T4:sen lastutuksesta/optimoinnista
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
T4:sen lastutuksesta/optimoinnista
Moro kaikille, en oikein löytänyt haulla aiheesta? joten pitänee kysellä
-Onkohan Eurovanteen ohjelmoinnit pelittäneet miten, hintaa siellä moottorin optimoinnille näyttää tulevan n. 470-530€ riippuen laitattaako säästö vai teho-ohjelman
-Onkohan tuollaista järkeä laittaa, mitenhän tuo automaattiloota kestää esim. tuon teho paketin kasvaneen väännön(lupaavat n.303Nm)
-Onkohan noilla millainen vaikutus koneen kestävyyteen normaaliajossa sekä kulutuspuoleen maantieajossa?
auto tietenkin, transporter T4 2.5TDI 75Kw -02 automat
-Onkohan Eurovanteen ohjelmoinnit pelittäneet miten, hintaa siellä moottorin optimoinnille näyttää tulevan n. 470-530€ riippuen laitattaako säästö vai teho-ohjelman
-Onkohan tuollaista järkeä laittaa, mitenhän tuo automaattiloota kestää esim. tuon teho paketin kasvaneen väännön(lupaavat n.303Nm)
-Onkohan noilla millainen vaikutus koneen kestävyyteen normaaliajossa sekä kulutuspuoleen maantieajossa?
auto tietenkin, transporter T4 2.5TDI 75Kw -02 automat
-
- -
no miten se voi olla niin väärin mitoitettu, eikat VW konsernillakaan ole varaa tehdä noin pahaa/helppoa virhettä.
-tossa meidän koslassa on aika vasta uusittu loota(minä en ole uusinut), öljyt siihen vaihdatin tässä syksyllä ja kohta on tarkoitus vaihtaa uudestaan, koko laatikon öljymäärä vaihdossa ei vaihdu vaan turbiiniin jää öljyä, siksipä olen päättänyt vaihdattaa öljyt n.30-40 tuhannen välein, eipäs vikaantuminen ainakaan huonosta öljystä sitten johdu, voisi sen vaihdattaa tiheämminkin mutta ei viitsi.
-vaihtokerralla tonne menee se 3L VW:n omaa öljyä, jota hommattiin paikalliseen varaosaliikkeeseen, ei ole paha hinta n.12-13€ /L muistaakseni purkki ja vaihtotyö päälle, (n.50€) , tuo ei ole kerran tai pari kertaa vuodessa paha hinta jos sillä saa laatikon pelaamaan hiukan kauemmin.
-tossa meidän koslassa on aika vasta uusittu loota(minä en ole uusinut), öljyt siihen vaihdatin tässä syksyllä ja kohta on tarkoitus vaihtaa uudestaan, koko laatikon öljymäärä vaihdossa ei vaihdu vaan turbiiniin jää öljyä, siksipä olen päättänyt vaihdattaa öljyt n.30-40 tuhannen välein, eipäs vikaantuminen ainakaan huonosta öljystä sitten johdu, voisi sen vaihdattaa tiheämminkin mutta ei viitsi.
-vaihtokerralla tonne menee se 3L VW:n omaa öljyä, jota hommattiin paikalliseen varaosaliikkeeseen, ei ole paha hinta n.12-13€ /L muistaakseni purkki ja vaihtotyö päälle, (n.50€) , tuo ei ole kerran tai pari kertaa vuodessa paha hinta jos sillä saa laatikon pelaamaan hiukan kauemmin.
En tiedä miten on ollut mahdollista tehdä, mutta T4:n tomaatti on kyllä todella huonossa mainessa. Erään taksarin mukaan hieman kestävyyttä parantaa se ettei ajele D-asennossa muuta kuin maantiellä kun mennään 80 km/h tai enemmän. Ko. taksiin oli vaihdettu loota kaksi kertaa ennenkuin luopui D-asennon käytöstä kaupungissa.
Viimeksi muokannut mikan, 21.2.2008 22:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
-
- -
-
- -
Maahantuojalta kait ne ohjeet tuli,ei niissä sen kummempaa ollu kuin juuri tuo että D-asennossa pitää sitä keppiä pitää ja auto täytyy olla ehdottomasti täysin pysähtynyt,kun vaihtaa kulkusuuntaa.
Raskoneen kaveri kertoi,että ensimmäisenä vuonna kun noi tomaatit noihin porttereihin tuli niin remonttia oli ollu 800000mk:lla,tiedä sitten.
Mulla on tossa omassa postin vanhassa kohta 90 tkm.mittarissa,vähän se hyppäyttää kierroksia tuossa vaihtohetkellä,sitä en tiedä onko ensimmäinen vai olisko jo toinen laatikko.
Oikeen olen ollu tyytyväinen kyseiseen autoon,jos ja kun toi laatikko tosta joskus hajoaa,niin se on vaan laitettava uutta tilalle ei siinä mikään auta.
Auto on mulla vielä ilmaisjakelulehtien jaossa,niin kyllähän se kovilla on.
Ajelen kyllä hyvin rauhallisesti,kympillä ja allekin olen selvinnyt 100km,tuossa jakohommassa.
Raskoneen kaveri kertoi,että ensimmäisenä vuonna kun noi tomaatit noihin porttereihin tuli niin remonttia oli ollu 800000mk:lla,tiedä sitten.
Mulla on tossa omassa postin vanhassa kohta 90 tkm.mittarissa,vähän se hyppäyttää kierroksia tuossa vaihtohetkellä,sitä en tiedä onko ensimmäinen vai olisko jo toinen laatikko.
Oikeen olen ollu tyytyväinen kyseiseen autoon,jos ja kun toi laatikko tosta joskus hajoaa,niin se on vaan laitettava uutta tilalle ei siinä mikään auta.
Auto on mulla vielä ilmaisjakelulehtien jaossa,niin kyllähän se kovilla on.
Ajelen kyllä hyvin rauhallisesti,kympillä ja allekin olen selvinnyt 100km,tuossa jakohommassa.
Mulla mittarissa 402tkm ja vaihdettu 2 laatikkoa. Nykyisellä ajettu n. 90tkm. Öljyt siihen vois kohta ainakin vaihtaa. Kestävyyttä kuulemma parantaa jos laatikossa on uusin softa ohjausboxissa. Haluttaisi kyllä vähän piristää tuota mutta en tiedä uskaltaako. Saksassa ovat piristelleet ja kuulemma on kestäneet siinä missä muutkin automaatit. D-vaihteella minäkin aina ajelen.
-
- -
-
- -
mistäs olette hommanneet laatikoita T4:siin ja minkälaiseen hintaan, eikö laatikkoa voi korjauttaa, onhan noita pajoja.
Luopioisista Kolarispecialilta ainaki löytyy. Autom. laatikoita remppaa Jepuan suunnalla sellanen herra ku, Tage Grandèn. On sen verran pätevä ukko, että sille tulee laatikoita kauempaakin korjattavaks. Ja nimenomaan näitä uudempia!
-
- -
- Viesti:
-
- -
-ei vissiin ole paljon selviteltykään mikä/mitkä osat hajoaa, koska tuntuu olevan vallalla uuden askin(n.3000€ ) heittäminen kehiin kun entinen lasahtaa, yksi automaattipaja(nimeä en mainitse)meinasi että menee yleensä niin paljon uutta osaa että on parempi laittaa uusi, liekkö sitten ammattitaidon puutetta ettei oikein haluta muutakuin välittää/asentaa uusi loota.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”