Klassinen tapaus... Auto oli jakohihnan vaihdossa, ja nyt tuntuu olevan vedot hukassa ja savutus on lisääntynyt.
Kone käy jotenkin pehmeästi, joten epäilin että ruiskupumppu on myöhäisellä. Ei ollut. Oli aikaisella, Vag-com näytti 75... Säädin nyt aluksi ...(siis sain osumaan :) ) lukemaan 53. Kulku parani vähän, mutta vieläkin tuntuu jotenkin laiskalta... Kierrosherkkyys on jotenkin vielä häveissä...
Jotenkin alkaa tuntua siltä, että nokka on pykälän viiksessä...
Nokka pielessä?
Valvoja: ffp jäsenet
Asiantunteva teknikko laittoi omastani hihnan kärkien ym vaihdon jälkeen nokat hampaalla pieleen. Kulku oli nuhaista sen jälkeen. Pumpun ajoitus oli suunnilleen kohdallaan. Helppo tarkistaa kun ottaa kopan pois ja merkin vauhtipyörältä kohdalleen. Katsoo sen jälkeen nokka-akselin hahlon kytkimen päästä kohdalleen tai ykkösen nokkien päälle joku suora kappale ja mittaa kummankin puolen tiivistepintaan saman etäisyyden. Jos ei ole nokat kohdallaan, niin hammaspyörä löysälle ja käännetään kohdalleen. Tämä pitäis käydä niin 4-,5-ja 6-sylintereisiinkin. Ei näytä olevan takeita, vaikka olis ikänsä tehnyt noita hommia.Oma apu paras apu.
Ahtoputket on kiinni, ja ahtomittari näyttää ihan järkeviä lukemia, eli ahto karkailee saman verran kuin ennenkin... :)
Täytyy varmaan käyttää venttiilikoppa irti, ja tarkistaa tilanne... Aika ihmeellisen väljät kuusiokolot muuten mulla siinä kopassa! Ei oikein sovi milliset eikä tuumaiset siten että uskaltaisi vääntää kunnolla auki, kun tuntuvat olevan tiukassa... Pirun väljät kannat! Ja olen kokeillut parilla-kolmella eri sarjalla, ettei pitäisi avaimista kiinni olla...
Täytyy varmaan käyttää venttiilikoppa irti, ja tarkistaa tilanne... Aika ihmeellisen väljät kuusiokolot muuten mulla siinä kopassa! Ei oikein sovi milliset eikä tuumaiset siten että uskaltaisi vääntää kunnolla auki, kun tuntuvat olevan tiukassa... Pirun väljät kannat! Ja olen kokeillut parilla-kolmella eri sarjalla, ettei pitäisi avaimista kiinni olla...
-
- -
- Viestit: 88
- Liittynyt: 17.3.2007 16:22
Rautaliima eli sähkölinnun kakka auttaa kanssa jos muut konstit on kokeiltu. Nuo volkkarin orkkis pultit on monessa paikkaa tosi perseestä. Itsekkin olen laturin hihnan rullan pultteja taistellut tuntikaupalla irti kampuran päästä. 12.9 pultit kun laittaa tilalle niin ei tartte ihan niin pelätä sitä irroitusta seuraavalla kerralla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa