Moro,
ongelma EBERin kanssa. Ei meinaa lähteä kylmällä käyntiin ja jos lähtee, niin yleensä vasta toiselle kerralla ja kovan savun ja naftan hajun saattelemana. Kun asteet plussalla, niin tuntuu lähtevän about OK käyntiin.
Hehkua epäilen syyksi ja kun nyt näyttää siltä, että tämä talvi on meilkein jo takanapäin, niin ajattelin kelien lämmettyä itse kokeilla vaihtaa sen hehkun ja siihen liittyen olisi pari kysymystä.
Taustana sen verran, että kyseessä Golf IV (nakutin) ja laite (4kw) on etupuskurin sisällä.
- Onko puskuri helppo irroittaa?
- Saako hehkun vaihdettua ottamatta eberiä irti vesiletkuista? En haluaisi sählää jäähdytysjärjestelmän kanssa, ilmaukset ja muut ovat hieman vieraita minulle.
- Hehkua on käsittääkseni kahta tyyppiä; normi ja keraaminen (40 ja 90€?). Onko keraaminen oikeasti pitkäikäisempi, siis kannattaako maksaa extra hinta?
- Mahdollisia vinkkejä ohjeita hehkun vaihtoon otetaan mielellään vastaan.
Kuten yleensä, kiitokset jo etukäteen avustanne!
Eber ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Tervehdys kaikille uudelta foorumilaiselta!
Minulla on samanlaisen dö-eberin käynnistysongelmiin auttanut pitkä, ainakin 30min yhtäjaksoinen täystehopoltto (voi vaatia reipasta sisätilan lämmitystä) . Se poistaa hyvin karstaa, varsinkin jos takana paljon lyhyitä 15-20min polttoja. Tässä tapauksessa asennusolut muutettava viiniksi, saat letkujen väliin korkin ja laitteen pöydälle avattavaksi ja puhdistettavaksi. Pumpun iskunpituutta pystyy hieman kasvattamaan, voi parantaa toimintaa. Avaamaton eberi tuossa käytössä on vm. 2000 4.3kW Hydronic.
Minulla on samanlaisen dö-eberin käynnistysongelmiin auttanut pitkä, ainakin 30min yhtäjaksoinen täystehopoltto (voi vaatia reipasta sisätilan lämmitystä) . Se poistaa hyvin karstaa, varsinkin jos takana paljon lyhyitä 15-20min polttoja. Tässä tapauksessa asennusolut muutettava viiniksi, saat letkujen väliin korkin ja laitteen pöydälle avattavaksi ja puhdistettavaksi. Pumpun iskunpituutta pystyy hieman kasvattamaan, voi parantaa toimintaa. Avaamaton eberi tuossa käytössä on vm. 2000 4.3kW Hydronic.
http://www.vw-bus-t4.de/index.php?sid=4
Löytyy netistä hyviä kuvia ja ohjeitakin.
http://www.espar.com/html/service/downl ... nical.html
Löytyy netistä hyviä kuvia ja ohjeitakin.
http://www.espar.com/html/service/downl ... nical.html
Tere,
ja kiitokset vinkeistä kaikille. Jännä juttu tässä on se, että mitään en ole tälle ongelmalle tehnyt ja tänä aamuna -6 asteessa Eber lähti aivan normaalisti käyntiin, ilman savumerkkejä ja naftan katkua. Oudompi juttu. Viassahan ei ollut kyseessä yksintäinen tapahtuma vaan Eber oli jättänyt käynnistymättä usemman kerran ja aina juurikin kun on ollut hieman pakkasta (siksi hehkua epäilin). Taustalla tietysti voi olla esimerkiksi se, että talvi on ollut pirun leuto ja siten ehkä poltot hieman lyhyempiä, joten ehkäpä eber oli hieman karstoittunut tai jotain..
ja kiitokset vinkeistä kaikille. Jännä juttu tässä on se, että mitään en ole tälle ongelmalle tehnyt ja tänä aamuna -6 asteessa Eber lähti aivan normaalisti käyntiin, ilman savumerkkejä ja naftan katkua. Oudompi juttu. Viassahan ei ollut kyseessä yksintäinen tapahtuma vaan Eber oli jättänyt käynnistymättä usemman kerran ja aina juurikin kun on ollut hieman pakkasta (siksi hehkua epäilin). Taustalla tietysti voi olla esimerkiksi se, että talvi on ollut pirun leuto ja siten ehkä poltot hieman lyhyempiä, joten ehkäpä eber oli hieman karstoittunut tai jotain..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa