passat vm.2000 tipronic/automaatti pakki luistaa..1.9 Tdi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

passat vm.2000 tipronic/automaatti pakki luistaa..1.9 Tdi

ViestiKirjoittaja mazdagt » 26.1.2008 16:18

mistäköhän kaikesta voisi pakin luistaminen johtua? mikään muu vaihde ei luista ja vaihtaa hienosti kaikki pykälät automaatilla ja tipillä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 26.1.2008 20:48

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 375ac88b71

Automaatti saabista sain pitämään vaihtamalla öljyt (ei varmaan mitään yhteistä vw kanssa, mutta haulla löytyy joitain juttuja).

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 2.2.2008 20:03

siihen tuli vasta vaihdettua uudet öljyt mut pitää tarkistaa öljynmäärä vaikka sen pitäs olla oikea. liekkö sit miten tarkkaa öljynmäärästä. luistikos sulla pakki miten paljon?

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 3.2.2008 11:18

Oliko vanhat öljyt kuinka paskaset (mustat) kun laskit ne pois?

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 3.2.2008 20:09

siinä ei ollu ollenkaan öljyjä kun mie sen ostin. projektina ostin. turbiinikin oli tyhjäksi tullu

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.2.2008 10:20

On sitten kyllä tosi tarkka öljymäärästä.

Onhan noita pakkivikoja ollu tippilaatikoissa, varsinkin väkevämmän väännön omaavissa autoissa (esim. S/RS Audit).

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 4.2.2008 12:12

onkos se mahollista saada koti konstein ihan kohalleen mut pitääkö se käyttää piuhan päässä huollossa et saa ihan kohalleen?

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.2.2008 13:35

Turha on lähtee piuhan päähän. Kunhan öljyt nyt on lämpimät.

Auto käyntiin ja käyt kaavion läpi rauhassa muutamia kertoja.
Laitat sitten P:lle (auto käynnissä) ja avaat täyttöpropun ja pidä vaikka öljyä valmiina.
Pitää laittaa niin paljon tuossa vaiheessa, että alkaa valumaan pois.

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 4.2.2008 15:56

kiitoksia neuvoista. pitää koittaa tuolleen tehä. missä vois mahollisesti olla sit vikaa jos ei tuolla korjaannu`? rupeaako tuossa laatikossa pelkästään pakki luistamaan ku jenkkilöissä kolmonen ja pakki rupeaa luistamaan??

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 4.2.2008 18:12

Muistinkin väärin, kyse noissa Audeissa ei ollu luistosta vaan kytkentäviiveestä.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ghlight=s8

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 5.2.2008 22:53

Tippilootassa on myös ongelmana peruutusvaihteessa oleva alumiinivalu.

Jos ei malta odottaa pakin kytkeytymistä vaan painaa kaasua, on vaarana että se murtuu. Silloin on pakki kerrasta pois pelistä ja edessä on laatikon aukaisu. sama voi tapahtua esim peruutettaessa kärryn kera ylämäkeen

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 6.2.2008 8:07

eikö se sit toimi ollenkaan jos hajoaa sieltä alumiini valusta jokin vai rupeaako se vain luistamaan. liekkö noihin mahollisuus laittaa 4 vaihteinen tavallinen automaatti loota?

Nikke L
-
Viestit: 97
Liittynyt: 12.3.2007 22:10

ViestiKirjoittaja Nikke L » 6.2.2008 23:06

Se pakki ei kuulemman toimi sitten ollenkaan. Itsellä ei ole kokemusta kyseisestä viasta, vaan olen keskustellut huoltopaikassa lootaöljyjen vaihdon yhteydessä... jos kiinnostaa niin varmaan kertovat lisää. Vantaan erikois-auto on paikka

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 7.2.2008 8:58

kiitos tiedoista pitää soittaa ja kysästä ku aika kiusallinen homma tuo pakin luistaminen ku muuten toimii loota tosi hyvin eikä luista.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa