Eber ongelma

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

GOLF_TDI
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.9.2004 14:13

Eber ongelma

ViestiKirjoittaja GOLF_TDI » 15.2.2008 9:53

Moro,

ongelma EBERin kanssa. Ei meinaa lähteä kylmällä käyntiin ja jos lähtee, niin yleensä vasta toiselle kerralla ja kovan savun ja naftan hajun saattelemana. Kun asteet plussalla, niin tuntuu lähtevän about OK käyntiin.

Hehkua epäilen syyksi ja kun nyt näyttää siltä, että tämä talvi on meilkein jo takanapäin, niin ajattelin kelien lämmettyä itse kokeilla vaihtaa sen hehkun ja siihen liittyen olisi pari kysymystä.

Taustana sen verran, että kyseessä Golf IV (nakutin) ja laite (4kw) on etupuskurin sisällä.

- Onko puskuri helppo irroittaa?
- Saako hehkun vaihdettua ottamatta eberiä irti vesiletkuista? En haluaisi sählää jäähdytysjärjestelmän kanssa, ilmaukset ja muut ovat hieman vieraita minulle.

- Hehkua on käsittääkseni kahta tyyppiä; normi ja keraaminen (40 ja 90€?). Onko keraaminen oikeasti pitkäikäisempi, siis kannattaako maksaa extra hinta?

- Mahdollisia vinkkejä ohjeita hehkun vaihtoon otetaan mielellään vastaan.

Kuten yleensä, kiitokset jo etukäteen avustanne!

jamietti
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 13.2.2008 21:09

ViestiKirjoittaja jamietti » 15.2.2008 10:25

Tervehdys kaikille uudelta foorumilaiselta!
Minulla on samanlaisen dö-eberin käynnistysongelmiin auttanut pitkä, ainakin 30min yhtäjaksoinen täystehopoltto (voi vaatia reipasta sisätilan lämmitystä) . Se poistaa hyvin karstaa, varsinkin jos takana paljon lyhyitä 15-20min polttoja. Tässä tapauksessa asennusolut muutettava viiniksi, saat letkujen väliin korkin ja laitteen pöydälle avattavaksi ja puhdistettavaksi. Pumpun iskunpituutta pystyy hieman kasvattamaan, voi parantaa toimintaa. Avaamaton eberi tuossa käytössä on vm. 2000 4.3kW Hydronic.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 15.2.2008 10:45


janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 15.2.2008 21:01

itellä oli vähän samaa jossain vaiheessa, niin lisäsin hieman dieselin jäänestoa tankkiin...tankki siis oli täynnä ku olin juur edellispäivänä tankannut täyteen...ilmeisesti huonoa naftaa (vettä seassa) tms. oli sillä huoltamolla.

Näillä rupes taas syttymään normaalisti.

GOLF_TDI
-
Viestit: 34
Liittynyt: 23.9.2004 14:13

ViestiKirjoittaja GOLF_TDI » 18.2.2008 8:54

Tere,

ja kiitokset vinkeistä kaikille. Jännä juttu tässä on se, että mitään en ole tälle ongelmalle tehnyt ja tänä aamuna -6 asteessa Eber lähti aivan normaalisti käyntiin, ilman savumerkkejä ja naftan katkua. Oudompi juttu. Viassahan ei ollut kyseessä yksintäinen tapahtuma vaan Eber oli jättänyt käynnistymättä usemman kerran ja aina juurikin kun on ollut hieman pakkasta (siksi hehkua epäilin). Taustalla tietysti voi olla esimerkiksi se, että talvi on ollut pirun leuto ja siten ehkä poltot hieman lyhyempiä, joten ehkäpä eber oli hieman karstoittunut tai jotain..

kummun
-
Viestit: 172
Liittynyt: 11.1.2008 22:42

ViestiKirjoittaja kummun » 21.2.2008 19:57

Onko sihtiä imuputkessa ja siellä pisara vettä?Ei jokatapauksessa ole hehkuvika ,jos nuin juonii.Jos avaat niin vaihda pa sihti joka levittää polttoaineen hehkun ympärillä.Lämmitin ei inahdakkaan jos hehkun lanka poikki,korkeintaan vesipumppu pyörii.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa