2,5 tdi Porterin eberi
Valvoja: ffp jäsenet
2,5 tdi Porterin eberi
Mikä voisi olla vikana?Lähtee normaalisti päälle mut ei käy kuin n,7-15 minuuttia ja sammuu.Lämppärin puhallin jää pyöriin.Liekkivahti vaihdettu tällä viikolla,samaa tekee silti.Onko ulkolämpötilalla jotain merkitystä tällä hetkellä +7.Aamulla kokeilin eli ei koneessakaan lämmöt kovin korkealla.
Tämä aihe kiinnostaa minuakin, nimittäin omassa D5WSC:ssa ilmennyt samaa.
n. 10min lämmittää ja sen jälkeen vilahtaa kellon ruudussa n. puolen sekunnin ajan F30 ja heti perään F41 ja tällöin vesipumppu tietysti lakkaa pyörimästä.
Vaikka siis tulee tuo F30 ensin, niin silti mielestäni tuo paloilmapuhallin pyörii kokoajan normaalisti, tosin hieman ennen kuin tuo sammuminen tapahtuu puhaltimen kierrosluku hieman vaihtelee.
Jotenkin vaikuttaisi olevan lämpiämiseen liittyvää tuo "oire", koska kun ilma kylmenee, sen kauemmin tuo lämmittää.
Jään siis mielenkiinnolla odottelemaan gurujen vastausta.
n. 10min lämmittää ja sen jälkeen vilahtaa kellon ruudussa n. puolen sekunnin ajan F30 ja heti perään F41 ja tällöin vesipumppu tietysti lakkaa pyörimästä.
Vaikka siis tulee tuo F30 ensin, niin silti mielestäni tuo paloilmapuhallin pyörii kokoajan normaalisti, tosin hieman ennen kuin tuo sammuminen tapahtuu puhaltimen kierrosluku hieman vaihtelee.
Jotenkin vaikuttaisi olevan lämpiämiseen liittyvää tuo "oire", koska kun ilma kylmenee, sen kauemmin tuo lämmittää.
Jään siis mielenkiinnolla odottelemaan gurujen vastausta.
tosin hieman ennen kuin tuo sammuminen tapahtuu puhaltimen kierrosluku hieman vaihtelee
Lämmitin tarkkailee käydessäänkin että puhaltimen kierrosluku pysyy oikeana.
Onko vikakoodeja luettu?
Joko Jamppe on löytänyt syyn tähän vikaan?
Veikkaan alijännitettä joka ei vaikuta sisäpuhaltimeen. Pistä laturi kiinni ja kokeile uudestaan.
Onko vikakoodeja luettu?
LH , vikakoodit näkyy ainakin mulla tuossa viikkokellon näytössä ja kuten sanottu, ensin vilahtaa F30 ja sitten muuttuu F41. Eberin vesipumppu lakkaa pyörimästä heti, kuitenkin Eberin paloilmapuhallin jää pyörimään.
Tämän jälkeen, vaikka poistaisi vikakoodit, niin käynnistäessä Eberiä tulee ruutuun vilkkumaan F41 ja muuta ei tapahdu.
Sitten taas kun moottori hieman jäähtyy, (samoin ku eberi tietty) niin taas lähtee toimimaan ja toimii vastaavalla tavalla...
Laturin käytöllä ei ole ollut havaittavaa hyötyä, CTEK3600 siis kytkettynä autoon.
Tämän jälkeen, vaikka poistaisi vikakoodit, niin käynnistäessä Eberiä tulee ruutuun vilkkumaan F41 ja muuta ei tapahdu.
Sitten taas kun moottori hieman jäähtyy, (samoin ku eberi tietty) niin taas lähtee toimimaan ja toimii vastaavalla tavalla...
Laturin käytöllä ei ole ollut havaittavaa hyötyä, CTEK3600 siis kytkettynä autoon.
Juu. Meinasin laturia tuohon ekaan postaukseen. Ehkä vähän huonosti ilmaistu.
Jos vesipumppu kuitenkin pyörii välillä oikein, niin ohjainlaite todennäköisesti rikki.
Ei voi oikein todeta mitenkään kuin vaihtamalla uuden ja kokeilla.
Maahantuojalla on testeri ohjainlaitteelle, mutta jos toiminta riippuu lämpötilasta niin jokin juotosvika tms. on kortilla.
Jos vesipumppu kuitenkin pyörii välillä oikein, niin ohjainlaite todennäköisesti rikki.
Ei voi oikein todeta mitenkään kuin vaihtamalla uuden ja kokeilla.
Maahantuojalla on testeri ohjainlaitteelle, mutta jos toiminta riippuu lämpötilasta niin jokin juotosvika tms. on kortilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa