2,5 tdi Porterin eberi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

jamppe
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 27.10.2007 15:36

2,5 tdi Porterin eberi

ViestiKirjoittaja jamppe » 27.10.2007 15:53

Mikä voisi olla vikana?Lähtee normaalisti päälle mut ei käy kuin n,7-15 minuuttia ja sammuu.Lämppärin puhallin jää pyöriin.Liekkivahti vaihdettu tällä viikolla,samaa tekee silti.Onko ulkolämpötilalla jotain merkitystä tällä hetkellä +7.Aamulla kokeilin eli ei koneessakaan lämmöt kovin korkealla.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 27.10.2007 18:39


janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 28.10.2007 19:17

Tämä aihe kiinnostaa minuakin, nimittäin omassa D5WSC:ssa ilmennyt samaa.
n. 10min lämmittää ja sen jälkeen vilahtaa kellon ruudussa n. puolen sekunnin ajan F30 ja heti perään F41 ja tällöin vesipumppu tietysti lakkaa pyörimästä.

Vaikka siis tulee tuo F30 ensin, niin silti mielestäni tuo paloilmapuhallin pyörii kokoajan normaalisti, tosin hieman ennen kuin tuo sammuminen tapahtuu puhaltimen kierrosluku hieman vaihtelee.

Jotenkin vaikuttaisi olevan lämpiämiseen liittyvää tuo "oire", koska kun ilma kylmenee, sen kauemmin tuo lämmittää.

Jään siis mielenkiinnolla odottelemaan gurujen vastausta.

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 8.11.2007 19:33

Joko Jamppe on löytänyt syyn tähän vikaan? Entäs "studiojoukkue", eikö tosiaan kellään oo moista ongelmaa ollut aikaisemmin?

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 8.11.2007 22:28

tosin hieman ennen kuin tuo sammuminen tapahtuu puhaltimen kierrosluku hieman vaihtelee

Lämmitin tarkkailee käydessäänkin että puhaltimen kierrosluku pysyy oikeana.
Onko vikakoodeja luettu?

Joko Jamppe on löytänyt syyn tähän vikaan?

Veikkaan alijännitettä joka ei vaikuta sisäpuhaltimeen. Pistä laturi kiinni ja kokeile uudestaan.
Onko vikakoodeja luettu?

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 9.11.2007 8:24

LH , vikakoodit näkyy ainakin mulla tuossa viikkokellon näytössä ja kuten sanottu, ensin vilahtaa F30 ja sitten muuttuu F41. Eberin vesipumppu lakkaa pyörimästä heti, kuitenkin Eberin paloilmapuhallin jää pyörimään.

Tämän jälkeen, vaikka poistaisi vikakoodit, niin käynnistäessä Eberiä tulee ruutuun vilkkumaan F41 ja muuta ei tapahdu.

Sitten taas kun moottori hieman jäähtyy, (samoin ku eberi tietty) niin taas lähtee toimimaan ja toimii vastaavalla tavalla...

Laturin käytöllä ei ole ollut havaittavaa hyötyä, CTEK3600 siis kytkettynä autoon.

LH
-
Viestit: 323
Liittynyt: 7.5.2004 9:46

ViestiKirjoittaja LH » 11.11.2007 2:30

Juu. Meinasin laturia tuohon ekaan postaukseen. Ehkä vähän huonosti ilmaistu.
Jos vesipumppu kuitenkin pyörii välillä oikein, niin ohjainlaite todennäköisesti rikki.
Ei voi oikein todeta mitenkään kuin vaihtamalla uuden ja kokeilla.
Maahantuojalla on testeri ohjainlaitteelle, mutta jos toiminta riippuu lämpötilasta niin jokin juotosvika tms. on kortilla.

velba
-
Viestit: 3
Liittynyt: 3.7.2004 16:59

ViestiKirjoittaja velba » 11.11.2007 22:59

Tuo vikakoodi 41 viittais vesipumppuun. Mites toimii kun auto käy?

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 12.11.2007 16:22

velba, täsmälleen samalla tavoin, aikansa lämmittää ja sitten samat koodit.

Jotenkin toi kylmäjuotos/huono kontakti jossain liittimessä kuulostais kaikista järkeenkäyvimmältä. Taitaa vaan olla tekemätön paikka ehjätä mitään tuosta ohjausboksista, ku on valettu epoksiin tms.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa