Nokka pielessä?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

Nokka pielessä?

ViestiKirjoittaja Kane » 6.12.2007 10:36

Klassinen tapaus... Auto oli jakohihnan vaihdossa, ja nyt tuntuu olevan vedot hukassa ja savutus on lisääntynyt.

Kone käy jotenkin pehmeästi, joten epäilin että ruiskupumppu on myöhäisellä. Ei ollut. Oli aikaisella, Vag-com näytti 75... Säädin nyt aluksi ...(siis sain osumaan :) ) lukemaan 53. Kulku parani vähän, mutta vieläkin tuntuu jotenkin laiskalta... Kierrosherkkyys on jotenkin vielä häveissä...

Jotenkin alkaa tuntua siltä, että nokka on pykälän viiksessä...

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 6.12.2007 11:53

Liikkeessä tehty niin takuuseen tarkistus, jos itse tarkistat niin merkit kohdalleen ja varmista venttiilikopan alta että ykk- kohdassa ykkösen nokat pystyssä (v-asennossa).

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 6.12.2007 16:45

Kaikki ahtoputket kunnolla kiinni?
Toimiiko ahtopaineen säätö oikein, ettei ole letkuja irrallaan.

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

ViestiKirjoittaja uti » 7.12.2007 19:00

Asiantunteva teknikko laittoi omastani hihnan kärkien ym vaihdon jälkeen nokat hampaalla pieleen. Kulku oli nuhaista sen jälkeen. Pumpun ajoitus oli suunnilleen kohdallaan. Helppo tarkistaa kun ottaa kopan pois ja merkin vauhtipyörältä kohdalleen. Katsoo sen jälkeen nokka-akselin hahlon kytkimen päästä kohdalleen tai ykkösen nokkien päälle joku suora kappale ja mittaa kummankin puolen tiivistepintaan saman etäisyyden. Jos ei ole nokat kohdallaan, niin hammaspyörä löysälle ja käännetään kohdalleen. Tämä pitäis käydä niin 4-,5-ja 6-sylintereisiinkin. Ei näytä olevan takeita, vaikka olis ikänsä tehnyt noita hommia.Oma apu paras apu.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 8.12.2007 10:22

Ahtoputket on kiinni, ja ahtomittari näyttää ihan järkeviä lukemia, eli ahto karkailee saman verran kuin ennenkin... :)

Täytyy varmaan käyttää venttiilikoppa irti, ja tarkistaa tilanne... Aika ihmeellisen väljät kuusiokolot muuten mulla siinä kopassa! Ei oikein sovi milliset eikä tuumaiset siten että uskaltaisi vääntää kunnolla auki, kun tuntuvat olevan tiukassa... Pirun väljät kannat! Ja olen kokeillut parilla-kolmella eri sarjalla, ettei pitäisi avaimista kiinni olla...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 8.12.2007 11:25

ite vaihdoin uudet kuusiokolot samantien ku meinas usko mennä ku auko vanhoja... kaksinkäsin joutu vääntää ja toinen koputteli pultin kantaan ni just sai aukeemaan...

uti
-
Viestit: 46
Liittynyt: 11.8.2007 8:34

ViestiKirjoittaja uti » 9.12.2007 1:16

Onko niissä Torx- kannat. Niissä ei kuusiokolo pidäkään.

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 10.12.2007 21:03

No eipä ole torx ei... =)

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 11.12.2007 15:48

Räikkään sopiva avain tai tee tiukka suuremmasta, ja naputtelet samalla kun väännät (hommaa jo uudet pultit tilalle).

pappa- igor
-
Viestit: 88
Liittynyt: 17.3.2007 16:22

ViestiKirjoittaja pappa- igor » 11.12.2007 19:39

torxeista varmaan löytyy soppeli koko kun kuusiokolo mälvääntyy..

hatemi
-
Viestit: 533
Liittynyt: 2.7.2005 15:02

ViestiKirjoittaja hatemi » 11.12.2007 21:08

Rautaliima eli sähkölinnun kakka auttaa kanssa jos muut konstit on kokeiltu. Nuo volkkarin orkkis pultit on monessa paikkaa tosi perseestä. Itsekkin olen laturin hihnan rullan pultteja taistellut tuntikaupalla irti kampuran päästä. 12.9 pultit kun laittaa tilalle niin ei tartte ihan niin pelätä sitä irroitusta seuraavalla kerralla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa