minuuttia ihan ok tyhjäkäyntiä (lukuunottamatta että rykii välillä omituisesti :o ) , jonka jälkeen alkaa nostamaan kierroksia kunnes asettuvat tuonne n. 3000-4000rpm kohdille ja eivät enää siitä laske. Kaasuun tottelee kuitenkin, eli kierrokset kyllä nousevat siitä aina "rajottimeen" saakka ja laskevat takaisin 3-4000rpm välimaastoon. Savuttaa sinistä melkoisesti, mutta kun hieman lämpenee niin savutus tasaantuu. (uskoisin että häviäisi olemattomiin kunhan ilkeisi käyttää konetta kovilla kierroksilla) Olen nyt ainakin halunnu mielessäni poissulkea mahdollisuuden että kävisi öljyllä, sammuu kuitenkin avaimesta hyvin ja päästöt ei öljyn katkuiset.
Alkanut tässä miettimään että voiko pumpussa olla jokin jumissa vai mistä tuo kaasun hirttäytyminen johtuu? Entä pätkiminen/rykiminen tyhjäkäynnillä? Suuttimet ovat nyt mallia vapari, kun vein tänään td:n suuttimet kärkien vaihtoon. Pumppua ei ole ruuvattu, sinetti vielä paikoillaan. Pumpun ajoitus luokkaa 0.92, ehkä karvan ylikin = liikaa?
1.6td kaasu hirttää?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa